Edit: Muista vaihtaa uusi öljypohjantiiviste. KL-Varaosista tilattu ei ollut perinteinen "korkkitiiviste" vaan puoliksi metallia ja puoliksi kumia, paljon parempi.
Edit: Muista vaihtaa uusi öljypohjantiiviste. KL-Varaosista tilattu ei ollut perinteinen "korkkitiiviste" vaan puoliksi metallia ja puoliksi kumia, paljon parempi.
kiitoksia. kysyin meinaan oikeen asiantuntioilta ja eivät muka tienneet. ei muuta kun tallille sit vaan ommiin...
Edit: Muista vaihtaa uusi öljypohjantiiviste. KL-Varaosista tilattu ei ollut perinteinen "korkkitiiviste" vaan puoliksi metallia ja puoliksi kumia, paljon parempi.
Muistatko tiivisteen hintaa?
Tarviiko muuta kuin uus tiiviste?
Löystyy joo. Kiristin omastani pumpun viimekesänä. Oli kaikki kiinnitysruuvit sormikireydessä ja ketjuaivan löysällä. Öljypohjan tivari maksoi alkuperäisenä muistaakseni 30-40 €. Lisäksi tarvit jarrukliineriä ja ruuvilukitetta. Jossain oli tehty hyvä ohje tuohon, mistä löytyi ketjun ja pulttien kireydet.
En nyt kyllä muista missä.
Löystyy joo. Kiristin omastani pumpun viimekesänä. Oli kaikki kiinnitysruuvit sormikireydessä ja ketjuaivan löysällä. Öljypohjan tivari maksoi alkuperäisenä muistaakseni 30-40 €. Lisäksi tarvit jarrukliineriä ja ruuvilukitetta. Jossain oli tehty hyvä ohje tuohon, mistä löytyi ketjun ja pulttien kireydet.
En nyt kyllä muista missä.
juu onnex on kl-varaosat lähellä niin saa tiivisteen. kevät tulee niin pitää saada auto ajoon taas. on se jumalauta kumma kun bemu huollossa ei tästä asiasta tiedetty mitää. vaikka äijien piti olla viimesenpäälle asentajia kun kyselin. mutta asiahan on ihan selvä nyt.
tuli kans eilen omasta m60 katottua öljypumpun kiinnitys..yksi kiinnityspultti pudonnut ja 3 pumpun halkaisuruuvia pudonnut.No ketju oli ihan vitun löysällä,mutten muistanut ohjeita missä kiristys sijaitsee,enkä ite sitä löytänyt,joten jätettiin löysälle,eli tarvinnee joku kerta kun kerkee,kiristää se kettinki oikeen,kun ei toi kerran ton kummempi homma ole,juotuu vaan leikkiin öljyjen kanssa,toivottavasti pääsee seuraavaan öljynvaihtoon löysällä ketjulla,vai pitäiskö jo kohta kattoo??
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
Jatketaas tähä ketjuu ettei tarvi uutta tehdä. Eli mikäli pumpun ruuvit on löystynyt ja ketju mahdollisesti löysälle, voiko se aiheuttaa tuommoisen "metallisen kolinan"? Mikä on pahin tilanne mitä tuossa voi käydä, ketju hyppää pois ja menee jonnekkin väliin? sekä että öljynpaineet hävii? Meinaan vaan että kehtaako tommosella ajaa metriäkään jos epäilee että metallinen kolina vois tulla tuosta öljypumpusta? Ja vähän offtopicia, aiheuttaako jakoketjun kiristin kolinaa, tai joku muu osa jakopäässä?
Tietysti jokaisen oma asia, mutta itse en kyllä miettis hetkeäkään että kannattaako tollasta tarkistaa. Aika kriittinen asia kuitenkin moottorin kestävyydelle.
Paljon tällä(kin) jengiä pelotellaan, mutta onko kenelläkään oikeasti tullut vaurioita tämän johdosta?
Moni on raportoinut irronneista ruuveista, mutta kukaan ei ainakaan ole tunnustanut konerikkoa. Kummasti ne vain tuntuvat puoli-irrallaankin hommansa hoitavan... liitos on selkeästi ollut tehtaalta ylimitoitettu.
Minulla ainakin ääniä katos koneesta kun kiristin nuo hilut. Äänet aiheutuivat joko siitä että ketju oli löysällä tai siitä että pumpun ja öljypohjan väliin kiilautuneet pultit kalisivat.
Yleensä kun rauta pitää kolisevaa ääntä tai jotain muuta epänormaalia ääntä - tapahtuu ennenaikaista kulumista ko. osan kohdalla - syntyy pientä metallipurua / lastua - joka tietysti on lisänä öljynkierrossa
Metallinhohtoinen öljy on komeen näköistä mutta tulee aika kalliiksi remonttien muodossa
Ok, eli kolina voi tulla öljypumpusta. Tai se olisi oikeastaan toivottavaa, koska se on helppo korjata. Ei muuten mutta oli tarkotus käydä ainakin katsomassa tuommoista 740:stä missä moottori pitää kyseistä ääntä. En keksi mikä muukaan siellä voisi olla hajalla jos auto muuten toimii hyvin.
Comment