Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 automaattilaatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • häjy
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Luumäki

    E38 automaattilaatikko ongelma

    Jep, kyseinen laite 730:n ia 3.0 V8:lla vm-95 teki tänään näin.

    Matka-ajossa oli vauhtia n. 90kmh, neloselta vitoselle vaihdon hetkellä kuului pieni pamaus ehkä laatikosta, ajoin D:llä.

    Sen pamauksen jälkeen vain 4 vaihde oli päällä, ei vaihtanut vaikka polki pedaalia lattiaan tai tempoi keppiä 3 tai 2.lle.

    Pysähdyin ja pakki meni hieman rytkähtäen päälle, vapaakin löytyi mut eteenpäin mentäessä vain nelonen oli päällä.

    Ajoin auton kotipihaan sammutin ja vetelin vitutukseen vartin ajan röökiä...laitoin auton käyntiin ja kas kummaa se lähtikin ykkösellä menemään kuten pitääkin.
    Keppi tuntui koko ajan ihan samalta ongelman ajan ja nyt.
    Mitään vikakoodin valoja tms ei syttynyt koetauluun.

    En ole käynyt vielä sen enempää ajelemassa että en saa enempää vahinkoa aikaan.

    Olisko liian vähäinen öljy tai vääränlainen loota öljy syyllinen, vai mikä?
    Miten tuosta tarkistetaan vaihteisto öljyn määrä?
    Mikä on oikea öljy merkki ja määrä lootassa?

    Autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu loota öljy+suodatin+tiiviste ja kuittikin on tallessa, vaihdettu 2kk sitten.

    Olen ajanut autolla n.2500 km oston jälkeen ja nyt vasta tuli tuo ongelma esiin.
    Onko siel jotain sähköisesti ohjaavaa toimintaa joka olis aiheuttanut tuon.

    Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
    ----------------------------

    Enivei, kävin tänään siis seuraavana aamuna koeajolla, ja kaikki toimii kuten pitääkin, kaikki vaihteet vaihtuu hienosti päälle ja mitään normaalista poikkeavaa ei ole.

    Voisko joku valaista asiaa, että mitä kannattais tehdä !!!!
    Onko jollain ollut vastaavaa hämminkiä ???

    Meneekö se laatikko ns.vikatilaan, ja jos menee niin voiko se vikatilaan meno johtua jostain muusta ongelmasta/oireesta kuin laatikosta esim. moottoriöljyn vähyydestä tms ? ?

    Haluaisin vastauksia kun joku tietää kuitenkin asiasta jotain, ettei nyt vie sit huvikseen ja turhaan kalliiseen valohoitoon,.
    Autolla ajettu oikeesti 260tkm.
    Last edited by häjy; 09-09-2007, 18:55.
    E60 525i, E36 328i Cabriolet
  • häjy
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Luumäki

    #2
    ...onkos todella näin tietämätöntä porukkaa tällä foorumilla, vai eikö kukaan viitsi vastata mitään ?
    ...kaikille tällaiset asiat ei ole nääs itsestään selvyyksiä.
    ...olis ollut kiva saada jokin asiallinen kommentti asiaan, koska ei olis ehkä tarvinnut varata turhaa aikaa huollosta, kiitokset aiheen lukijoille kuitenkin.

    No tähän tulee varmaan nyt takuulla jokin tyhmä kommentti, mut aivan sama.
    E60 525i, E36 328i Cabriolet

    Comment

    • Tumppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1812
      • Oulu

      #3
      Mulla tuo oma kottero( E34 525tdsA ) on tehnyt nyt n. 60tkm aikana muistaakseni kolmesti vastaavan tempun, että menee vikatilaan ja korjaantuu sitten käynnistämällä uudelleen, kuten windowsin en oo jaksanu murehtia, kun tuntuu, että se menee vikatilaan sopivalla kaasunkäytöllä kun laatikko ei tiedä vaihtaisiko vaiko ei. Tietysti jos alkaisi tihentymään nuo viat niin voisin huolestuakin omankin auton laatikon käytöksestä. Tämmöisiä ajatuksia täältä.
      F31 320d LCI

      Comment

      • häjy
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 51
        • Luumäki

        #4
        Juuri tällaisia vastauksia hieman odottelin jostain tulevankin esille, vaikuttaa siis oikeestaan siltä, että kyseessä on enemmänkin tyyppivika ja Bemun oire.
        Tuolla söötsillä löytyy jotain samansuuntaista asiaa ja siellä kyseessä muutama suht uusikin Bemu, eikä yhdessäkään tainnut olla laatikko paskana vaik näin tekeekin.
        Koska oikeestaan milloinkaan itse vaihteisto tai mikään muukaan suuri vika/oire aiheuttaa tuon jutskan(vikatilaanmenon).

        Olisko jollain viel tietoo siihen, että kuuluuko sen vaihteiston mennä vikatilaan jos jokin muu pieni juttu jossain tekee häikkää.

        Kun merkkiliikekin oli vähän pihalla kun kerroin heille tästä tilanteesta.

        Tuolta jostain vw foorumilta löyti samanlaisen vikatilan aiheuttajaksi viallinen jäähdytinnesteen anturi, ja jollain oli vikana viallinen ECU ja tällaiset jutut heittää lootaa vikatilaan, mä en ymmärrä:think

        Käyn kuitenkin luetuttaa vikakoodit ulos, ja vaihdatan loota öljyt + suodattimen kertaalleen omille jäljille.
        Sit vaan hanaa ja jos paukkuu niin paukkukoon, sehän on vain loota jonka voi vaihtaa.
        E60 525i, E36 328i Cabriolet

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎