Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 750 huonokäynti kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJanne
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 73
    • Riihimäki

    e38 750 huonokäynti kylmänä

    Elikkäs moottori käy kylmänä täristen, ajossa myös 1000-2000rpm väli tuntuu vähän täristävän ja 2000 jälkeen tärinät taas häviävät, lämmin
    moottori käy normaalisti muuten paitsi todella pieniä nypähdyksiä tulee hetkittäin tyhjäkäynnillä.

    Mitä nyt olen foorumilta lukenut niin vika olisi ehkä jostain näistä?
    -Nokka-akselin asentoanturi(t)
    -Kampi-akselin asentoanturi(t)
    -Lambda-anturi(t)?

    Mielipiteitä? vikakoodeja ei ole luettu vielä, eikä checkcontrollikaan anna mitään vikailmoituksia...

    Lämpimänäkään ei aina nämä oireet katoa, ennenkuin käynnistää moottorin uudestaan?
    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.
  • JJanne
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 73
    • Riihimäki

    #2
    Osaisko joku kertoa mistä päin moottoria löytäisin lämpö-antureita?
    kun ei tunnu löytyvän ETK:stakaan mitään...
    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      #3
      www.realoem.com ja valkkaat autosi mallin. Itse käytin tätä: http://www.realoem.com/bmw/partsearc...1&mospid=47521

      laita 'search by keywords' hakuun sana: temperature

      Siellähän niitä näyttäis olevan ainakin vesipumpussa ja syylärissä.

      Comment

      • JJanne
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 73
        • Riihimäki

        #4
        Päivitystä

        Huomasin tuossa eräänäpäivänä että kylmänä kun korottaa vähän kierroksia ja vapauttaa kaasun niin konehuoneesta kuuluu suhahdus? lämpimällä koneella ei suhahdusta taas kuulunut? yksin kun olin niin en pystynyt ääntä sen tarkemmin paikantamaan... kuuluuko johonki ominaisuuteen vai voisiko tässä olla syy huonoon tyhjäkäyntiin? :think
        EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

        Comment

        • JJanne
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 73
          • Riihimäki

          #5
          Nyt on vaihdettu kampiakselin anturit ja akku, käynti on jonkun verran parantunut muttei ongelma vieläkkään poistunut. :/
          EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

          Comment

          • baretti
            Newbiemmer
            • Jun 2008
            • 4
            • Las Voikas

            #6
            Mulla sama vika, ilmapumpun etuvastus palanut, ei toiminut, pumppu syöttää ilmaa pakosarjoihin, ykkös ja kakkos-sylinterit käy laihalla ja kone ravitsaa kylmänä oli vikakoodi,varaosa 90 ekua, itsetehty vastus alle kympin.

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1606
              • Tampere

              #7
              onkos v8 malleissa toi samainen ilmapumppu tai jokin vastaava? itellä kun kans kylmänä nypyttää noilla kierrosalueilla tasakaasulla ajettaessa,lämpimänä taas toimii mielestäni kuten pitääkin,myöskään ei check control anna mitään vikaa,vikakoodeja ei luettu
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              • JJanne
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 73
                • Riihimäki

                #8
                Originally posted by baretti View Post
                Mulla sama vika, ilmapumpun etuvastus palanut, ei toiminut, pumppu syöttää ilmaa pakosarjoihin, ykkös ja kakkos-sylinterit käy laihalla ja kone ravitsaa kylmänä oli vikakoodi,varaosa 90 ekua, itsetehty vastus alle kympin.
                Mistäspäin tälläinen vastus löytyy?
                EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                Comment

                • baretti
                  Newbiemmer
                  • Jun 2008
                  • 4
                  • Las Voikas

                  #9
                  oikean etupyörän etupuolelta löytyy, otin sisälokarin irti, helpottaa työtä.

                  Comment

                  • JJanne
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 73
                    • Riihimäki

                    #10
                    Aasejoo, mitenköhän tuo mahtaa oikein toimia? itselläni se on nimittäin kokonaan pois käytöstä... mutta kuitenki kaikki vehkeet ovat paikallaan? mitään tietoa ei ole sen toiminnasta ja enkä sitä oikeestaan tarvitsekkaan, voisikohan sitä jotenkin "tulpata" vielä?
                    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                    Comment

                    • baretti
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 4
                      • Las Voikas

                      #11
                      Pumppaa ilmaa kylmänä enemmän lämpimänä vähemmän pakosarjoihin, ellei ole toiminnassa niin mootori käy laihalla, eli vaikuttaa ensimmäiseksi ykkös ja kakkos-sylintereihin, ja mootori ns. ravistaa tyhjäkäynillä, kylmänä enemmän läpöisenä vähemmän, eli ei ole turha laite.

                      Comment

                      • JJanne
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 73
                        • Riihimäki

                        #12
                        Ihmettelen vain miten talvella ei ollut kyseistä ongelmaa... ja tuon pumpun piuhat on ovat roikkuneet alusta asti irtonaisina siellä...
                        EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                        Comment

                        • baretti
                          Newbiemmer
                          • Jun 2008
                          • 4
                          • Las Voikas

                          #13
                          Mulla vikakoodi ilmapumppu ja toinen koodi sytytyshäiriö 1 ja 2 sylintereissä, molemmat viat korjaantui kun vaihdoin uuden vastuksen palaneen tilalle, ja nyt vörkkii taas.

                          Comment

                          • JJanne
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 73
                            • Riihimäki

                            #14
                            täytyy sit vissiin vaan koittaa antaa jotain tekohengitystä sille vehkeelle...
                            EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎