Announcement

Collapse
No announcement yet.

740i M60 ei kierrä yli 2000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jooonaws
    Newbiemmer
    • Dec 2019
    • 15
    • Kiuruvesi

    740i M60 ei kierrä yli 2000rpm

    Potilaana e38 740i vm 1994. Edellisellä omistajalla jäänyt seisomaan käynti häiriön takia. Auto käy tyhjäkäyntiä nätisti mutta kaasuttaessa ei ota yli 2000rpm kierroksia. Antanut koodia kampiakselin asentotunnistimesta, se vaihdettu ja johdot käyty läpi mutta sama koodi päällä silti. Onko neuvoja tai vinkkejä kuinka lähteä asiassa etenemään?
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2542
    • Kajaani

    #2
    Onko vaihdettu osa orkkisanturi? Itsellä aikoinaan meni kampiakselin anturi mykäksi ja köyhänä hommasin siihen jonkun tarvikkeen. Oli liian pitkä niin laitoin jonkun prikan anturin alle, toimi kyllä muuten mutta kolmen tonnin kohdalla tuli "rajoitin" Sopivasti shimmejä niin sai kierrätettyä viiteen tonniin. Sitten loppui moti, hommasin orkkiksen ja toimi kuin unelma.
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • jooonaws
      Newbiemmer
      • Dec 2019
      • 15
      • Kiuruvesi

      #3
      Anturi näyttäs olevan alkuperäinen. Mittasin anturin niin 495ohmia näytti. Vanha anturi näytti samaa, Mystinen vika.

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2706
        • .fi

        #4
        Originally posted by jooonaws View Post
        Anturi näyttäs olevan alkuperäinen. Mittasin anturin niin 495ohmia näytti. Vanha anturi näytti samaa, Mystinen vika.
        onhan dampperi kunnolla kiinni?
        silmällä vaikea katsoa, mutta kännykällä helppo tarkistaa, että on oikean näköisiä pultteja oikea määrä.
        itselle tullut yksi kilopulteilla kiinnitetty vastaan, joka vasta lyhyen omistuksen jälkeen aiheutti ongelmia.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • jooonaws
          Newbiemmer
          • Dec 2019
          • 15
          • Kiuruvesi

          #5
          Hieman päivitystä. Kävin autolla ajamassa noin 15km. Kylmänä tuli "rajotin" 2000- 3000rpm kohdalla.

          Muutaman kilometrin jälkeen alkoi kiertämään normaalisti eikä ollu mitään ongelmaa ja toimi reilu 10km kunnes sammui kuin seinään ja lämpimänä hörähtää startatessa ja sammuu. Nyt auto jäähtynyt taas ja lähtee käymään mutta ei käy kaikilla ja paukkuu putkeen.

          Täytyy saada joku käymään testerillä paikanpäällä jos rupeaisi asia selviämään.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16448
            • Asikkala

            #6
            Pa-paineet eli pumppu ?

            Comment

            • jooonaws
              Newbiemmer
              • Dec 2019
              • 15
              • Kiuruvesi

              #7
              Vikakoodit luettu.
              -Nokka-akselin asentotunnistin
              -Ilmamassamittari

              Tyhjäkäynnillä nokka-akselin asentotunnistimelta ei anna koodia kun nollaa vika muistin mutta heti kun kaasuttaa niin antaa.
              Ilman imm käy paremmin joten nämä kaksi osaa uusia ens alkuun ja katsoa korjautuuko.

              Edit. Voiko nämä viat aiheuttaa vajailla käymisen?

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3556
                • Raisio

                #8
                Äläkä osta halpaa tarvikeanturia, näistä on huonoja kokemuksia, Voivat toimia tai eivät tai toimivat hetken tai miten sattuu. Bemari tarkka hyvin/oikein toimivista antureista, sanoi se Motonetin/fixuksen myyjä mitä tahansa!
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • ekkoo1
                  BTCF Member
                  • Jun 2019
                  • 1368
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by jooonaws View Post
                  Vikakoodit luettu.
                  -Nokka-akselin asentotunnistin
                  -Ilmamassamittari

                  Tyhjäkäynnillä nokka-akselin asentotunnistimelta ei anna koodia kun nollaa vika muistin mutta heti kun kaasuttaa niin antaa.
                  Ilman imm käy paremmin joten nämä kaksi osaa uusia ens alkuun ja katsoa korjautuuko.

                  Edit. Voiko nämä viat aiheuttaa vajailla käymisen?
                  IMM voisi jos tarpeeksi päin persettä näyttää. Koita ottaa molemmat tai ainakin IMM irti, antaako sitten kierrättää yli 2000rpm? Muistaakseni pitäisi toimia pelkällä kampuran anturilla jos se on ok.
                  E39 540i -96 Ajamisen iloa
                  E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                  E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                  Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                  Comment

                  • jooonaws
                    Newbiemmer
                    • Dec 2019
                    • 15
                    • Kiuruvesi

                    #10
                    Taas hieman päivitystä.

                    Imm, nokka-akselin asentotunnistin ja tulpat vaihdettu. Käynti parani, ei käy vajailla eikä röpellä. Mutta siltikkään auto ei suostu ottamaan kierroksia. Tässä vielä video kuinka auto oireilee. https://youtube.com/shorts/dNUaAQfgB...tj_lxRZostxNVU

                    Comment

                    • jaskap
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 527
                      • Finland Rovaniemi

                      #11
                      Onko tutkittu inpalla, onko jäänyt vikakoodeja.

                      Itse lähtisin perusasioista. Polttoainepumppu ja polttoainesuodatin. Milloin suodatin on vaihdettu viimeksi? Olikohan tuossa mallissa paineensäädin suodattimen yhteydessä.

                      Ilmamassamittari alkuperäinen vai joku kiinantarvike?
                      Last edited by jaskap; 21-05-2024, 21:28.
                      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                      e32 750 iA -88 DoubleSex.
                      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                      e32 735 1/18
                      e34 M5 1/18
                      e24 635 Csi 1/18
                      e9 3.0 CSi 1/18
                      e31 850 Csi

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2706
                        • .fi

                        #12
                        Vähän turhan päälle-pois vika tietyillä kierroksilla, ettäkö bensapuolella olisi.
                        Kampuran anturia yhä epäilisin, jos ei vikakoodeja enää löydy.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3556
                          • Raisio

                          #13
                          Onkos näissä sellaista softaa ettei anna paikallaan kierrätää enempää ja sen takia rajoittaa? Uudemmista autoistahan nämä löytyy ja rajoitin voinkin oll 3000r/min ja ihan normaalia. Näiden e38 sielunelämään en tunn tarkemmin, joten vaihdetta silmään ja kokeilemaan.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • ekkoo1
                            BTCF Member
                            • Jun 2019
                            • 1368
                            • Pohjanmaa

                            #14
                            Katso myös piruuttasi ettei dampperi ole hajonnut, m60 taitaa lukea sieltä triggeriä kuitenkin.
                            E39 540i -96 Ajamisen iloa
                            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16351
                              • Leppävirta

                              #15
                              En tiedä varmaksi miten näissä olisi mahdollista mutta 4 sylinteriä pienemmässä bmw tuotoksessa katalysaattorista romut irti ja putkitukossa. Ei suostunut ottamaan kierroksia liki ollenkaan. Tyhjäkäyntiä pyöri kyllä.

                              Joten vois kokeilla pieksää katalysaattoria että heliseekö?
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎