Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 740 tiputtaa nestettä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmer 740
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 99

e38 740 tiputtaa nestettä?

huomasin tossa pari päivää sitten että auton alla on aina pieni märkä lätäkkö syylari nestettä? mistä mahtaa vuotaa? ei vuoda syylarin alta vaan jostain muualta. eikä nestettä hirveesti ole häviny?
  • Jull
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 11

Sattupa sopivaan paikkaan tuo sinun kysymys, olen joutunut perehtynyt aiheeseen lähipäivinä aika intensiivisesti.
    Nimittäin omasta -99 735:stä otin juuri eilen illalla syylärin irti ja tänään haen uuden tilalle, entisessä on hiuksen ohut halkeama muovisessa päädyssä ylävesiletkun kohdalla ja nestettä alkoi vuotaa aina vasta kun moottori lämpesi.

On vissiin nuo syylärivuodot aika tuttua juttua E39/38-korisissa, jos nettijuttuihin ympäri maailmaa on uskominen. Siellä voi vuotaa myös rikkinäinen paisuntasäiliö, syyläriltä paisuntasäiliölle menevän "ilmausletkun" liitoskappale (näkyy syylärin yläosassa kuskin puolella, oli omassa sekin ihan pehminnyt) tai joku lukuisista vesiletkuista.

Se vuoto voi olla syyläristä, mutta pohjalevy saattaa ohjata nesteen tippumaan muualle.

Comment

• bimmer 740
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 99

Originally posted by Jull View Post
      Sattupa sopivaan paikkaan tuo sinun kysymys, olen joutunut perehtynyt aiheeseen lähipäivinä aika intensiivisesti.
      Nimittäin omasta -99 735:stä otin juuri eilen illalla syylärin irti ja tänään haen uuden tilalle, entisessä on hiuksen ohut halkeama muovisessa päädyssä ylävesiletkun kohdalla ja nestettä alkoi vuotaa aina vasta kun moottori lämpesi.

On vissiin nuo syylärivuodot aika tuttua juttua E39/38-korisissa, jos nettijuttuihin ympäri maailmaa on uskominen. Siellä voi vuotaa myös rikkinäinen paisuntasäiliö, syyläriltä paisuntasäiliölle menevän "ilmausletkun" liitoskappale (näkyy syylärin yläosassa kuskin puolella, oli omassa sekin ihan pehminnyt) tai joku lukuisista vesiletkuista.

Se vuoto voi olla syyläristä, mutta pohjalevy saattaa ohjata nesteen tippumaan muualle.
      entä vesipumppu? onko mahdollista että tiputtaa sitä kautta? juu pohjalevy on aika märkä ja sitä kautta tiputtaa näköjään moottorin alle. kävin kaupungilla ja tulin pihaan,niin ei heti tiputtanu jäähdytin nestettä,hetken olin sisällä ja kävin ulkona kattomassa niin pieni läikkä oli ilmestyny.

Comment

• E38
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 269
        • HKI,TKU

Koko jäähdytysjärjestelmä käyty minun E38:ssa läpi... http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=E38+728ia
        Autotalli:
        -07 Lexus GS300
        -96 Mercedes-Benz SL320
        -79 Wartburg 353W Tourist
        -66 Cadillac Coupe De Ville

Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢