Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 e38 öljypumppu????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ipii79
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 107
    • ylöjärvi

    740 e38 öljypumppu????

    eli olen kuullut että e38 740 öljypumppu löystyy??? onko kokemuksia?
    kuinka usein pitää kiristää ja mimmonen homma??
  • sterix
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 559
    • Jyväskylä

    #2
    Kannattaa kiristää jos vähänkin siltä tuntuu. Homma on todella helppo. Tässä ohjeet http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43119

    Edit: Muista vaihtaa uusi öljypohjantiiviste. KL-Varaosista tilattu ei ollut perinteinen "korkkitiiviste" vaan puoliksi metallia ja puoliksi kumia, paljon parempi.
    Last edited by sterix; 19-02-2008, 15:23.

    Comment

    • ipii79
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 107
      • ylöjärvi

      #3
      Originally posted by sterix View Post
      Kannattaa kiristää jos vähänkin siltä tuntuu. Homma on todella helppo. Tässä ohjeet http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43119

      Edit: Muista vaihtaa uusi öljypohjantiiviste. KL-Varaosista tilattu ei ollut perinteinen "korkkitiiviste" vaan puoliksi metallia ja puoliksi kumia, paljon parempi.

      kiitoksia. kysyin meinaan oikeen asiantuntioilta ja eivät muka tienneet. ei muuta kun tallille sit vaan ommiin...

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Originally posted by sterix View Post
        Kannattaa kiristää jos vähänkin siltä tuntuu. Homma on todella helppo. Tässä ohjeet http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43119

        Edit: Muista vaihtaa uusi öljypohjantiiviste. KL-Varaosista tilattu ei ollut perinteinen "korkkitiiviste" vaan puoliksi metallia ja puoliksi kumia, paljon parempi.
        Muistatko tiivisteen hintaa?
        Tarviiko muuta kuin uus tiiviste?

        Comment

        • Vesku_2
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 13

          #5
          Löystyy joo. Kiristin omastani pumpun viimekesänä. Oli kaikki kiinnitysruuvit sormikireydessä ja ketjuaivan löysällä. Öljypohjan tivari maksoi alkuperäisenä muistaakseni 30-40 €. Lisäksi tarvit jarrukliineriä ja ruuvilukitetta. Jossain oli tehty hyvä ohje tuohon, mistä löytyi ketjun ja pulttien kireydet.
          En nyt kyllä muista missä.

          Comment

          • ipii79
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 107
            • ylöjärvi

            #6
            Originally posted by Vesku_2 View Post
            Löystyy joo. Kiristin omastani pumpun viimekesänä. Oli kaikki kiinnitysruuvit sormikireydessä ja ketjuaivan löysällä. Öljypohjan tivari maksoi alkuperäisenä muistaakseni 30-40 €. Lisäksi tarvit jarrukliineriä ja ruuvilukitetta. Jossain oli tehty hyvä ohje tuohon, mistä löytyi ketjun ja pulttien kireydet.
            En nyt kyllä muista missä.

            juu onnex on kl-varaosat lähellä niin saa tiivisteen. kevät tulee niin pitää saada auto ajoon taas. on se jumalauta kumma kun bemu huollossa ei tästä asiasta tiedetty mitää. vaikka äijien piti olla viimesenpäälle asentajia kun kyselin. mutta asiahan on ihan selvä nyt.

            Comment

            • ihu412
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 263
              • Tampere/Rovaniemi

              #7
              Myös bentleyn manuaalissa on varoitus mainintana tuo öljypumpun ruuvien löystyminen.

              Comment

              • ipii79
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 107
                • ylöjärvi

                #8
                Originally posted by superb View Post
                Muistatko tiivisteen hintaa?
                Tarviiko muuta kuin uus tiiviste?

                tiivisteen hinta kuulemma 28e tai jotain kl-varaosissa

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

                  #9
                  tuli kans eilen omasta m60 katottua öljypumpun kiinnitys..yksi kiinnityspultti pudonnut ja 3 pumpun halkaisuruuvia pudonnut.No ketju oli ihan vitun löysällä,mutten muistanut ohjeita missä kiristys sijaitsee,enkä ite sitä löytänyt,joten jätettiin löysälle,eli tarvinnee joku kerta kun kerkee,kiristää se kettinki oikeen,kun ei toi kerran ton kummempi homma ole,juotuu vaan leikkiin öljyjen kanssa,toivottavasti pääsee seuraavaan öljynvaihtoon löysällä ketjulla,vai pitäiskö jo kohta kattoo??
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Jatketaas tähä ketjuu ettei tarvi uutta tehdä. Eli mikäli pumpun ruuvit on löystynyt ja ketju mahdollisesti löysälle, voiko se aiheuttaa tuommoisen "metallisen kolinan"? Mikä on pahin tilanne mitä tuossa voi käydä, ketju hyppää pois ja menee jonnekkin väliin? sekä että öljynpaineet hävii? Meinaan vaan että kehtaako tommosella ajaa metriäkään jos epäilee että metallinen kolina vois tulla tuosta öljypumpusta? Ja vähän offtopicia, aiheuttaako jakoketjun kiristin kolinaa, tai joku muu osa jakopäässä?
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14354
                      • Oulu

                      #11
                      Tietysti jokaisen oma asia, mutta itse en kyllä miettis hetkeäkään että kannattaako tollasta tarkistaa. Aika kriittinen asia kuitenkin moottorin kestävyydelle.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Erich
                        BTCF Member
                        • Apr 2005
                        • 783
                        • Hämeenkyrö

                        #12
                        Paljon tällä(kin) jengiä pelotellaan, mutta onko kenelläkään oikeasti tullut vaurioita tämän johdosta?

                        Moni on raportoinut irronneista ruuveista, mutta kukaan ei ainakaan ole tunnustanut konerikkoa. Kummasti ne vain tuntuvat puoli-irrallaankin hommansa hoitavan... liitos on selkeästi ollut tehtaalta ylimitoitettu.
                        6 - E24 635
                        7 - E38 740
                        8 - E31 850

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #13
                          Minulla ainakin ääniä katos koneesta kun kiristin nuo hilut. Äänet aiheutuivat joko siitä että ketju oli löysällä tai siitä että pumpun ja öljypohjan väliin kiilautuneet pultit kalisivat.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • DaFox
                            Newbiemmer
                            • Jun 2007
                            • 17
                            • Rauma

                            #14
                            Yleensä kun rauta pitää kolisevaa ääntä tai jotain muuta epänormaalia ääntä - tapahtuu ennenaikaista kulumista ko. osan kohdalla - syntyy pientä metallipurua / lastua - joka tietysti on lisänä öljynkierrossa

                            Metallinhohtoinen öljy on komeen näköistä mutta tulee aika kalliiksi remonttien muodossa

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Ok, eli kolina voi tulla öljypumpusta. Tai se olisi oikeastaan toivottavaa, koska se on helppo korjata. Ei muuten mutta oli tarkotus käydä ainakin katsomassa tuommoista 740:stä missä moottori pitää kyseistä ääntä. En keksi mikä muukaan siellä voisi olla hajalla jos auto muuten toimii hyvin.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎