Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750 Tehot kadoksissa. EDIT: VIka paikallistettu. post 39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #31
    Edit: olikin jo kokeiltu ilman pakoputkea, turhaa ihmettelyä
    Last edited by Morkai; 27-08-2008, 18:31.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • JoniB
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 551
      • Lappeenranta

      #32
      Originally posted by *PexU* View Post
      Ja-has , ja mä kun luulin (tietäväni) että penaalit olis jotenkin helpompia... ainakin noin 15sta omistetun laitteen pohjalta ei yhdessäkään ole ollut edes mitään tän suuntaistakaan..

      Rupiaa ihan justiisa loppumaan konstit kesken, puristukset, nokka-akselin ajoitukset, sitten se viimeinen, seonnut ecu jäljellä...

      v***u, mitä laitteita..

      Niinpä..

      Onhan noita penareita minullkin ollut jokunen(ehkä 10kpl) jo ennen tätäkin, mutta eipä ole tarvinnut koskaan painia mokomien ongelmien kanssa..
      ..Tosin onhan tässä e38 750:ssa varmaan samanverran elektroniikkaa kuin aikaisemmissa yhteensä

      Huomenna kokeillaan sitten uusilla dme-bokseilla tuleeko mitään muutosta asiaan.

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        #33
        Audissakin vkonloppuna jako testattu, ja paikallaan näyttäisi olevan, seuraavaksi taidan mäkin lähteä maffi kauppaan, siitähän toi vaggi.comi herjaa että jännite liian alhainen..

        MuttaMutta, se mikä kiinnostaa, paljon, tuo maffin vikakoodi pamahti koneelle parivkoa käyntihäiriön alkamisen jälkeen....??

        Vitun johtohelevetit..

        Ostan seuraavaksi legendaarisen 1200l ladan, siinä ei pahemmin ylimääräisiä johtoja, saati sitten sähkölaitteita ole, prkles...


        Originally posted by JoniB View Post
        Niinpä..

        Onhan noita penareita minullkin ollut jokunen(ehkä 10kpl) jo ennen tätäkin, mutta eipä ole tarvinnut koskaan painia mokomien ongelmien kanssa..
        ..Tosin onhan tässä e38 750:ssa varmaan samanverran elektroniikkaa kuin aikaisemmissa yhteensä

        Huomenna kokeillaan sitten uusilla dme-bokseilla tuleeko mitään muutosta asiaan.
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • hanes80
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 20

          #34
          miten maf toimii jos on liian pieni jännite? kokemuksia kenelläkään

          Comment

          • bayerman
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 297
            • Hyvinkää

            #35
            Tuota noin jos tuossa e38:sissa on jo kokeiltu vaihtaa maf ja dme keskenään niin tuskin se vika niissä on. Epäilisin eml-yksikköä tai sitten kaasupolkimen potikoita, tuossahan on niitäkin käsittääkseni kaksi kappaletta. Jako tuosta tuskin on hypännyt.
            E28 M

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              #36
              Btw, mites on onko tossa E38:ssa vielä niitä maattopisteitä siellä imusarjojen alla... Nehän taitaa vittuilla aikas usein...

              Ymmärtääkseni toi maffi toimii siten että jos jännite on liian alhainen niin seokset saattavat olla mitä tahansa, ja kun tuohon audiin on vielä ympätty samaan tuo imuilman lämpöanturikin, niin sekin sitten v****lee samalla, yllättäen .
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • *PexU*
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 1989
                • Vantaa

                #37
                Missäa vaihessa seiska on, joko on ruvennut pelittämään...?

                Audi tosiaan heräs henkiin tuossa torstai-iltana, kun vaihdoin tuon maffin (tuo audin maffi kun vielä siitä mielenkiintoinen että siihen on ympätty samaan imuilman lämpötila-anturi), joa nyt sitten loppujen lopuksi taisi olla se joka oli kyrvähtänyt.. Tosin sekin ilmeisesti jotenkin osittain vaan, koska ei koneeseen ei vikaohjelmaa tullut päälle missään vaiheessa, ja tuosta viastakin se rupesi herjaamaan vasta noin 3 vkoa sen jälkeen kun vika ilmaantui....??

                Se mikä oli mielenkiintoista mielestäni, olis että autoa kiihdyttäessä vaivannut tehottomuus (esp/abs valo syttyi ja tehot katosivat), hävisi samalla maffin vaihdon jälkeen =)

                Ja tuossa kikottimessa jotain positiivistakin, tuossa korjauksen aikana revittiin abs/esp boxin liitin irti, joka tietysti sytytti nuo em valot palamaan jatkuvasti, koska boxi hukkasi opitut arvot.. Vajaan kympin lenkin jälkeen valot sammuivat itsestään, ja perstuntumallakin testattuna molemmat toimivat, vaikka mm audi väitti että pitää "sopeuttaa", ja tietysti mieluummin vielä heillä, prskles .

                Nojooh, väärästä merkistä sepustusta, anteeksi vain. Mutta jos vaikka tämä loisi hiukan toivoa tuohon seiskan korjaukseen. Ihminen ne tehnytkin, kyllä sen ne pitää saada korjattuakin, ja saihan napautettua merkkiliikkeitä, oikein hyvin vielä .

                Suurin osa liikkeistähän ei edes suostunut ottamaan tuota korjattavaksi, vedoten milloin mihinkin, työkalujen puutteesta alkaen 8P
                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                E61 530xd M-Sport Touring -07
                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #38
                  Tätä tutkittiin todella pitkään ja vika kyllä löytyi mutta vielä ei päässyt korjaamaan.
                  Omistaja kertokoon tarkemmin.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • JoniB
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 551
                    • Lappeenranta

                    #39
                    NJoo..
                    Vikahan on siis selvinnyt.

                    Kun kaikki muu mahdollinen ja mahdotonkin oli tutkittu ja aikaa kulutettu riittävästi niin lopulta puristuspaineiden mittaus paljasti vian.
                    Parit sylinterit vuotaa paineet toisiinsa
                    Olivat muuten merkkihuollossakin mitanneet puristuspaineita, mutta vain väärältä puolelta konetta

                    Vuoto on kuitenkin sellainen ettei jäähdytinnestettä katoa, öljyä ei katoa, ei nosta lämpöjä tai tee mitään muutakaan normaalista poikkeavaa, toki käy huonosti jne.

                    "puolimoottorilla" voisi ajaa ihan normaalisti.

                    Uudet kansien tiivisteet, kansipultit jne. on tilattu ja viikonloppuna olisi tarkoitus saada moottori purettua.
                    Puran siis molemmat kannet irti ihan vaan varmuuden maksimoimiseksi.

                    Raportoin sitten lisää kunhan kone on levällään.


                    Ja suuren suuri kiitos kuuluu Loistaville ja ennenkaikkea kärsivällisille asentajahemmoille WSE1:lle ja Supa:lle.
                    Klo:11 aamulla olin Lohjalla ja seuraavana aamuna klo:3:30 lähdin ajelemaan takaisin Lappeenrantaan.
                    Eli hetki pieni siinä selviteltiin ja hauskaakin oli

                    Comment

                    • JoniB
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 551
                      • Lappeenranta

                      #40
                      Seiska saattaisi olla hetkisen aikaa myös kaupan..?
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=147221

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #41
                        kiitoksia kiitoksista; suurin haastehan tuossa oli ja on osittain edelleenkin kun kumpikaan DME ei täysin vastaa; tai koodien nollaus jotenkin onnistuu mutta lukemisen kanssa olikin sitten jo vaikeampaa.. Tämä nyt ei kuitenkaan tällä kertaa itse vikaan vaikuttanut joskin johti aluksi vianrajoitusta hyvinkin ansiokkaasti harhaan... Puristuspaineita mitattaessa taas meinasi jo usko loppua, kun kuutonen näyttää 12,5 ja viitonen, nelonen, kakkonen ja ykkönen nollaa, kolmosessa on sentään 9,5 ja samat mittaukset taas udestaan ja uudestaan mutta eipä se siitä miksikään muutu, ensin tietysti mitattiin vain kuutonen ja todettiin että eipä nokka-akseli ainakaan ole poikki; mutta nyt tuli mieleen jotta voihan tuo ollakin; jäänyt semmoiseen asentoon että kuutosen ja kolmosen venat vain ovat kiinni ja muiden auki... pitäisi kyllä olla ihan ykkösnokan vierestä ja luulisi silloin jo ketjurattaankin kampeavan jonnekin päin.
                        No, mielenkiinnolla odottelen tuloksia kannen avaamisesta.
                        Tulipa siinä samalla melko perusteellinen läpikäynti moottorin antureille ja muutama muu vikakin korjattua tai paikallistettua ->
                        Flektin jumiutuminenhan on voinut toki joskus lämpöjä nostaa... olisiko kannenpultit jääneet mahdollisella edellisellä remontoijalla löysälle. Mielenkiintoista oli kun vaikutti kuin joku olisi yrittänyt jo aikaisemmin läpikäydä vaihtelevalla menestyksellä lähes kaikkia samoja kohteita kuin mekin...
                        Mutta hyvin tuli nyt tämän uudemmankin 12 sylinterisen ohjauselektroniikkaan perehdyttyä, pannaan osa tunneista opiskelun piikkiin.
                        Last edited by WSE1; 10-09-2008, 01:08.

                        Comment

                        • JoniB
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 551
                          • Lappeenranta

                          #42
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          kiitoksia kiitoksista; suurin haastehan tuossa oli ja on osittain edelleenkin kun kumpikaan DME ei täysin vastaa; tai koodien nollaus jotenkin onnistuu mutta lukemisen kanssa olikin sitten jo vaikeampaa.. Tämä nyt ei kuitenkaan tällä kertaa itse vikaan vaikuttanut joskin johti aluksi vianrajoitusta hyvinkin ansiokkaasti harhaan... Puristuspaineita mitattaessa taas meinasi jo usko loppua, kun kuutonen näyttää 12,5 ja viitonen, nelonen, kakkonen ja ykkönen nollaa, kolmosessa on sentään 9,5 ja samat mittaukset taas udestaan ja uudestaan mutta eipä se siitä miksikään muutu. Mielenkiinnolla odottelen mistä kummasta moinen on voinut aiheutua. No, tulipa siinä samalla perusteellinen läpikäynti auton sähköjärjestelmälle ja muutama muu vikakin korjattua tai paikallistettua.
                          Flektin jumiutuminenhan on voinut toki joskus lämpöjä nostaa... olisiko kannenpultit jääneet mahdollisella edellisellä remontoijalla löysälle. Mielenkiintoista oli kun vaikutti kuin joku olisi yrittänyt jo aikaisemmin läpikäydä vaihtelevalla menestyksellä lähes kaikkia samoja kohteita kuin mekin...
                          Mutta hyvin tuli nyt tämän uudemmankin 12 sylinterisen elektroniikkaan perehdyttyä, pannaan osa tunneista opiskelun piikkiin.


                          Kiitoksesi olet ansainnut.
                          Itsekin mietin samaa että olisiko kantta joskus jo availtu ja pulttien kiristys todellakin jäänyt hiukan puolitiehen, niin kummalliselta tuo vaikuttaa..

                          Noh, selvinnee tuossa viikonloppuna/ensiviikolla mitä siellä oikein on tapahtunut.
                          Pidän kyllä varsinkin sinut ajantasalla tapahtumista ja kuvien kera

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #43
                            Originally posted by JoniB View Post
                            Seiska saattaisi olla hetkisen aikaa myös kaupan..?
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=147221
                            Onpa harmi kun E28ni on väärää mallia :(
                            Mutta eikös 520 + 518 ole 538...

                            Comment

                            • JoniB
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 551
                              • Lappeenranta

                              #44
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Onpa harmi kun E28ni on väärää mallia :(
                              Mutta eikös 520 + 518 ole 538...
                              No mie ostan jokatapauksessa sen siun 520:n kunhan hinnasta päästään sopuun

                              Comment

                              • JJanne
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 73
                                • Riihimäki

                                #45
                                Originally posted by JoniB View Post
                                NJoo..
                                Vikahan on siis selvinnyt.

                                Kun kaikki muu mahdollinen ja mahdotonkin oli tutkittu ja aikaa kulutettu riittävästi niin lopulta puristuspaineiden mittaus paljasti vian.
                                Parit sylinterit vuotaa paineet toisiinsa
                                Olivat muuten merkkihuollossakin mitanneet puristuspaineita, mutta vain väärältä puolelta konetta

                                Vuoto on kuitenkin sellainen ettei jäähdytinnestettä katoa, öljyä ei katoa, ei nosta lämpöjä tai tee mitään muutakaan normaalista poikkeavaa, toki käy huonosti jne.

                                "puolimoottorilla" voisi ajaa ihan normaalisti.

                                Uudet kansien tiivisteet, kansipultit jne. on tilattu ja viikonloppuna olisi tarkoitus saada moottori purettua.
                                Puran siis molemmat kannet irti ihan vaan varmuuden maksimoimiseksi.

                                Raportoin sitten lisää kunhan kone on levällään.


                                Ja suuren suuri kiitos kuuluu Loistaville ja ennenkaikkea kärsivällisille asentajahemmoille WSE1:lle ja Supa:lle.
                                Klo:11 aamulla olin Lohjalla ja seuraavana aamuna klo:3:30 lähdin ajelemaan takaisin Lappeenrantaan.
                                Eli hetki pieni siinä selviteltiin ja hauskaakin oli
                                Paljonko noille uusille osille tuli hintaa?
                                EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎