Eli meni ilmesesti ovenkahvan vaijeri poikki tms. kahva on kyllä kiinni, mutta heiluu ihan löysänä Eli ei mitään vastavetoa kahvassa. Lukot toimii ja ovi aukeaa ulkopuolelta. Miten siis vaijeri vaihdetaan, onko iso homma?? ja miten airbäkki vaikuttaa vaihtoon:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ovenkahva löystyi
Collapse
X
-
Vaijeri on aikas v-mäinen vaihtaa, itse vaihdoin kanssa joku aika sitten. Ei se airbag pitäisi haitata mitään siihen hommaan. Vaijeri kyllä näkyy "hyvin", mutta ei saa oikein siitä kiinni kun yksi sormi ylettyy sinne, ja kärkipihdit ei mahdu aukeamaan oven välissä. Kannattaa katsoa tarkasti miten se vaijeri menee sinne kahvan päähän niin on helpompi laittaa takaisin, itse revin sen katsomatta irti.
Kun avaa oven niin siinä reunassa on sellainen soikea muovitulppa mistä näkyy se vaijeri. Ja uusi vaijeri maksaa merkkiliikkeessä 8,5€, ei kannata korjata sitä ilmastointiteipillä mulle oli sen joku TI-mies näppärästi nikkaroinut jesarilla kasaan. Haulla löytyy ovipahvin irrotus ohjeet, se on 3min. homma.
EDIT:Lukihäiriö. Mulla menikin se vaijeri poikki mikä tulee ulkokahvalta, eli ovipahvia vaan pois. Se on aian varmasti helpompi vaihtaa mikä menee sisäkahvalta.Last edited by jaiwe; 28-08-2008, 08:17.750 Oxfordgrun
__
-
-
Originally posted by blacjack2 View PostEli meni ilmesesti ovenkahvan vaijeri poikki tms. kahva on kyllä kiinni, mutta heiluu ihan löysänä Eli ei mitään vastavetoa kahvassa. Lukot toimii ja ovi aukeaa ulkopuolelta. Miten siis vaijeri vaihdetaan, onko iso homma?? ja miten airbäkki vaikuttaa vaihtoon:think
Etuovessa riittää, että vaijeri irtoaa ohjurista. Eli vaijeri ei välttämättä ole poikki. Vielä yksi mahdollisuus on kahvan vivun irtoaminen itse kahvasta, mutta aika epätodennäköistä. Purkaminen kertoo, mikä mättää. Jos bägi jännittää, niin akku irti vaan.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by blacjack2 View PostNyt siis kahva ehjä, käytin huollossa ja samalla laittovat kahvan kuntoon. Sieltä ei sii ollu vaijeri poikki vaan joku tappi oli irronnu paikaltaan ja se hakattin takas. Onko muille tuttu tommonen:think
Edit. kyseessä siis kuskin ovi.
Juu, eilen etsiskelin lukon piuhoja ovensisältä ja kun pistin takasin pahvia niin oli löystyny siinä samassa se vaijeri, huomasin että se muovisuoja oli vaan lähteny siitä sille tarkoitetusta kolosta irti jollonka vaijeri saa enemmän liikkumatilaa-> ei jaksa vääntää lukon tappia tarpeeksi.
Varmaan oli sulla samallalailla irronnu
Edit: mulla siis kylläkin e34 mutta kaippa se vähän samaantyyliin toimii sullakinmitäs seuraaavaksi..
ex:
ML 400 V8
Ford mondeo mk4 v6
audi a6 2001 tdi
Ford focus mk3 gt v6
525i -11/91
vw golf -03 2.0TDI
chevrolet alero -01 2.4l
mitsu lancer -91
Saab 900 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by blacjack2 View PostNyt siis kahva ehjä, käytin huollossa ja samalla laittovat kahvan kuntoon. Sieltä ei sii ollu vaijeri poikki vaan joku tappi oli irronnu paikaltaan ja se hakattin takas. Onko muille tuttu tommonen:think
Edit. kyseessä siis kuskin ovi.
Itsellä käynyt tuo kuoren irtoaminen, eli tuttu on.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostTuo kuvaus voi tarkoittaa vielä kahta asiaa, joko sitä tappia joka on itse kahvassa ja kiinnittää käyttävän vivun kahvaan, tai sitä muovitappia, joka pitää vaijerin ulkokuorta paikallaan oven sisäpellissä. Tuossa kiinnityksessä on vissiin tapahtunut jotain parannuksia vuosien saatossa.
Itsellä käynyt tuo kuoren irtoaminen, eli tuttu on.E38 728iA -97
EX- E34 518 -90
It's all about BMW
Comment
-
Comment