Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38:n autom. laatikon vikatila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zouns
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 60

    e38:n autom. laatikon vikatila

    elikkäs kyseessä bmw e38 740 ZF:n nelivaihteinen iso aski. Getriebenotprogram (vaihteiston vikatila) on päällä. Välillä taas vikatila lähtee ns. pois päältä ja vaihteisto toimii täysin! Vikatilan vallitessa toimivat vaihteet on kolmonen ja pakki. Vikatilassa pakki jysähtää päällensä... Auto käynyt öljyn vaihdossa sekä suodattimien vaihdossa, mutta ei tapahtunu mitään. Kävin tossa liittimiä läpi, enkä niissä havainnut sen suurenpaa... ainut mikä poikkes normaalista mielestäni niin oli laatikolle menevä pää pistoke joka oli jonnin verran öljynen päältä ja täten myös sisältä. Voiko tuota vaihdelaatikon ohjainyksikköä jollain muotoo mitata? että voiskohan se olla mahd. paskana?

    Jos jollain ois jotain mahollista tietoa moisesta niin kaikki tieto otetaan vastaan
    -RangeRover Vogue 3.0L black "käyttis"
    -Ford Fiesta Mk7 "R5", M52TUB25 Turbo (kilpuriprojekti)
    -e36 328 compact vm-98/99 (kilpuri) EX
    -e65 730d vm-03 EX
    -e46 320d touring vm-99 EX
    -e36 328 cabriolet m-sport vm-96 EX
    -e46 330d M-sport touring vm-02 EX
    -e39 540iA M-sport vm-00 EX
    -e30 318 vm-85 EX
    -e38 740iA vm-94 EX
    -e30 318 vm-87 EX
    -e36 328 cabriolet m-sport EX
    -e30 320 vm-86 EX
    -e30 320 vm-88 EX
    -e36 320 coupe vm-92 EX
  • zouns
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 60

    #2
    eikö kellään ole tietoa?
    -RangeRover Vogue 3.0L black "käyttis"
    -Ford Fiesta Mk7 "R5", M52TUB25 Turbo (kilpuriprojekti)
    -e36 328 compact vm-98/99 (kilpuri) EX
    -e65 730d vm-03 EX
    -e46 320d touring vm-99 EX
    -e36 328 cabriolet m-sport vm-96 EX
    -e46 330d M-sport touring vm-02 EX
    -e39 540iA M-sport vm-00 EX
    -e30 318 vm-85 EX
    -e38 740iA vm-94 EX
    -e30 318 vm-87 EX
    -e36 328 cabriolet m-sport EX
    -e30 320 vm-86 EX
    -e30 320 vm-88 EX
    -e36 320 coupe vm-92 EX

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Vaihteisto on varmaankin 5-vaihteinen ja vikatilassa on nelonen päällä..
      Ootko vikakoodeja käynyt luetuttamassa?

      Comment

      • Superi-
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 16
        • Lahti

        #4
        Saman kaltainen vika.

        Originally posted by zouns View Post
        elikkäs kyseessä bmw e38 740 ZF:n nelivaihteinen iso aski. Getriebenotprogram (vaihteiston vikatila) on päällä. Välillä taas vikatila lähtee ns. pois päältä ja vaihteisto toimii täysin! Vikatilan vallitessa toimivat vaihteet on kolmonen ja pakki. Vikatilassa pakki jysähtää päällensä... Auto käynyt öljyn vaihdossa sekä suodattimien vaihdossa, mutta ei tapahtunu mitään. Kävin tossa liittimiä läpi, enkä niissä havainnut sen suurenpaa... ainut mikä poikkes normaalista mielestäni niin oli laatikolle menevä pää pistoke joka oli jonnin verran öljynen päältä ja täten myös sisältä. Voiko tuota vaihdelaatikon ohjainyksikköä jollain muotoo mitata? että voiskohan se olla mahd. paskana?

        Jos jollain ois jotain mahollista tietoa moisesta niin kaikki tieto otetaan vastaan


        Joo elikkä mulla teki suunnilleen samaa, välillä heitti vika tilaan, Elikkä toimi pelkästään 3-vaihteella ja ei antanu kierroksia yli 2000, kävin näyttää sitä tossa paikallisessa liikkeessä ja ne ilmotti että 2 ja -3 vaihteen "piirilevy" on viallinen ja että sellanen huvi maksaa n. 600 - 800€.

        Comment

        • chorrus
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 565
          • 00100

          #5
          Jos etelästä päin olet, niin Powermaticille aikaa varaamaan.

          AUDI TT Roadster 3.2
          PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
          PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

          ex.
          E38 740iA cosmosschwarzmetallic
          E38 740iA bmw schwarz II
          E39 530dAt titansilbermetallic
          E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
          E32 735iA - lachssilbermetallic
          E24 635CSI polarismetallic
          AUDI A6 TDI
          SAAB 'takemenow' 900i
          CITROËN XSARA VTS
          CITROËN JUMPER
          FORD MONDERO
          ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

          + 23 x Peugeot

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by Superi- View Post
            Joo elikkä mulla teki suunnilleen samaa, välillä heitti vika tilaan, Elikkä toimi pelkästään 3-vaihteella ja ei antanu kierroksia yli 2000, kävin näyttää sitä tossa paikallisessa liikkeessä ja ne ilmotti että 2 ja -3 vaihteen "piirilevy" on viallinen ja että sellanen huvi maksaa n. 600 - 800€.
            Jos vikatila on päällä satunnaisesti eli joskus poistuukin niin mitään komponenttivikaa ohjainyksikössä ei ole, vaan vika on joko juotoksissa tai liitännöissä, ei kustanna läheskään noin paljoa.

            Tämä siis jos itse laatikossa ei ole mekaanista vikaa tai mahdollinen vikatilaan meno ei aiheudu esim. viallisesta magneettiventtiilistä.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by zouns View Post
              Voiko tuota vaihdelaatikon ohjainyksikköä jollain muotoo mitata? että voiskohan se olla mahd. paskana?
              Kaikki sähköiset toiminnot voi mitata, eli vian rajoittaa juuri sinne missä se onkin.

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #8
                Mitä vuosimallia auto on tai milloin valmistettu? Ensimmäisissä E38 740:han on vielä sellainen automaattilaatikko, jossa on mukavia tyyppivikoja mm. kuluvien muovikuulien muodossa. :think
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • zouns
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 60

                  #9
                  oon ollu armeijassa joten hiljasta toi vastaaminen tänne... eli siis viimeseen kommenttiin vastaten, auto on nimenomaan ensimmäisiä joita on valmistettu...
                  -RangeRover Vogue 3.0L black "käyttis"
                  -Ford Fiesta Mk7 "R5", M52TUB25 Turbo (kilpuriprojekti)
                  -e36 328 compact vm-98/99 (kilpuri) EX
                  -e65 730d vm-03 EX
                  -e46 320d touring vm-99 EX
                  -e36 328 cabriolet m-sport vm-96 EX
                  -e46 330d M-sport touring vm-02 EX
                  -e39 540iA M-sport vm-00 EX
                  -e30 318 vm-85 EX
                  -e38 740iA vm-94 EX
                  -e30 318 vm-87 EX
                  -e36 328 cabriolet m-sport EX
                  -e30 320 vm-86 EX
                  -e30 320 vm-88 EX
                  -e36 320 coupe vm-92 EX

                  Comment

                  • zouns
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 60

                    #10
                    eli kerraten vielä... vaihdelaatikko n.9 kertaa 10:stä vikatilassa ja sen yhen kerran pelaa ja sillonku ei ole vikatilassa niin toimii täysin moitteetta... eli kaiken jären mukaan vaihdelaatikossa ei täten ole mitään fyysistä vikaa...
                    -RangeRover Vogue 3.0L black "käyttis"
                    -Ford Fiesta Mk7 "R5", M52TUB25 Turbo (kilpuriprojekti)
                    -e36 328 compact vm-98/99 (kilpuri) EX
                    -e65 730d vm-03 EX
                    -e46 320d touring vm-99 EX
                    -e36 328 cabriolet m-sport vm-96 EX
                    -e46 330d M-sport touring vm-02 EX
                    -e39 540iA M-sport vm-00 EX
                    -e30 318 vm-85 EX
                    -e38 740iA vm-94 EX
                    -e30 318 vm-87 EX
                    -e36 328 cabriolet m-sport EX
                    -e30 320 vm-86 EX
                    -e30 320 vm-88 EX
                    -e36 320 coupe vm-92 EX

                    Comment

                    • micchu
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 20
                      • Kaalimaalla

                      #11
                      Samat oireet uudemmassa laatikossa 97->

                      Peruutusvalotkin lakkasivat toimimasta kunnolla, josta päättelin sähkövian olevan kyseessä.

                      Vika oli huono kontakti ohjaimen (AGS) isossa liittimessä, eli onhan se ohjainboksin kylkeen tuleva liitin varmasti puhdas ja kunnossa. Muistakin liittimistä kannattaa poistaa öljy yms. rasvanpoistajalla/elektroniikka puhdistajalla. Taisin samalla katsoa myös DMEn (moottorin ohjain) liittimen.

                      Kärry pelaa, vikaa ei tutkittu tarkemmin kun normaali toiminta tuntui jatkuvan.

                      Noilla magneettiventtiileillä pitää kait olla tietyn suuruinen vastus, joten periaatteessa ne pystyisi kotikonstein (yleismittarilla) tarkastamaan. Täällä ei kovin usein vaikuta venttiileitä vaihdetun, lienevät kestäviä kapistuksia. Ja tietysti vikakoodien lukeminen auttaa aina.
                      BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

                      Comment

                      • kolariauto
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 138
                        • 017

                        #12
                        Joo anteeksi että nostan näin vanhan topickin. Itsellä on täysin sama auto ja niitä ensimmäisiä. Mulla herjaa myös Getriebenotprogram, ja auto käyttää minun mielestä muita vaihteita paitsi ei ykköstä, ja pakki tosiaan jysähtää päälle.

                        Olen käyttänyt konehuoneen puolelta molemmat isot liittimet irti ja putsaillut, ja ne oli iha helvetisti saanu "ruostelikaa" talven jäliltä niihi pintoihi. Putsasin ne suhteellisen hyvin ja tuota samaa herjaa vielä.

                        Ennen talviseisontaa ei ollut mitään ongelmia. Käyn putsaamassa vielä kerran ne liittimet niin tarkasti kuin on mahdollista, ja ilmoitan tähän topickiin oliko vaikutusta. Vikakoodeissa oli tullut tuntematon vika, myös 2 ja 3 vaihteen öljynpaineista oli herjannut "mitä ikinä tuo tarkoittakaan" . Voiko vikana olla myös 16vuotta vanhat laatikonöljyt jotka on kompensoitunut talven jäljiltä huonoiksi?

                        Tämmönen avautuminen 5 aikaan aamulla
                        E39 M5

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Originally posted by kolariauto View Post
                          Vikakoodeissa oli tullut tuntematon vika, myös 2 ja 3 vaihteen öljynpaineista oli herjannut "mitä ikinä tuo tarkoittakaan" .
                          2. ja 3. vaihteen öljynpaineet vois johtua jumiutuneista venttiileistä tai öljyn vähyydestä. Onko öljyn määrää tarkistettu?
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by kolariauto View Post
                            Vikakoodeissa oli tullut tuntematon vika, myös 2 ja 3 vaihteen öljynpaineista oli herjannut "mitä ikinä tuo tarkoittakaan" .
                            Kokeile lukea vikakoodit ohjelmistolla/testerillä mikä ymmärtää paremmin laatikonohjausta ja antaa selkeät vikakoodit. Luulisi esim bemarin inpan tai dissin antavan aika selkeät vikakoodit ettei tarvitse arpoa.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • kolariauto
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 138
                              • 017

                              #15
                              Liittimet kiiltää uutuuttaan nyt, ei mitään vaikutusta. Ens viikolla on tulossa "ikiöljyille" uudet öljyt ja toiset vikakoodin lukemiset. Jos ei laatikko tokene nuiden jälkeen tästä saa joku hyvän varaosa auton parilla tonnilla
                              E39 M5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎