Eli autona on bmw e38 750il 1995. Auto on kolaroitu oikeaan etukulmaan siten että molemmat tukivarret sekä ulompi raidetangon pää mennyt solmuun.
Tukivarret ja raidengon pää uusittu. Kiinnityspisteet eivät ole vaurioituneet.
Auto menee nyt nätisti, kulkee suoraan eikä ravista.
Ongelmana on kuitenkin se että oikealla edessä on yli asteen verran liikaa negatiivista camberia.
Saako camberia säädettyä edestä yli asteen verran avaamalla kaikki tukivarren ja iskarin yläpään kiinnityspultit? Vai meneekö homma iskarin yläpään kolmen reijän viilaamiseen?
Myös oikealla takana oli asteen verran liikaa negatiivista camberia. Tämä ei tosin johdu ko. kolarista. Vianorin asentaja näytti että takapäästä löytyisi säädöt aurauksen (joka oli myöskin hieman pielessä takana) ja camberin säätöön. Näytti jopa kiinnityspulttien paikat jotka avaamalla saa säädettyä. Itse hän ei niitä uskaltanut lähteä säätöhetkellä avaamaan koska pelkäsi kiinnityspulttien olevan niin ruosteessa että katkeavat. Sanoi että käy herkistämässä pultit kotona ja varaa uusi aika.
Tässä vielä kuva mittaustuloksesta:
Tukivarret ja raidengon pää uusittu. Kiinnityspisteet eivät ole vaurioituneet.
Auto menee nyt nätisti, kulkee suoraan eikä ravista.
Ongelmana on kuitenkin se että oikealla edessä on yli asteen verran liikaa negatiivista camberia.
Saako camberia säädettyä edestä yli asteen verran avaamalla kaikki tukivarren ja iskarin yläpään kiinnityspultit? Vai meneekö homma iskarin yläpään kolmen reijän viilaamiseen?
Myös oikealla takana oli asteen verran liikaa negatiivista camberia. Tämä ei tosin johdu ko. kolarista. Vianorin asentaja näytti että takapäästä löytyisi säädöt aurauksen (joka oli myöskin hieman pielessä takana) ja camberin säätöön. Näytti jopa kiinnityspulttien paikat jotka avaamalla saa säädettyä. Itse hän ei niitä uskaltanut lähteä säätöhetkellä avaamaan koska pelkäsi kiinnityspulttien olevan niin ruosteessa että katkeavat. Sanoi että käy herkistämässä pultit kotona ja varaa uusi aika.
Tässä vielä kuva mittaustuloksesta:
Comment