Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Täryttää ratissa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Avuton
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 33
    • Kokkola

    E38 Täryttää ratissa!

    Ostin tos viikko sitte 730d:n ja olen täss ihmetelly miks täryttää n.80 km/h vauhdissa! onko kenellään tullut samanlaista vikaa, ku ei löydy väljää muuhalta ku hammastangosta ja sielläkin niin vähän! vanteet tarkistettu!
    Ja kun ajaa n.80km/h ja painaa jarrua ni ehkä vähän lisänee hetkeksi!
    Mistä kannattaisi lähteä hakee väljää...
    Bmw F15 X5 30d
    Bmw E30 325i M50B25 turbo +1000bhp
    Bmw E36 325i Cabrio M50b25 turbo 668hp/850nm
  • Sie7ben
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 68
    • Itä-Helsinki

    #2
    Puslat vaihtoon!

    Originally posted by Avuton View Post
    Ostin tos viikko sitte 730d:n ja olen täss ihmetelly miks täryttää n.80 km/h vauhdissa! onko kenellään tullut samanlaista vikaa, ku ei löydy väljää muuhalta ku hammastangosta ja sielläkin niin vähän! vanteet tarkistettu!
    Ja kun ajaa n.80km/h ja painaa jarrua ni ehkä vähän lisänee hetkeksi!
    Mistä kannattaisi lähteä hakee väljää...
    Vaihdatin tommosen setin alkuperäisten tilalle, loppu tärinät siihen
    Takapuslat menee vaan, jos on tasonsäätö!

    Nyt: 740iA -99
    ex:740iA -94 E38
    ex: 730i -90 E32
    ex: 728i -83 E23

    sigpic

    Comment

    • Drblue
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 81
      • HML

      #3
      Itse vaihdoin seiskaani jarrulevyt eteen niin loppui jarruttaessa tärinät. Yks mikä voi olla niin reaktiotangonpäät kuulemma aika kulutustavaraa ja Treelta löytyy KL-varaosa mistä saa järkevällä hinnalla osia.

      Comment

      • full
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1214
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Avuton View Post
        Ostin tos viikko sitte 730d:n ja olen täss ihmetelly miks täryttää n.80 km/h vauhdissa! onko kenellään tullut samanlaista vikaa, ku ei löydy väljää muuhalta ku hammastangosta ja sielläkin niin vähän! vanteet tarkistettu!
        Ja kun ajaa n.80km/h ja painaa jarrua ni ehkä vähän lisänee hetkeksi!
        Mistä kannattaisi lähteä hakee väljää...
        etujarrulevyistä lähtisin tuon perusteella hakemaan.. ja vanteissahan oli keskitysrenkaat?
        BMW M535iA -86
        Volvo V90 -18

        Comment

        • Tontza1982
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 145
          • Jyväskylä

          #5
          Kannattaa tehdä myös nelipyöräsuuntaus. Ittellä loppu ainakin siihen toi tärinä 730i:ssä.
          On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa

          Comment

          • Sie7ben
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 68
            • Itä-Helsinki

            #6
            Originally posted by full View Post
            etujarrulevyistä lähtisin tuon perusteella hakemaan.. ja vanteissahan oli keskitysrenkaat?
            Ite vaihdoin etulevyt heti ensimmäiseksi, mutta ei hävinny tärinät...Renkaat tasapainotettiin, kulmat säädettiin ja silti täristi varsinkin, kun anto jarruu siinä kasikybän hujakoilla.
            Täähän on ihan yksilökohtainen juttu mut ei noi pahaa tee noi urtsikapuslat kumminkaan, muuttu etupää paljon jämäkämmäksi ja eipä tarvii miettii niitä v"#¤n kumipuslien vaihtoo.
            Nyt: 740iA -99
            ex:740iA -94 E38
            ex: 730i -90 E32
            ex: 728i -83 E23

            sigpic

            Comment

            • Erich
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 783
              • Hämeenkyrö

              #7
              Kannattaa lukea tältä foorumilta myös E39 tärinätopicit, joita on muutamia kymmeniä, ellei mene jo sata rikki..? Samat vaivat E38:ssa, mutta eivät yleensä niin voimakkaina. Ripustusten rakenteet ovat näissä hyvin yhtenevät.

              Tiivistettynä, monet tärinät aiheutuvat pienistä epäideaalisuuksista renkaissa, mutta tulevat läpi/tuntuvat tärinänä vasta, kun tukivarsien kumiosilla alkaa olemaan ikää. Tämä siitä huolimatta, että kukaan ei löydä niistä vielä mitään varsinaista väljää. Juuri tästä johtuen monen on vaikea sulattaa, että tärinän saisi noilla aisoihin, kun "ei katsastuksessa ollu missään väljää..." Tukivarret ja kumiosat vaihtamalla on monet ihmeelliset tärinät saatu aisoihin. Siis sen jälkeen, kun muut ilmeiset lähteet (jarrut ym.) on eliminoitu, eikä muu ole auttanut.

              Ja seiskaan eivät mitkään uretaanipuslat kuulu sitten ensinkään... just my 5 cents.
              6 - E24 635
              7 - E38 740
              8 - E31 850

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #8
                Se perinteinen ohje taas kerran,
                Vaihda jarruvevyt/palat
                Reaktiotangot/alatukivarret vaihtoon
                Vanteiden suoruus tarkastus/painotus
                Nelipyörä suuntaus
                Raidetangon päät.

                Noilla lakkaa takuu varmasti tärisemästä, tietysti kannattaa aloittaa halvemmista ja lopuksi jos ei auta niin päätyä vaihtelemaan kaikkia varsia.
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎