"crc on muuten alkanut valmistamaan ihan virallista ilmamäärämittarin puhdistus ainetta.Kannattaa varmaan kokeilla ennen uuden mittarin tilaamista,mikäli vaiva nyt sitten kohdistuu ilmamäärämittariin."
On luultavasti samaa tavaraa kuin jarruspray... Sillä noita on puhdistettu iät ja ajat mutta lopputulos on silti ollut huono. Kun siihen kuumalankaan palaa töhkät kiinni ei siitä oikein tahdo enää kunnollista tulla.
Jep.Hieman kans kyseenalaistan tuon tökötin tehoa,mut kokeillaan
Tekee mieli sanoa että prrkl. Kun nuo lambda anturit ja ilmamäärämittari on mahdollista mitatakin niin ei liene suuri vaiva tarkistaa niitä jos vikakoodi siihen suuntaan viittaa. Vai onko se niin ettei huollossa mitään enää osata eikä opita? Vaihdellaan vain osia ja asiakas maksaa.
Tekee mieli sanoa että prrkl. Kun nuo lambda anturit ja ilmamäärämittari on mahdollista mitatakin niin ei liene suuri vaiva tarkistaa niitä jos vikakoodi siihen suuntaan viittaa. Vai onko se niin ettei huollossa mitään enää osata eikä opita? Vaihdellaan vain osia ja asiakas maksaa.
jep! meikää kans sylettää kun ihmisiltä yritetään nylkeä kaikki jenit palikoita vaihtamalla ja usein se osien vaihto vielä alkaa kaikkein kalleimmasta palikasta.
Aika harvoin vika on lambda-anturissa vaikka testeri sinne vikaa tarjoaakin. Yleensä syynä imuvuoto tai ilmamäärämittari. Ootko tutkinu ettei ole katin sisukset irronnu? Jos putki tukossa niin varmasti on käyntihäiriötä.
Nonniin..Elikkä vikana oli lambda sekä juurikin tuo katin sisälmyksien irtoaminen. Auto tällä hetkellä vielä mega-autossa kun yritän keksiä jotain halvempaa vaihtoehtoa kuin tuo alkuperäinen katti, hintaa mega-autossa 1150€..siihen vielä työt päälle niin morjes! Onkos noista tarvike kateista mihkään? Kaveri tarjoaa toisessa liikkeessä tarvike katin asennettuna 250€. Olis aika paljon halvempi vaihtoehto..
Laita tarvikekatti. Ihan samoja tötteröitä ne on mutta 3kertaa halvempia. En ite muuten laittas tuota lambdaa ennenkuin katti on uusittu. Tod.näk lambdassa ei ole mitään vikaa.
Nonniin nyt auto on loistavassa kunnossa. Käy ja kukkuu niinkuin pitääkin. Autoon vaihdettiin loppujen lopuksi oikean puoleinen katalysaattori, valitsin tarvike katin, merkiltään magnaflow:t. Seuraavat korjauskohteet ovat raitisilmansuodattimet,venttiilikopantiivisteet,te rmostaatti sekä sahköinen vesipumppu..Kiitos kaikille neuvoista!!
Hintaa tuolle tarvike katille asennuksineen tuli 260€, hieman erimallinen kuin alkuperäinen mutta kyllä niitä sinne kaksi pitäisi mahtua. Saa nähdä koska toinen menee vaihtoon.
Kysyn nyt tyhmän kysymyksen, kun pitänee hommata katit 540i:hin.
Missä sijaitsee ko. autossa tuo paljon puhuttu lambda-anturi. Mistä mihin se menee?
Toimiiko auto ollenkaan jos siinä ei ole LAINKAAN lambdoja paikoillaan? Magnaflown 2,5" katit käynee tuohon hyvin? Eivät kylläkään ole E-hyväksyttyjä, mutta miten tarkasti katsastuksessa mahtavat kattien E-merkintöjä etsiä jos päästöt yms. on kunnossa?
Autosta muuten:
Autossa on virivirilastu, Supersprintin putkistoa (siis keskivaimentimesta taaksepäin kaikki) ja jokin vapaavirtaussuodin. Auto toimii erittäin hyvin, kuluttaa äkkiseltään ajatellen joko normaalin määrän tai vähemmän bensaa (matka-ajossa 8,5l / 100km). Tyhjäkäynti on tasainen 500rpm. Liikkuu tarvittaessa iloisesti.
Comment