Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 jäähdytin-nestettä katosi viikon aikana 1,5l

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    E38 740 jäähdytin-nestettä katosi viikon aikana 1,5l

    Elikkä otsikko kertoo jo kaiken, tänään autoa käynnistäessä syttyi mittaristoon teksti Check coolant level, viikko sitten lisäsin sinne hieman nestettä suhde 50:50...tänään sitten avasin korkin niin aika tyhjältä näytti verrattuna siihen mitä se oli viikko sitten lisäyksen jälkeen. Tosin viikko sitten lisäsin melkeen heti ajon jälkeen mutta tänään kun lisäsin niin auto oli ollut yön ajan seisonnassa. Eli nouseekos se pinta ajon aikana kovinkaan merkittävästi? Mitään lammikoita en auton alla ole nähnyt enkä mitään vuotojakaan löytänyt. Varmistetaan nyt vielä että menihän tähän sitä sinistä jäähdytin-nestettä? Mistä moinen katoaminen/haihtuminen vois johtua? :think
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Kyllä se ilmeisesti hiukan elää se vedenpinta kylmä/kuuma moottori,en kyllä aivan sata varma ole. Työntääkö autosi putkesta valkoista savua moottorin käydessä? Mikäli näin tekee, kansi halki ja vedet tunkee öljyn sekaan.

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by zeneg View Post
      Kyllä se ilmeisesti hiukan elää se vedenpinta kylmä/kuuma moottori,en kyllä aivan sata varma ole. Työntääkö autosi putkesta valkoista savua moottorin käydessä? Mikäli näin tekee, kansi halki ja vedet tunkee öljyn sekaan.
      Ei kyllä oo valkosta savua näkyny, onneks
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Näkyykö vuotoja? Haiseeko sisällä jäähdytin neste? Onko öljyä liikaa koneessa ja minkä väristä?

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by luntti View Post
          Näkyykö vuotoja? Haiseeko sisällä jäähdytin neste? Onko öljyä liikaa koneessa ja minkä väristä?
          Ei näkyny vuotoja ainakin kun tänään yritin kurkkia, ei haise jäähdytin-neste sisällä...öljyä ei ainakaan liikaa ollut ja ihan normaalin väristä oli, viime öljynvaihdosta 11tkm...no täytyy nyt vielä tutkia seuraavat päivät että alkaako taas jostain syystä oudosti vähenemään
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • junkkri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 673
            • Järvenpää

            #6
            minulla

            teki samaa 728:ssa ja vaihdoin termarin ja vesipumpun ja loppu veden
            "katoaminen" siihen!! Ei haissut tai näkynyt vuotoja missään!?
            Liekö sama 740:ssä???????????

            Comment

            • JJanne
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 73
              • Riihimäki

              #7
              Sen merkkitapin pitäisi kylmänä olla siinä korkin suulla ja lämpimänä se nousee hieman ylemmäksi kun lämpimänä vesi vähän laajenee(korjatkaa jos olen väärässä) näin vaan muistelisin kun tuossa vaihtelin omaani termostaatin jokunen aika sitten niin tuli sitä seurailtua... käsittääkseni näissä taitaa aika usein vuotaa tuo vesipumppu vedet ulos?
              EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Jos nyt lähtis sit liikkeelle siitä termostaatista ja vesipumpusta...mistäs olette osia homanneet kasiin? Tocarin sivulta ainakin löytyy vesipumppu :think Vai ihanko marmoritiskiltä?
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • iceroadracing
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 146

                  #9
                  Ja tarkasta paisuntäsäiliön kunto ja letkuliitännät!

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    #10
                    Omassa katosi aikanaan samaa tahtia ja syynä vesipumppu ja termarin kotelossa hiushalkeama, josta tihkui pisara kaksi aina välillä viskon päälle. Syyllinen oli helppo löytää, kun oli valkoisia kuivuneita pisarajälkiä koneen vasemmalla ja oikella puolella

                    Kannattaa tsekata onko vesipumpun alapuoli märkä tai onko siellä valkoista kuivunutta jäähdytysnestettä --> pumppu vaihtoon

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Paineistuskoe näyttää tuon mahdollisen vuodon aika hyvin. Jos on pieni vuoto niin paineen alla siitäkin voi tulla suihkuamalla, jos on oikein pieni vuoto niin tippumalla. Ei pitäisi kohtuuttomia maksaa millään korjaamolla.

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by pheno View Post
                        Omassa katosi aikanaan samaa tahtia ja syynä vesipumppu ja termarin kotelossa hiushalkeama, josta tihkui pisara kaksi aina välillä viskon päälle
                        Toi kotelo oli mullakin halki, suunnilleen samaan tahtiin nestettä hävisi. Moottorina M60B40.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Näiden tälläisten epäselvien nestevuotojen etsimiseen on olemassa UV-väriaine joka sekoitetaan jäähdytysnesteeseen ja havaitaan UV-valolla samaan tapaan kuin ilmastointilaitteiden vuodotkin.
                          Erittäin käyttökelpoinen litku jota saa muutamilta webasto pisteiltä ja jäähdytin korjaamoilta aika edullisesti...
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • UGH!
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 237
                            • Nokia

                            #14
                            Muista myös tarkistaa koneen ja tulipellin väliset lämppärin/accumulaattorin letkut! Näille on ominaista murtua klemmarin juuresta ja alun tihkumisen jälkeen räjähtävät erittäin näyttävästi
                            ..se lämppärin ilmaaminen on sitten aika jännää puuhaa
                            sigpic

                            Comment

                            • 525TDS Touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 483
                              • Sahalahti

                              #15
                              Originally posted by zeneg View Post
                              Työntääkö autosi putkesta valkoista savua moottorin käydessä? Mikäli näin tekee, kansi halki ja vedet tunkee öljyn sekaan.
                              Ei öljyn sekaan, vaan palotilaan------> valkoista vesihöyryä, ja pakokaasu haisee makealle.
                              Ex-525TDSa Touring -98
                              Ex-MB E220T CDi -02
                              E61 520D -09
                              F11 518d -16

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎