Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 tietäjille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    #16
    Originally posted by zei38 View Post
    Virtalukon pohja vaihdettu.Ei ollut vaikutusta peilin toimintaan.
    Mä en ymmärrä, miten ihmeessä virtalukon pohja olisi alunperinkään voinut vaikuttaa siten, että vasen puoli toimii, mutta oikea ei??

    Originally posted by zei38 View Post
    Seuraavaksi ihmettelemme ovimodulia...
    Saahan sitä ihmetellä, mutta mä ottaisin edelleen mielummin sen peilin syyniin ensin... Sitten vasta ovimodulin.

    Mutta hittoakos minä näistä tiedän, kunhan arvailen...
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850

    Comment

    • zei38
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 30

      #17
      No,muutaman mielipiteen mukaan virtalukonpohja olisi voinut vaikuttaa peiliin ja cruiseen. Onko se peilin säätömoottoreiden yhteydessä oleva potikka vaihdettava osa,vai meneekö koko laite vaihtoon? Peilin kyllä irroitin,mutta pikaisella vilkasulla en erottanut kuin ne moottorit.Koko säädin RealOEM:n mukaan 165$
      Last edited by zei38; 26-05-2007, 04:09.

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #18
        Originally posted by zei38 View Post
        Onko se peilin säätömoottoreiden yhteydessä oleva potikka vaihdettava osa,vai meneekö koko laite vaihtoon? Peilin kyllä irroitin,mutta pikaisella vilkasulla en erottanut kuin ne moottorit.Koko säädin RealOEM:n mukaan 165$
        Mulla on jemmassa yksi osina oleva peili, tsekkaan sen rakenteen viikolla ja palaan asiaan, ei voi muistaa ulkoa miten ne siellä tarkalleen oli...

        Varaosana tuskin saa kuin koko pakettia kerralla. Mutta onhan noita käytettynäkin jo aika hyvin tarjolla?
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • zei38
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 30

          #19
          99% varmuudella voisi väittää että virtalukonpohjan vaihto korjasi ton cruisen vian ja ilmastoinnin MAX-jäähdytys nappulakin toimii nyt.Ei se ihan hukkaan mennyt,kiitos vihjeestä.Jos sulla Erich on myynnissä se peilin säädin niin tarjoa sitä mulle.

          Comment

          • UGH!
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 237
            • Nokia

            #20

            ..ja tosta listaa mitä muuta se voi korjata
            sigpic

            Comment

            • albertto
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 237
              • Kirkkonummi

              #21
              ihan ot kyssäri, mutta,kun tredi on e38 tietäjille, niin osaako kukaan sanoa mikä johto ilmamassa mittarissa on iat(imuilman lämpö tunnistin) + johto?? kyseessä m60 kone.
              neljä johtoahan sinne menee, mutta mutta....
              AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
              SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

              A.V.J-STYLING


              040 835 6998

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #22
                Originally posted by zei38 View Post
                99% varmuudella voisi väittää että virtalukonpohjan vaihto korjasi ton cruisen vian ja ilmastoinnin MAX-jäähdytys nappulakin toimii nyt.Ei se ihan hukkaan mennyt,kiitos vihjeestä.
                Hieno homma, että tuli kuntoon! Mutta vähän mä silti ihmettelen tuota. Toki cruise saa syöttönsä virtalukon kautta, mutta sen saman syötön takana on niin paljon kaikkea muutakin ryjää, että en oikein sulata sitä, että cruise olisi ollut ainoa joka tuosta pätkimisestä oireili..?

                Mutta... ihan kaikella ei kai kannata päätään vaivata. Pääasia että toimii.

                Originally posted by zei38 View Post
                Jos sulla Erich on myynnissä se peilin säädin niin tarjoa sitä mulle.
                Mulla on nyt se peili mukana, ajattelin testailla sitä huomenna. Tehdäänkö niin, että mä mittailen ensin tuon peilin, että millaisella hehtaarilla niiden potikoiden antamien arvojen tulisi olla, ja sä mittaat sitten omastasi, että mitä se sanoo? Yleismittari varmaankin löytyy ja taitoa sitä käyttää, kun kerran sähkövikoja haetaan, eikös juu? Jos ei näytä oikein, niin moduli vaihtoon, mutta jos antaa, niin ei maksa vaivaa vaihtaa ko. osaa... Sitten etsitään vikaa jostain muualta.

                Mutta jos ilmenee että vika on siinä, niin voin toki myydä tuon palikankin, ylimääräinen se on... voidaan sitten palata asiaan. Ellet jo ehtinyt vaihtamaan koko peiliä?
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • Erich
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 783
                  • Hämeenkyrö

                  #23
                  Originally posted by albertto View Post
                  ihan ot kyssäri, mutta,kun tredi on e38 tietäjille, niin osaako kukaan sanoa mikä johto ilmamassa mittarissa on iat(imuilman lämpö tunnistin) + johto?? kyseessä m60 kone.
                  neljä johtoahan sinne menee, mutta mutta....
                  Minä E38:sta mitään tiedä, mutta spekuloidaan nyt...

                  Eihän massamittaus tarvitse lämpötilan mittausta erikseen? Eikä sitä tuossakaan mokkulassa käsittääkseni ole ollenkaan. Noista neljästä karvasta ykkönen on maa, kolmonen syöttö, kakkonen ja nelonen menevät suoraan DME:lle ja noista toinen on signaalimaa.

                  Noi lämpöanturit on niitä läppämittareiden (määrämittaus) juttuja... Siis kun puhutaan anturista, jolta saatavaa tietoa käytetään hyväksi laskettaessa konelle menevän ilman määrää.

                  Olitko kenties aikeissa huijata DME:tä?

                  edit: Niin, onhan siellä erillinen imuilman lämpöanturikin, mutta vähän eri paikassa.
                  Last edited by Erich; 31-05-2007, 00:46.
                  6 - E24 635
                  7 - E38 740
                  8 - E31 850

                  Comment

                  • albertto
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 237
                    • Kirkkonummi

                    #24
                    Originally posted by Erich View Post
                    Minä E38:sta mitään tiedä, mutta spekuloidaan nyt...

                    Eihän massamittaus tarvitse lämpötilan mittausta erikseen? Eikä sitä tuossakaan mokkulassa käsittääkseni ole ollenkaan. Noista neljästä karvasta ykkönen on maa, kolmonen syöttö, kakkonen ja nelonen menevät suoraan DME:lle ja noista toinen on signaalimaa.

                    Noi lämpöanturit on niitä läppämittareiden (määrämittaus) juttuja... Siis kun puhutaan anturista, jolta saatavaa tietoa käytetään hyväksi laskettaessa konelle menevän ilman määrää.

                    Olitko kenties aikeissa huijata DME:tä?

                    edit: Niin, onhan siellä erillinen imuilman lämpöanturikin, mutta vähän eri paikassa.
                    käsittääkseni tuossa m60 koneessa ei ole erillistä imuilman lämpöanturia, vaan, se on juurikin integroituna sinne massa mittarin sisälle.. tarkoitus olisi huijata tuota iat anturia

                    m62 koneessahan tuo anturi/sensori sijaitsee siinä ilman suodatin kotelossa..
                    jos m60 koneessa tuo anturi on jossain muualla, niin kerro ihmeessä??????????
                    AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                    SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                    A.V.J-STYLING


                    040 835 6998

                    Comment

                    • kake
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 590
                      • Kerava

                      #25
                      Originally posted by albertto View Post
                      käsittääkseni tuossa m60 koneessa ei ole erillistä imuilman lämpöanturia, vaan, se on juurikin integroituna sinne massa mittarin sisälle.. tarkoitus olisi huijata tuota iat anturia

                      m62 koneessahan tuo anturi/sensori sijaitsee siinä ilman suodatin kotelossa..
                      jos m60 koneessa tuo anturi on jossain muualla, niin kerro ihmeessä??????????
                      Ainakin minulta tuo anturi löytyy imusarjasta, heti kaasuläpän jälkeen, vasemmalta puolelta kun katsoo konetta edestäpäin.
                      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                      Comment

                      • albertto
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 237
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        Originally posted by kake View Post
                        Ainakin minulta tuo anturi löytyy imusarjasta, heti kaasuläpän jälkeen, vasemmalta puolelta kun katsoo konetta edestäpäin.

                        kuvaa koitin metsästää tuosta sensorin paikasta netistä, mutta, mutta... ei sulla sattuis olemaan kuvaa?? soittelen sulle huomenna muutamasta osasta.
                        AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                        SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                        A.V.J-STYLING


                        040 835 6998

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          #27
                          Originally posted by albertto View Post
                          kuvaa koitin metsästää tuosta sensorin paikasta netistä, mutta, mutta... ei sulla sattuis olemaan kuvaa?? soittelen sulle huomenna muutamasta osasta.
                          Löytyisikö tuolta?
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • zei38
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 30

                            #28
                            Originally posted by Erich View Post
                            Ellet jo ehtinyt vaihtamaan koko peiliä?
                            Ei ole peiliä vaihdettu Oletko ehtinyt mittailemaan?

                            Comment

                            • Erich
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 783
                              • Hämeenkyrö

                              #29
                              Originally posted by zei38 View Post
                              Ei ole peiliä vaihdettu Oletko ehtinyt mittailemaan?
                              Onhan nuo mittailtu... pahoittelen että kesti, auttaa kummasti vastaamisessa, kun muistaa ottaa muistiinpanot mukaan tallilta...

                              Tossa mun peilin johtosarjassa on yhteensä kahdeksan piuhaa: musta, ruskea, punainen, oranssi, harmaa, vihreä, valkoinen ja pinkki. Musta on peilin lämmityksen syöttö, ruskea on maa sille sekä peilien potikoille.

                              Siellä on kaksi moottoria, vaaka- ja pystysuunnalle, joita syötetään kolmesta karvasta: punainen on molemmille yhteinen, pystysuunnassa harmaa, vaakasuunnassa vihreä. Ajosuunta vaihtuu, kun napaisuutta käännetään.

                              Oranssin ja ruskean karvan yli mitatessa saadaan molempien potikoiden vastus rinnankytkettynä. Tämä on sama asennosta riippumatta ja oli mun peilissä n. 1.8 k ohmia.

                              Vaakasuunnassa toisessa ääripäässä olivat arvot pinkki-oranssi välillä 1.0 k ohm ja pinkki-ruskea välillä 2.8 k ohm. Toisessa ääripäässä lähes samat, mutta toisin päin... eli pinkki on yhteinen ja oranssi tai ruskea antaa jotain tuolta väliltä, riippuen peilin asennosta.

                              Pystysuunta täysin vastaavasti, eli peilin säätö syöttäen punaiseen ja vihreään, tällöin valkoisen ja oranssin väliltä tuli mun tapauksessa arvoja välillä 1.0 -2.6 k ohm ja valkoisen ja ruskean väliltä vastaavasti toisin päin, 2.7 - 1.0 k ohm... Kannattanee tsekata, että vastusarvot muuttuvat vastaavasti, kun peilin ajaa ääriasennosta toiseen.

                              Eikun mittailemaan?

                              Jos päädyt siihen, että säätöyksikkö on omassasi sökö, niin laita privaa, keksitään tuolle joku hinta..
                              Last edited by Erich; 08-06-2007, 00:30.
                              6 - E24 635
                              7 - E38 740
                              8 - E31 850

                              Comment

                              • albertto
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 237
                                • Kirkkonummi

                                #30
                                tietääkö kukaan käykö e38 facelift etuvalojen lasit (umpion lasi) tuohon vanhemman mallin umpioon suoraan, vai joutuuko modailla paljonkin..???
                                AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                                SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                                A.V.J-STYLING


                                040 835 6998

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎