Joo vielä herjaa tuota progremia. Autoon vaihettu uudet öljyt ja vikakoodit luettu. Anto yhden kerran käyttää kaikkia vaihteita, ja sitten erehdyin sammuttamaan niin ei antanut enää. Vikakoodeissa ei lue enää tuota 2 ja 3 vaihteen paine juttua, vaan 002 tuntematon ongelma.
Silloin ku auto toimi tuon yhden kerran kaikilla vaihteilla se valitti koko ajan sitä progrem juttua.
Kaksi kertaa on luettu bemarin omalla 20 napasella pistokkeella, oli uusimmat softat jne. Tosiaan kun virrat heittää päälle tuo valitus tulee joka kerta eriaikaan ja yhden kerran sain käyttää kaikkia vaihteita, ja silloin se ilmotus tuli koko ajan uudestaan siihen "ajotietokoneeseen".
Eli nyt on käytetty taas toisessa vikakoodien luvussa boschilla ajettiin ja tuli vikakoodiks: paine-erosäädin 2 Maavuoto. Eli onko automaattilaatikon purkua tiedossa ja minkälainen operaatio mahtaa olla tuo.
Jos pystyt heittämään alkuperäisen englanninkielisen vikakoodin niin siitä saisi varmaankin enemmän irti, vai skannasiko testeri tuon suoraan suomeksi?
Koodin kanssa pitäisi olla myös jonkinsortin vikakoodin numero, tästä voisi myös päätellä enemmän googlen kanssa.
Jos pystyt heittämään alkuperäisen englanninkielisen vikakoodin niin siitä saisi varmaankin enemmän irti, vai skannasiko testeri tuon suoraan suomeksi?
Koodin kanssa pitäisi olla myös jonkinsortin vikakoodin numero, tästä voisi myös päätellä enemmän googlen kanssa.
Anto suoraan suomeks tuon : 02 paine-erosäädin 2 maavuoto, tietäs vaan mikä tuo paine-erosäädin on
Anto suoraan suomeks tuon : 02 paine-erosäädin 2 maavuoto, tietäs vaan mikä tuo paine-erosäädin on
Todennäköisesti eräs solenoideista, bosch testerit ovat usein ikävä kyllä "liian viisaita" ja kääntävät koodin turhaan pois alkuperäiskieleltä jolla asia olisi kuitenkin helpommin löydettävissä dokumenteista. Vikahan voi olla myös solkkua ohjaavassa päätekomponentissa laatikon ohjausyksiköllä joskin muut vaihtoehdot eli itse solenoidi tai johdostus ovat todennäköisempiä. Myös solenoidin mekaaninen jumiutuminen aiheuttaa suuremman virranoton josta seurauksena voi olla vikakoodi riippuen siitä minkälaiset raja-arvot ohjausyksikön softalla tai rautatasolla on kyseisen piirin itsediagnostiikalle määritelty. Laatikon korjausmanuaalista voisi päätellä mitkä solenoidit liittyvät linjapaineen ohjaukseen ja mikä niistä voisi olla tämä kyseinen osa.
Vika löytyi vaihdelaatikon ohjausboxi on siis mennyt rikki, testattiin toisella samanlaisella jolloin auto toimi. Jos jollain löytyy niin ostan pois. Tietääkö muuten joku paljonko uusi mahtaa kustantaa?
Vika löytyi vaihdelaatikon ohjausboxi on siis mennyt rikki, testattiin toisella samanlaisella jolloin auto toimi. Jos jollain löytyy niin ostan pois. Tietääkö muuten joku paljonko uusi mahtaa kustantaa?
Kaverin E39:iin makso uusi noin 1000€ olisko samoissa hinnoissa. :think
Vika löytyi vaihdelaatikon ohjausboxi on siis mennyt rikki, testattiin toisella samanlaisella jolloin auto toimi. Jos jollain löytyy niin ostan pois. Tietääkö muuten joku paljonko uusi mahtaa kustantaa?
Jollei boksia löydy niin sercaphuoltopalvelut voinee korjata sen sinulle, minäkin korjaisin mutta aikaa ei nyt oikein tahdo olla tällä hetkellä. Uuden tarkan hinnnan saat laittamalla privalla autosi vin numeron.
Comment