Kyllä vika oli kuin olikin akun varauksessa, nyt kun akku on täyteen ladattu niin webasto toimii kuin unelma...
-Janne-
Itselle vastaten.. Eipä piru sitten toiminutkaan, kun muutaman päivän.. Akkua on ladattu kokoajan ja virtaa riittää, mutta eipä tänäaamuna lämmittänytkään.(pakkasta 6 astetta) Voisikohan vika olla kuitenkin vesipumpussa... Jospa pumppu on "jähmeä" pakkasella, mutta lämpimässä jaksaa pyöriä paremmin... Silloin kun webasto toimii niin puolentunnin lämmityksellä jaksaa lämmittää nipinnapin lämpömittarin sinisenosan puoleenväliin. (muistelen että viime talvena meni sinisen ylärajalle)
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
arvelivat että voiko vika olla siinä kun ei ole alkuperäinen kasettimankka paikallaan? vaikuttaako tuo mitenkään vikakoodien lukuun? tai webaston toimintaan?
Ei vaikuta mihinkään noista...
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
onko akku minkälaisessa tällissä ?, oliko vikakoodin luennan yhteydessä akkulaturi kiinni autossa ?. ovat nuo testerit aika ranttuja sen suhteen että jännite on yli 12 volttia.
12 voltin pintaan ja alle niin tuloksena on äkkiä "module does not response"- tekstiä, entä itse töpselin kontaktipinnat ?.
paskaa, scheisseä, hapettumaa tai muuta tauhkaa töpsölässä .
jos autossa ei ole MID paikallaan ja yrität päästä tehdasasenteiseen webastoon käsiksi jota käytetään MID :in kautta, saattaahan se pyrkiä lykkäämään tauluun "Run time error" :ia.
akku luultavasti oli silloin ok. ei varmuutta..
pitäs kattoo ne töpselin nastat onko ne minkälaiset, ei ole tullut katottua..
autossa MID paikallaan, mutta alkuperäinen kasettimankka vaihdettu mp3 soittimeen..
pitäs käydä vaik käyttöautolla luetuttamassa jos ne siellä tietäs paremmin mikä vois olla vikana ja olla ite kattomassa myös niin tietäs paremmin mitä se testeri sanoo..
akku luultavasti oli silloin ok. ei varmuutta..
pitäs kattoo ne töpselin nastat onko ne minkälaiset, ei ole tullut katottua..
autossa MID paikallaan, mutta alkuperäinen kasettimankka vaihdettu mp3 soittimeen..
pitäs käydä vaik käyttöautolla luetuttamassa jos ne siellä tietäs paremmin mikä vois olla vikana ja olla ite kattomassa myös niin tietäs paremmin mitä se testeri sanoo..
Ei toimi täälläkää E39 webasto!
Vikakoodit on luettu ja ilmoittaa 1E eli lisävesipumppu. Pumppu on tänään testattu, syötettiin virtaa suoraan pumpulle ja se kävi. Yx kaveri sanoi että "aivot" ei toimi webalta. Onko se tosiaan näin vaikka vikakoodi on selkeästi lisävesipumppu. Ei viitsis tonnia laittaa kun ei ole varmaa mikä oikeasti vikana. Sulakkeen olen poistanut monesti ja vikakoodit nollattu, mutta ei toimi. Alussa kun sulake irroitettiin niin weba pari kertaa yritti lähtä käymään, ilmeisesti jonkun tuulettimen ääni kuului. Pitää vielä käydä testaamassa käynnissä tuleeko webaston pakoputkesta mitään. Kertokaa jos jollain ollut aikaisemmin sama vikakoodi.
Ei toimi täälläkää E39 webasto!
Vikakoodit on luettu ja ilmoittaa 1E eli lisävesipumppu. Pumppu on tänään testattu, syötettiin virtaa suoraan pumpulle ja se kävi. Yx kaveri sanoi että "aivot" ei toimi webalta. Onko se tosiaan näin vaikka vikakoodi on selkeästi lisävesipumppu. Ei viitsis tonnia laittaa kun ei ole varmaa mikä oikeasti vikana. Sulakkeen olen poistanut monesti ja vikakoodit nollattu, mutta ei toimi. Alussa kun sulake irroitettiin niin weba pari kertaa yritti lähtä käymään, ilmeisesti jonkun tuulettimen ääni kuului. Pitää vielä käydä testaamassa käynnissä tuleeko webaston pakoputkesta mitään. Kertokaa jos jollain ollut aikaisemmin sama vikakoodi.
Onko orkkis väyläohjattu Webasto? Milläs koodit on luettu? Antaako tuon vikakoodin suoraan Webastolta, vai ilmastointiyksiköltä (IHKA)? Mitäs Webaston live-data muuten näyttää?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Onko orkkis väyläohjattu Webasto? Milläs koodit on luettu? Antaako tuon vikakoodin suoraan Webastolta, vai ilmastointiyksiköltä (IHKA)? Mitäs Webaston live-data muuten näyttää?
On orkkis Webasto, ohjataan navinäytöltä. Koodien lukulaitteistosta en tiedä, mutta piuhat laitettiin kiinni kuskin kojelaudan alle. En tiedä antaako suoraan webastolta, kun ei näistä tajua. Live datasta ei mitään hajua...kävin muuten just pitämässä käynnissä eikä webaston pakoputkesta tullut mitään eli ei toimi. Se ihmetyttää kun jotkut sanoo että auto ois kylmä kovilla pakkasilla jos webasto ei toimi. Mulla ainakin puhaltaa kunnolla lämmintä vaikka pakkasta reilut 20 astetta.
Itselle vastaten.. Eipä piru sitten toiminutkaan, kun muutaman päivän.. Akkua on ladattu kokoajan ja virtaa riittää, mutta eipä tänäaamuna lämmittänytkään.(pakkasta 6 astetta) Voisikohan vika olla kuitenkin vesipumpussa... Jospa pumppu on "jähmeä" pakkasella, mutta lämpimässä jaksaa pyöriä paremmin... Silloin kun webasto toimii niin puolentunnin lämmityksellä jaksaa lämmittää nipinnapin lämpömittarin sinisenosan puoleenväliin. (muistelen että viime talvena meni sinisen ylärajalle)
-Janne-
Minulla samantyylinen vika e46 320d. Webasto lähtee päälle, polttoainepumppu nakuttaa noin parin minuutin ajan, jonka jälkeen hiljenee. Sitten menee jälkijäähdytin päälle ja webasto sammuu.
Uuden kiertovesipumpun olen jo vaihtanut muttei auttanut.
Aina kun pakkasta on n.alle 10 ni toimii hyvin, sen ylittyessä ei lähde kuin 2minuutiksi käymään. Auton ollessa käynnissä kyllä toimii..
Sillain sen saa yleensä päälle et ilmaa joka kerta siitä webaston vieressä olevasta venttiilistä. Johtuneeko tämä siitä että neste kylmmällä ilmalla kutistuu ja tekee sinne jonkinlaisen ilmalukon?? Ilmaa sieltä tulee joka kerta vaikka ilmaisit joka päivä..
Minulla samantyylinen vika e46 320d. Webasto lähtee päälle, polttoainepumppu nakuttaa noin parin minuutin ajan, jonka jälkeen hiljenee. Sitten menee jälkijäähdytin päälle ja webasto sammuu.
Uuden kiertovesipumpun olen jo vaihtanut muttei auttanut.
Aina kun pakkasta on n.alle 10 ni toimii hyvin, sen ylittyessä ei lähde kuin 2minuutiksi käymään. Auton ollessa käynnissä kyllä toimii..
Sillain sen saa yleensä päälle et ilmaa joka kerta siitä webaston vieressä olevasta venttiilistä. Johtuneeko tämä siitä että neste kylmmällä ilmalla kutistuu ja tekee sinne jonkinlaisen ilmalukon?? Ilmaa sieltä tulee joka kerta vaikka ilmaisit joka päivä..
Ei pitäsi ilmaa tulla kovin kauaa, autossa kansivikaa? Jos jossakin olisi vuotoa tulee paremminkin nestettä ulos.
Pakkasella lyhyen käynnin syy lienee alhainen akkujännite, tarkista latausjärjestelmän ja akun kunto.
nostetaas tätäkin ylös.. kävin tuossa käyttöautolla vikakoodien luvussa, webasto ei näyttänyt mitään vikakoodia.. asentaja vaan tuumasi että todennäköisesti sytystulppa ja/tai palopesässä vikaa.. korjaus sarja marmoritiskilta ~400€ ja asennusta 3-4 tuntia = ~600€ korjaus, eli en tarvitse webastoa jos ton verran tulee maksamaan
vai onko kenellään bmw-gurulla ideaa miten tämän vian saisi kohtuu hintaan korjattua?
On orkkis Webasto, ohjataan navinäytöltä. Koodien lukulaitteistosta en tiedä, mutta piuhat laitettiin kiinni kuskin kojelaudan alle. En tiedä antaako suoraan webastolta, kun ei näistä tajua. Live datasta ei mitään hajua...kävin muuten just pitämässä käynnissä eikä webaston pakoputkesta tullut mitään eli ei toimi. Se ihmetyttää kun jotkut sanoo että auto ois kylmä kovilla pakkasilla jos webasto ei toimi. Mulla ainakin puhaltaa kunnolla lämmintä vaikka pakkasta reilut 20 astetta.
Onkos kyseinen Webasto jo kunnossa? Itselläni vika oli IHKA:n ohjaimessa. Syötti vikakoodia koko ajan auton lisävesipumpusta. Lämpökameralla kuvasin ilmastoinnin ohjaimen ja yksi "lutikka" oli kuin tulessa piirilevyllä juuri virta puolella ja töissä kun sen avulias sähkäri vaihtoi niin loppui vikakoodit.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Ei pitäsi ilmaa tulla kovin kauaa, autossa kansivikaa? Jos jossakin olisi vuotoa tulee paremminkin nestettä ulos.
Pakkasella lyhyen käynnin syy lienee alhainen akkujännite, tarkista latausjärjestelmän ja akun kunto.
Mulla ei auttanu vaikka auto oli latauksessa koko yön, eli se vika on jossain muualla kuin virranmäärässä. Epäilykseni menee nyt PA puolelle, kun ei oo auttanut vesipumpun vaihtokaan... En ole itse kylläkään vesipumppua vaihtanut. Pitänee irroittaa PA letku webastosta ja katsoa sylkeekö pumppu n. 20 sentin päähän..
Omassa webassa oon huomannu tehon hiipumista kun oikuttelu alkoi. 5 asteen pakkasella ja puolentunnin käytöllä, lämmöt ei ole noussu kuin nipinnapin siniselle.. Miten lämpimäksi muilla menee samalla lämmitysajalla??
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
asentaja vaan tuumasi että todennäköisesti sytystulppa ja/tai palopesässä vikaa.. korjaus sarja marmoritiskilta ~400€ ja asennusta 3-4 tuntia = ~600€ korjaus, eli en tarvitse webastoa jos ton verran tulee maksamaan
vai onko kenellään bmw-gurulla ideaa miten tämän vian saisi kohtuu hintaan korjattua?
Osta poltinsarja jostakin muualta ku marmorilta ja se vaihtokin onnistuu varmaan ilman merkkikorjaamoa :think
Comment