Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 740 laatikko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NOBO
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 37

    e38 740 laatikko?

    mikä mahtaa olla vikana kun isoilla kierroksilla ei tahdo millään vaihtaa isompaa? tai laatikko vaihtaa aina vasta kun kierrokset on punaisella? vaik ajelee muutaman minuutin yli 5000 kierroksii nii laatikko ei vihda vaik kuin härnää, sitten vasta kun ollaan rajottajalla niin alkaa pykälät löytymää.. mut sit jos kiihytät sillee normaalisti niin kaikki pelaa hyvin. niin ja kyseessä on tuo vanhempi laatikko eli ei steptronic. onko kellään muuten tietoa että saako tuohon vaihettua tuota uudempaa lootaa ja jos saa niin kuinka helposti....???
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #2
    kuulostaa siltä että laatikko on vikatilassa, itsellä oli yhdessä edellisessä autossa samaa vikaa. Laatikon resetointi voisi olla yksi vaihtoehto kokeilla onko vaikutusta.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • NOBO
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 37

      #3
      mitenkäs laatikon resetointi tehdään?

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #4
        vikamuistin tyhjentämällä saa ainakin mahdolliset häiriöt pois. Siitä laatikosta pystyy myös nollaamaan ne adaptiiviset arvot eli sen mitä se oppii ajajan mukaan.
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • NOBO
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 37

          #5
          nii pitääk se viedä jonnee piuhan päähän vai voik noi ite hoitaa jotenkin..?

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            kyllähän se vaati vikamuistin lukijan. Täällä foorumilla niitä on monellakin, riippuu mistä päin olet?
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • chorrus
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 565
              • 00100

              #7
              Hmmhh, kenelläs oli samantyyppinen vika, mutta E32:ssa, eli vaihtoi vain rajottajassa. Oli muistaakseni perästä joku nopeusanturi rikki?

              AUDI TT Roadster 3.2
              PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
              PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

              ex.
              E38 740iA cosmosschwarzmetallic
              E38 740iA bmw schwarz II
              E39 530dAt titansilbermetallic
              E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
              E32 735iA - lachssilbermetallic
              E24 635CSI polarismetallic
              AUDI A6 TDI
              SAAB 'takemenow' 900i
              CITROËN XSARA VTS
              CITROËN JUMPER
              FORD MONDERO
              ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

              + 23 x Peugeot

              Comment

              • NOBO
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 37

                #8
                täältä kotkan suunnilta ollaan... onko mitään hajua mitä noin maksais jos vie jonnee liikkeesee katottavaks?

                Comment

                • chorrus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 565
                  • 00100

                  #9
                  Mun käsittääkseni vikakoodit/ruisku/laatikon tiedot nollautuu myös, kun otat vaikka akusta navat irti yöksi. Tähän on tarkempikin aikamääre, jossain Pösön Magneti Marellin ruiskussa 30min ilman plussanapaa nollasi ruiskun, mikälie tuo aika E38:ssa?

                  AUDI TT Roadster 3.2
                  PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                  PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                  ex.
                  E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                  E38 740iA bmw schwarz II
                  E39 530dAt titansilbermetallic
                  E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                  E32 735iA - lachssilbermetallic
                  E24 635CSI polarismetallic
                  AUDI A6 TDI
                  SAAB 'takemenow' 900i
                  CITROËN XSARA VTS
                  CITROËN JUMPER
                  FORD MONDERO
                  ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                  + 23 x Peugeot

                  Comment

                  • zimo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 136
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by NOBO View Post
                    täältä kotkan suunnilta ollaan... onko mitään hajua mitä noin maksais jos vie jonnee liikkeesee katottavaks?
                    räikkönen keltakalliolla Autowatissa taitaa ottaa tuon ~50e tuosta et lyö piuhojen päähän kiinni ja kattoo/nollaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎