Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 "keulii"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJanne
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 73
    • Riihimäki

    e38 "keulii"

    Joo eli tein tuossa viikonloppuna pientä remonttia ja kuinka ollakkaan sitten kotiin tultuani huomasin että keula on oudon korkealla, vaikka autossa onkin vakio jousitus niin ei se ihan näin korkeella kuuluisi olla kuitenkaan...
    ja tosiaan ainoot mihin kajosin oli raidetangonpäät mitkä vaihdoin molemmille puolille... autossa on myös EDC, voiko se vaikuttaa asiaan jollain tavoin?

    pitääköhän tässä ruveta maastorenkaita kohta etsimään

    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Tämä kiinnostaa minuakin.Vaihdoin omaan seiskaan kanssa raidetangot,tosin vaihdoin myöskin iskarit,kun vanhoista oli tullut mehut pihalla.Ei tullut mittailtua mutta tuntuu että keula olis pari senttiä korkeamalle jäänyt.Onko järkevää selitystä kellään vai onko tullut jokin asennuskämmi?

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      #3
      Niin siis tossa kuvassahan autolla on jo ajettu remontin jälkeen?

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • Paabo
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 4324
        • Lapinlahti City

        #4
        Käytä akun kenkää irti muutaman minsan ja katsoppas tapahtuuko mitään...
        E39 M5

        Comment

        • JJanne
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 73
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by Haukkis View Post
          Niin siis tossa kuvassahan autolla on jo ajettu remontin jälkeen?
          Joo tein 20km lenkin ennenkun otin tuon kuvan...

          Originally posted by Paabo View Post
          Käytä akun kenkää irti muutaman minsan ja katsoppas tapahtuuko mitään...
          Kokeiltu sitäkin...
          EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #6
            Kysästäänpä tässä kun ei viitti uutta topikkia tehdä.Eli tarkoitus olisi vaihtaa noi takaiskarit kun ehtii,joten kysyn nopeasti löytyykö takaiskarin yläpäät hattuhyllyn alta vai perärontista?Eli paljonko pitääpurkaa että pääsee niihin käsiksi?

            Comment

            • Erich
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 783
              • Hämeenkyrö

              #7
              Originally posted by kuukankorpi View Post
              Eli tarkoitus olisi vaihtaa noi takaiskarit kun ehtii,joten kysyn nopeasti löytyykö takaiskarin yläpäät hattuhyllyn alta vai perärontista?Eli paljonko pitääpurkaa että pääsee niihin käsiksi?
              Hattuhyllyn alta. Takapenkin irroituksesta se lähtee...
              6 - E24 635
              7 - E38 740
              8 - E31 850

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #8
                Originally posted by Erich View Post
                Hattuhyllyn alta. Takapenkin irroituksesta se lähtee...
                Niin arvelinkin,eli hommaa piisaa siinäkin swäpissä.Mites onko kellään tietoa mikä aiheutti etupään ylös jäämisen,mittanauha näyttää 42cm navasta kaareen.Jostain luin että vakioalustalla etäisyys olis n.40cm.Vai muistelenko väärin jos joku tietää niin hyvä.Ja tolpat on kasattu samalla lailla kuin ne olivat,vieterin kolot ym ovat oikealla kohtaa ja iskarin alapäät ovat hahloissaan.Tulee mieleen että voiko iskarit olla pidemmät kuin vanhat?Uudet on sachs super touringit,kuin vanhoissa taas luki sachs/boge.

                Comment

                • JJanne
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 73
                  • Riihimäki

                  #9
                  Originally posted by kuukankorpi View Post
                  Niin arvelinkin,eli hommaa piisaa siinäkin swäpissä.Mites onko kellään tietoa mikä aiheutti etupään ylös jäämisen,mittanauha näyttää 42cm navasta kaareen.Jostain luin että vakioalustalla etäisyys olis n.40cm.Vai muistelenko väärin jos joku tietää niin hyvä.Ja tolpat on kasattu samalla lailla kuin ne olivat,vieterin kolot ym ovat oikealla kohtaa ja iskarin alapäät ovat hahloissaan.Tulee mieleen että voiko iskarit olla pidemmät kuin vanhat?Uudet on sachs super touringit,kuin vanhoissa taas luki sachs/boge.
                  Oletko jo säädättänyt aurauskulmat? itse olen miettiny tuota että voisko ne aiheuttaa tuon korotuksen, jos aattelee että aurausta on liikaa sisäänpäin niin vois ehkä kammeta jotenki... itsellä laski keula normaaliasentoon kun pyörittelin rattia paikallaan...
                  EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                  Comment

                  • JJanne
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 73
                    • Riihimäki

                    #10
                    Tuli tuossa tänään veivattua vähän nuita raidepääntankoja ja kyllähän se keula laskeutu jonkun verran alas jotenka varmaan niistä johtuvaa...
                    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                    Comment

                    • kuukankorpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 634

                      #11
                      Originally posted by JJanne View Post
                      Tuli tuossa tänään veivattua vähän nuita raidepääntankoja ja kyllähän se keula laskeutu jonkun verran alas jotenka varmaan niistä johtuvaa...
                      Kuinka veivailit niitä raidetankoja?Kuulostaa jotenkin omituiselta että raidetangot voivat auton korkeuteen vaikuttaa.Ja kyllä on aurauskulmat säädetty.

                      Comment

                      • JJanne
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 73
                        • Riihimäki

                        #12
                        Teoria on kai se jos on liikaa aurausta niin renkaat kampeaa alareunasta, jollonka renkaat näyttää edestäpäin katsottuna tältä \\---// niinkuin omassakin tapauksessa...
                        EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                        Comment

                        • Jontza
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 70
                          • Espoo

                          #13
                          minulla on samanmoinen ongelma. vaihdoin e36 raidetangon ja en silloin huomannut eroa, mutta nyt kun alla on säädettävä alusta ja etupäässä on tai siis pitäisi olla saman verran madallusta niin kuinkas ollakkaan se puoli johon vaihdoin raidetangon on korkeammalla. :think Ei voi ihminen ymmärtää...
                          Nyt: E60 535d m-sport
                          ennen: Bmw E46 330d m-sport II -05

                          Comment

                          • kuukankorpi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 634

                            #14
                            Auraukset on kyllä katsottu ja säädetty kohdalleen,joten sen voi pois sulkea.Täytyy nyt katsoa jos se ei siitä tipu,niinpitää ruveta katselemaan 20-30mm pudottavia etujousia jostain.Ei ole kellään vinkkiä heittää niistä?

                            Comment

                            • Bad boy bmw
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 80
                              • P-savo tuusniemi

                              #15
                              Autovaruste.net antaa tommoiset 35/20 madaltavat jouset

                              FKBM083 FK High Tec springs BMW 7 series 750i/iL 164,00

                              (onko toi sitten etu+taka jouset tohon hintaan?)
                              Last edited by Bad boy bmw; 03-06-2008, 14:41. Reason: Lisäilyä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎