Jep, kyseinen laite 730:n ia 3.0 V8:lla vm-95 teki tänään näin.
Matka-ajossa oli vauhtia n. 90kmh, neloselta vitoselle vaihdon hetkellä kuului pieni pamaus ehkä laatikosta, ajoin D:llä.
Sen pamauksen jälkeen vain 4 vaihde oli päällä, ei vaihtanut vaikka polki pedaalia lattiaan tai tempoi keppiä 3 tai 2.lle.
Pysähdyin ja pakki meni hieman rytkähtäen päälle, vapaakin löytyi mut eteenpäin mentäessä vain nelonen oli päällä.
Ajoin auton kotipihaan sammutin ja vetelin vitutukseen vartin ajan röökiä...laitoin auton käyntiin ja kas kummaa se lähtikin ykkösellä menemään kuten pitääkin.
Keppi tuntui koko ajan ihan samalta ongelman ajan ja nyt.
Mitään vikakoodin valoja tms ei syttynyt koetauluun.
En ole käynyt vielä sen enempää ajelemassa että en saa enempää vahinkoa aikaan.
Olisko liian vähäinen öljy tai vääränlainen loota öljy syyllinen, vai mikä?
Miten tuosta tarkistetaan vaihteisto öljyn määrä?
Mikä on oikea öljy merkki ja määrä lootassa?
Autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu loota öljy+suodatin+tiiviste ja kuittikin on tallessa, vaihdettu 2kk sitten.
Olen ajanut autolla n.2500 km oston jälkeen ja nyt vasta tuli tuo ongelma esiin.
Onko siel jotain sähköisesti ohjaavaa toimintaa joka olis aiheuttanut tuon.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
----------------------------
Enivei, kävin tänään siis seuraavana aamuna koeajolla, ja kaikki toimii kuten pitääkin, kaikki vaihteet vaihtuu hienosti päälle ja mitään normaalista poikkeavaa ei ole.
Voisko joku valaista asiaa, että mitä kannattais tehdä !!!!
Onko jollain ollut vastaavaa hämminkiä ???
Meneekö se laatikko ns.vikatilaan, ja jos menee niin voiko se vikatilaan meno johtua jostain muusta ongelmasta/oireesta kuin laatikosta esim. moottoriöljyn vähyydestä tms ? ?
Haluaisin vastauksia kun joku tietää kuitenkin asiasta jotain, ettei nyt vie sit huvikseen ja turhaan kalliiseen valohoitoon,.
Autolla ajettu oikeesti 260tkm.
Matka-ajossa oli vauhtia n. 90kmh, neloselta vitoselle vaihdon hetkellä kuului pieni pamaus ehkä laatikosta, ajoin D:llä.
Sen pamauksen jälkeen vain 4 vaihde oli päällä, ei vaihtanut vaikka polki pedaalia lattiaan tai tempoi keppiä 3 tai 2.lle.
Pysähdyin ja pakki meni hieman rytkähtäen päälle, vapaakin löytyi mut eteenpäin mentäessä vain nelonen oli päällä.
Ajoin auton kotipihaan sammutin ja vetelin vitutukseen vartin ajan röökiä...laitoin auton käyntiin ja kas kummaa se lähtikin ykkösellä menemään kuten pitääkin.
Keppi tuntui koko ajan ihan samalta ongelman ajan ja nyt.
Mitään vikakoodin valoja tms ei syttynyt koetauluun.
En ole käynyt vielä sen enempää ajelemassa että en saa enempää vahinkoa aikaan.
Olisko liian vähäinen öljy tai vääränlainen loota öljy syyllinen, vai mikä?
Miten tuosta tarkistetaan vaihteisto öljyn määrä?
Mikä on oikea öljy merkki ja määrä lootassa?
Autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu loota öljy+suodatin+tiiviste ja kuittikin on tallessa, vaihdettu 2kk sitten.
Olen ajanut autolla n.2500 km oston jälkeen ja nyt vasta tuli tuo ongelma esiin.
Onko siel jotain sähköisesti ohjaavaa toimintaa joka olis aiheuttanut tuon.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
----------------------------
Enivei, kävin tänään siis seuraavana aamuna koeajolla, ja kaikki toimii kuten pitääkin, kaikki vaihteet vaihtuu hienosti päälle ja mitään normaalista poikkeavaa ei ole.
Voisko joku valaista asiaa, että mitä kannattais tehdä !!!!
Onko jollain ollut vastaavaa hämminkiä ???
Meneekö se laatikko ns.vikatilaan, ja jos menee niin voiko se vikatilaan meno johtua jostain muusta ongelmasta/oireesta kuin laatikosta esim. moottoriöljyn vähyydestä tms ? ?
Haluaisin vastauksia kun joku tietää kuitenkin asiasta jotain, ettei nyt vie sit huvikseen ja turhaan kalliiseen valohoitoon,.
Autolla ajettu oikeesti 260tkm.
Comment