Announcement

Collapse
No announcement yet.

Softaus e38 740d A ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vukonaho
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 37
    • Hanko

    Softaus e38 740d A ??

    Tuli hommattua tuollainen vanhan 530d:n tilalle...

    Nyt vain mietityttää että jos tulee halu softata auto, miten laatikko kestää kasvaneita tehoja? Vai onkoi joku muu paikka joka saattaa hajota kasvaneidenb tehojen myötä? Viisaammat vastatkaa...

    Esimerkiksi Voimaa.comi:ssa on suhteellisen edullinen ja tehoarvoiltaan sopivan oloinen softa minunkin autoon....

    Siinähän on nyt vakionakin 245hp/560Nm joten tuskin siihen mitään ihan heppoista laatikkoa olisi laitettu...

    Muuten ihan OT, auto on ihan sairaan hyvä ajaa...
    BMW - The ultimate driving machine
    EX : E39 530d touring -00 facelift
    740dA - do I need to tell more... =)
  • chorrus
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 565
    • 00100

    #2
    Originally posted by vukonaho View Post
    Tuli hommattua tuollainen vanhan 530d:n tilalle...

    Nyt vain mietityttää että jos tulee halu softata auto, miten laatikko kestää kasvaneita tehoja? Vai onkoi joku muu paikka joka saattaa hajota kasvaneidenb tehojen myötä? Viisaammat vastatkaa...

    Esimerkiksi Voimaa.comi:ssa on suhteellisen edullinen ja tehoarvoiltaan sopivan oloinen softa minunkin autoon....

    Siinähän on nyt vakionakin 245hp/560Nm joten tuskin siihen mitään ihan heppoista laatikkoa olisi laitettu...

    Muuten ihan OT, auto on ihan sairaan hyvä ajaa...
    Onnea uudelle autolle! Luulisi ainakin olevan eri laatikko kuin 530d:ssä, se ei paljoa tehojen kanssa palvele.
    Tehothan on melkeimpä maltilliset ton kokoiseen kaksoisahdettuun dieseliin.
    On varmaan superletkee laite ;>

    AUDI TT Roadster 3.2
    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

    ex.
    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
    E38 740iA bmw schwarz II
    E39 530dAt titansilbermetallic
    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
    E32 735iA - lachssilbermetallic
    E24 635CSI polarismetallic
    AUDI A6 TDI
    SAAB 'takemenow' 900i
    CITROËN XSARA VTS
    CITROËN JUMPER
    FORD MONDERO
    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

    + 23 x Peugeot

    Comment

    • Bemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 240
      • Kaarina

      #3
      Täällä luvataan aika miehekkäitä vääntölukemia, joten luulisi voimansiirronkin olevan jykevää tekoa.

      Comment

      • jjheimo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 652
        • Helsinki

        #4
        Itselle laitettiin uusi softa 295hp ja 640nm ja voi sanoa että kulkupuoli parani mukavasti tuollaiselle malmilaivalle

        Vähän jänäsi tuon laatikon kanssa miten kestää,mutta ainakaan vielä ei ole ollu t mitää ongelmia,ehkä tuo laatikko on sitten suunniteltu kestämään isoja vääntöjä:think
        F33 435i Xdrive

        Comment

        • vukonaho
          Bimmer Rookie
          • Jan 2003
          • 37
          • Hanko

          #5
          Originally posted by jjheimo View Post
          Itselle laitettiin uusi softa 295hp ja 640nm ja voi sanoa että kulkupuoli parani mukavasti tuollaiselle malmilaivalle

          Vähän jänäsi tuon laatikon kanssa miten kestää,mutta ainakaan vielä ei ole ollu t mitää ongelmia,ehkä tuo laatikko on sitten suunniteltu kestämään isoja vääntöjä:think
          vakiona laivalle luvataan 8.4sek 0-100, miten luulet tuon arvon muuttuneen softauksen jälkeen? mitenkäs ohituskiihtyvyys?
          Ajan paljon matka-ajoa, ja siinä ohituskiihtyvyydellä on tärkeä rooli...

          Oletko jo huomannut eroa kulutuksessa? Aika usein sanotaan että kasvaneiden tehojen vaikutuksesta kulutuslukemat laskisivat jonkin verran...
          BMW - The ultimate driving machine
          EX : E39 530d touring -00 facelift
          740dA - do I need to tell more... =)

          Comment

          • jjheimo
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 652
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by vukonaho View Post
            vakiona laivalle luvataan 8.4sek 0-100, miten luulet tuon arvon muuttuneen softauksen jälkeen? mitenkäs ohituskiihtyvyys?
            Ajan paljon matka-ajoa, ja siinä ohituskiihtyvyydellä on tärkeä rooli...

            Oletko jo huomannut eroa kulutuksessa? Aika usein sanotaan että kasvaneiden tehojen vaikutuksesta kulutuslukemat laskisivat jonkin verran...
            En ole mitannut kiihtyvyyttä,voisin karkeasti veikata noin sekunnin nopeammin?.ohituskiihtyvyys ainakin parani merkittävästi,kuitenkin huippuvääntö saadaan siinä 1700rpm tienoilla joten pedaaliakaan ei tavitse niin apinan raivolla painella.

            Kulutusta en ole seurannut niin tarkasti,mutta mielestäni ainakin 0,5L on lähtenyt pois(kuitenkin 80% maantieajoa)
            F33 435i Xdrive

            Comment

            • Peetrus
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 219

              #7
              Itseä on kanssa alkanut himottaa dieselin makuun päästyäni tuollainen 740d.
              Mitenkähän tässä verrattuna e39 530d nu ahtimien kestot sun muut jutut, että löytyykö tyyppivikaa noistakin ahtimista...

              Ja toki virittäminen, minne asti riittävät suuttimet sekä ahtimet, tätä tuskin tietää vielä kukaan....

              330 hevosta ei ihan hirveästi kuitenkaan ole 3.9-litraisesta dieselistä, eli alkaako tuossa 330hp ahdistamaan kenties jo ahtimet, vai loppuuko soppa, vai putkistoko vaiko mikä on?
              -00 530D
              -GT2260V
              -Kunnon cooleri
              -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
              230,9hv
              512,9nm

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #8
                Vanha aihe mutta nypätäämpä ylös jos jonnekkin suuntaan olisi jo tietoa ilmaantunut...

                ---> Eli mikä on se paikka joka 740d:ssä alkaa ahdistaa softatessa? Loppuuko soppa suuttimista vai löytyykö syy muualta?
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • TDIfreak
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 54

                  #9
                  Originally posted by Gonzalez View Post
                  Vanha aihe mutta nypätäämpä ylös jos jonnekkin suuntaan olisi jo tietoa ilmaantunut...

                  ---> Eli mikä on se paikka joka 740d:ssä alkaa ahdistaa softatessa? Loppuuko soppa suuttimista vai löytyykö syy muualta?
                  Suuttimet on hitusen isommat kuin e39 530d:ssä, ne voisi riittää hyvin likelle 400 heppaan jos paineen nostaa 1600 bar tienoille. Pumppu pitäisi olla tuohon hommaan käypänen, railpaineanturin joutuu kyllä vaihtamaan. Suuttimiin voi tieten vaihtaa isommat kärjet, niitä kyllä löytyy.

                  Ahtimethan ne tuossa pieneksi käy, ei ole mittoja mutta pienimmästä päästä GT1749V mallistoa ne on. Jotain niille pitäisi tehdä, kompurapäädyn saa kyllä vaihdettua suuremmaksi mutta pakopuolen koneistus on vaikeaa jos pakoputken lähtö on vinossa. En tiedä saako esim. 745d ahtimia miten helposti käymään jos sattuu sellaisia jostain kohtuuhinnalla löytämään.

                  Voisiko muuten joku kertoa onko E38 740d ahtimet alipainekellolla vai jopa servolla, kuten monissa kuvissa?

                  Cooleri on varmaan melko pian myös vaihtolistalla ja putkistokin saattaa kaivata parannuksia, ei tietoa muuta kuin että katteja on hirveästi, yksi heti ahtimen jälkeen ja toinen vielä perässä, plus vielä pari vaimenninta.

                  Houkuttelevan edullisia alkaa olla nämä V8-dieselit, voisihan sitä hallin pihassa seisottaa ja välillä siinä kaasutella .

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎