Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Termostaatti
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 28
    • Tampere

    E38 Ei starttaa

    Mistähän osais vikaa lähteä hakemaan, ku seiska seisoo mykkänä tallissa. Pari kertaa on tässä vähän ajan sisällä purkanut akun, ja auto on pitäny laittaa tulille käynnistyskaapeleilla ja starttaa ok. Viimeisen kerran jälkeen uus akkulaturi ostoon ja akku lataukseen yön ajaksi. Aamulla sitten ajoon lähtiessä auto ei starttaa mihinkään. Sähköä on, valot palaa, stereot yms. vehkeet pelaa, mutta startti ei inahdakkaan. Sulakkeet on ok, ja mm. keskuslukko toimii napista ja tää on kokeiltu molemmilla avaimilla ja useita kertoja. Myös vaihdekeppiä on vatkattu hartaasti , ei apua. Startti ei siis edes yritä, eikä startatessa kuulu pihahdustakaan koko autosta. Valot, stereot ym. toimii koko ajan eli sähkö ei notkahda starttauksen aikana. Startti ei oo oirehtinut mitenkään aiemmin, joten tuskin se sökönä yhtäkkiä ilman minkäänlaista aiempaa varoitusta? Sellaisen huomion tein ettei ABS-merkkivalo syty joka kerta palamaan kun avaimesta laittaa virrat päälle, liekö mitään tekemistä tän asian kanssa. Voisko vika löytyä esim. virtalukon pohjasta vai mistä sitä kannattais lähtee hakemaan. Ilmeisesti auto lähtee hinauksessa metro-autoon ja siellä vikakoodit lukuun. Oisko kellään ehdotuksia/kokemuksia vastaavasta, mistä lähteä vikaa haarukoimaan?
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    En muista varmaksi mutta isot pojat puhui joskus nollauksesta, eli akunkengät muutamaksi tunniksi pois, en tosin usko että auttaa tähän tapaukseen mutta kokeillaan.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      hmm.. en oo varma miten e38:ssa virtalukon pitää kytkeä mutta vanhemmassa (e32) startti asennossa sammuu puhallin, radio ja valot.. jos uudemmassa pitäis toimia samoin nii virtalukon pohja vaihtoon..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Termostaatti
        Newbiemmer
        • Jun 2005
        • 28
        • Tampere

        #4
        Akunkengät ollu yön yli irti. Ei muutosta tilanteeseen.

        Comment

        • Tontza1982
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 145
          • Jyväskylä

          #5
          Oisko ihan vain startti mennyt rikki. Jokuhan sulla on ollut oikosessa, jos akun purkanut tyhjäksi.

          Mulla oli aikoinaan mitsussa sama vika. Silloin oli stratti mennyt oikoseen ja purki akun ja startti ei pyörinyt enään. Vaihdoin startin ja toimi sen jälkeen.
          On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa

          Comment

          • Termostaatti
            Newbiemmer
            • Jun 2005
            • 28
            • Tampere

            #6
            Mutta startti kuiteskin pelasi kun annettiin virtaa käynnistyskaapeleilla sen jälkeen kun akku oli tyhjentynyt? Ja nyt siis pitänyt virrat ok, muttei starttaa. Mutta virtalukon pohjaa ja starttia vois alkaa ensimmäisenä tutkailemaan.

            Myöskään valot tai stereot ei sulkeudu nyt kun koettaa startata. Näin muistelisin kuiteskin normaalisti startatessa käyvän myös tässä E38:ssa.

            Comment

            • Jorma
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 42

              #7
              Akku sökö

              Veikkaan ettei autossa ole muuta vikaa kuin akku on kaput. Akussa on näenneisesti jännitettä muttei potkua tarpeeksi. Tällöin auto ei yritäkään startata. Osta uusi akku ja taas toimii.

              Comment

              • Termostaatti
                Newbiemmer
                • Jun 2005
                • 28
                • Tampere

                #8
                Akku testattiin kuormitustestissä pari viikkoo sitten ja toimivalta näytti.

                Comment

                • Anska
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 31
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  #9
                  Mulla ainakin kuoli startti 530D lähes yht`äkkiä. Kokeiles kuitenkin testata sitä yhdistämällä esim ruuvimensselillä startin solenoidin päät yhteen. Jos startti pyörii niin etsi vikaa muualta. Mutta varo ettet polta autoas...
                  Last edited by Anska; 02-12-2007, 20:14. Reason: kirjovihreet

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #10
                    Ei ole sitten tullut ajatelleeksi miksi tai minne se on sitä akkua purannut? Jos noiden lataustarpeiden jälkeen on nyt sitten startti ottanut siipeensä.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • iceroadracing
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 146

                      #11
                      Warning

                      noita "can-väyläautoja" ei olisi hyvä sahailla apuvirralla käymään jos akku on aivan tyhjä! Apukaapelit pois ottaessa saattaa syntyä suuri jännitepiikki ja hajottaa jonkun lukuisista ohjainlaitteistasi! Akkua kannattaa siis ladata kytkemättömänä ja sit lauduttua kunnolla, kokeilla käymään! Ei välttämättä liity juuri sun ongelmaan mutta kunhan varoitin!

                      Comment

                      • UGH!
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 237
                        • Nokia

                        #12
                        Tuota noin..... Tarkistapas että syttyykö P mittaristoon! kun vaihdevipu on P-asennossa
                        Ite jouduin lopulta vaihtaan koko vaihdekepin !
                        sigpic

                        Comment

                        • Termostaatti
                          Newbiemmer
                          • Jun 2005
                          • 28
                          • Tampere

                          #13
                          Palaa P.

                          Comment

                          • ongelmalapsi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1063
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Koitappa ruuvarilla suoraan startin solikasta pyörittää jos näin toimii niin sitten joko virtalukon pohjaa tai jotain johtoa vaihtamaan? mikäs kone kyseisessä seiskassa on?
                            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                            GMC Topkick C6500 rollback -95
                            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                            E46 330xiA -02
                            Chrysler neon -99

                            Comment

                            • Termostaatti
                              Newbiemmer
                              • Jun 2005
                              • 28
                              • Tampere

                              #15
                              Kyseessä on 740i vuosimallia -97 elikkäs 4.4l M62 mottihan siinä taitaapi olla. Pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta mistä se startti löytyy sieltä konehuoneesta ja pääseekö siihen käsiksi. Meikä ei tohon autoon oikein muuta osaa tehdä ku tankata ja lasinpesunestettä lisätä..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎