Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 725tds automaattivaihteisto heitti getriebenotprogram

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MoMMo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 183
    • Deutschland

    E38 725tds automaattivaihteisto heitti getriebenotprogram

    Elikkäs, koko tarina alusta. Hain auton huollosta jossa vaihdettiin koneen ja vaihteiston öljyt ajoin joku 1km ja poikkesin tankille kun risteyksestä lähtiessä oli hukannut vaihteen ja noin sekunnin päästä nykäs vaihteen silmään.

    Tämän jälkeen seuraavana päivänä kaupunkiajossa sama homma. kun jarrutti valoissa suhteellisen rivakasti ja lähti vähän ajan päästä vaihde kadonnu ja taas nykäsee vaihteen silmään vähän ajan kuluttua.

    Taas pari päivää ja nykäsee ja tulee tuo tuttu getriebenotprogram. No shellille ja auto sammuksiin, odotan pari minsaa ja taas toimii.

    Tämän jälkeen aina suht tiukan jarrutuksen jälkeen vaihde katoaa ja nykäisee sekunnin päästä vaihteen takas päälle. ilman herjausta.

    KUNNES tänään jarrutin pikatiellä rekan takia suht rajusti, ja tuli samantien "getriebenotprogram" jonka jälkeen ei auto ole vaihtanu vaihdetta enää.

    ilmeisesti s3 lukittu päälle. Kyseessä siis viikon ajan temppuillut laatikko ajanut säännöllisesti matka ja kaupunki ajoa päivittäin, ennen huoltoa ei temppuillut kertaakaan. nyt ei suostu enää vaihtamaan. mutta ei herjaakkaan.

    Onko nyt siis kyseessä öljyn määrän puute? vai joku sähkövika?
    Kiitos jo valmiiks vastauksista!
    Autot Saksasta
    www.blauweiss.fi

    ex: 725tds- e38 -97
    ex: 318iS e36 -92
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

    #2
    Ilmeisesti mennyt vaihteiston öljyjen vaihdot vääräoppisesti, kerta antaa "transmission failsafe programmia". :think
    Itsellä joskus oli tuo sama ongelma ja laatikon öljyjen vaihdon jälkeen ongelma katosi, kuin pieru saharaan...

    Comment

    • MoMMo
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 183
      • Deutschland

      #3
      Eli soitto huoltomiehelle että homma uusiks?
      Autot Saksasta
      www.blauweiss.fi

      ex: 725tds- e38 -97
      ex: 318iS e36 -92

      Comment

      • UGH!
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 237
        • Nokia

        #4
        Juuri näin! Uusiks män
        sigpic

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9139
          • Oulu

          #5
          Jos vaihteisto toimi ennen huoltoa normaalisti, niin suurella todennäköisyydellä ongelma johtuu väärästä (liian pienestä) öljymäärästä. Jarruttaessa öljy siirtyy öljypohjan etureunaan ja takaosan suodattimen imu pääsee hörppäämään hieman ilmaa? Liekö katsottu öljymäärä auto sammutettuna?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • -Mage-
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 295
            • Vantaa

            #6
            Kuulostaa melko selkeästi että laatikossa on liian vähän öljyä.
            Suosittelisin välttämään ajamista ja huoltoon viemistä heti kun mahdollista ettei pääse ne vähäsetkin öljyt "palamaan".

            Comment

            • MoMMo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 183
              • Deutschland

              #7
              Jep eli ratkaisu löyty.
              Sain huoltomiehen kiinni ja vein samantien eilen illalla, vielä meni ainakin litra lisää öljyä ja nyt pelittää kun junan vessa
              Autot Saksasta
              www.blauweiss.fi

              ex: 725tds- e38 -97
              ex: 318iS e36 -92

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9139
                • Oulu

                #8
                Originally posted by MoMMo View Post
                Jep eli ratkaisu löyty.
                Sain huoltomiehen kiinni ja vein samantien eilen illalla, vielä meni ainakin litra lisää öljyä ja nyt pelittää kun junan vessa
                Mikäs siinä laitossa sitten oli alunperin mennyt pieleen?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • asvirkku
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 514
                  • Bern

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Mikäs siinä laitossa sitten oli alunperin mennyt pieleen?
                  Saapeissa sun muissa missä on öljytikku lootassa etc voi lorottaa auto sammuksissa öljyä ja katella tikusta. Bemarin lootia täytetään alta päin ruiskulla kone käynnissä, ainakin sitä joka mulla aikanaan oli. Jos kone ei oo käynnissä sinne menee liian vähän öljyä. On näitä "ikiöljylootia" nääs. Tossa mun arvaus.

                  T AV
                  e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9139
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by asvirkku View Post
                    Saapeissa sun muissa missä on öljytikku lootassa etc voi lorottaa auto sammuksissa öljyä ja katella tikusta. Bemarin lootia täytetään alta päin ruiskulla kone käynnissä, ainakin sitä joka mulla aikanaan oli. Jos kone ei oo käynnissä sinne menee liian vähän öljyä. On näitä "ikiöljylootia" nääs. Tossa mun arvaus.
                    Samaahan minäkin jo tuolla edellä ounastelin. Varmistus asiaan ja tarinan opetus olisi mukava kuulla.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • MoMMo
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 183
                      • Deutschland

                      #11
                      Juu eli juurikin niin, nostettiin auto huoltomiehen kans nosturille, vihree korkki auki ja öljyä sisään, alko vähän ajan päästä tulla ulos, sit kone käyntiin ja meni ainakin viel litra öljyä kunnes rupes taas tuleen takas. Eli kyllä kone käynnissä pitää laittaa se sinne.
                      Autot Saksasta
                      www.blauweiss.fi

                      ex: 725tds- e38 -97
                      ex: 318iS e36 -92

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9139
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by MoMMo View Post
                        Juu eli juurikin niin, nostettiin auto huoltomiehen kans nosturille, vihree korkki auki ja öljyä sisään, alko vähän ajan päästä tulla ulos, sit kone käyntiin ja meni ainakin viel litra öljyä kunnes rupes taas tuleen takas. Eli kyllä kone käynnissä pitää laittaa se sinne.
                        Jotenkin kuulostaa siltä, että homma on tehty yrityksen ja erehdyksen menetelmällä.
                        Oikeaoppisesti vaihdekaavio käydään rauhallisesti läpi auto käynnissä ja öljyn lämpötilan pitäisi olla 30-50 astetta (käyntilämpimät).
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎