Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 moottorin ohjausboksi
Collapse
X
-
Originally posted by WSE1 View PostKyllä kait sekä EWS 2 että 3 lle voidaan ohjelmoida uuden taikka yhtälailla käytetynkin DME:n ISN.
Important!
Test replacement of the DME/DDE control units is no longer possible in the case of engine control units with EWS 3.3 interface as adaptation to the EWS control unit is only possible with a new (virgin) DME/DDE control unit.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mä en tajua mitään noista jutuista...
Mutta sen verran ymmärrän että nyt meni saatana hermot. Äijä sanoi korjaamolla ettei se auto lähtenyt käymään sillä uudella boksilla. Meinas että se voi olla viallinen (sen on sitten parempi olla viallinen). Huomenna se lainaa jostain kaverinsa samanlaisesta autosta boksia ja koittaa sillä. Jos se mun boksi on viallinen niin sitten se on ok, lähetän sen takas ja ostan uuden vaikka nimim. TOMIPPA:lta---> (en muista onko siinä sellaista rinkulaa.. voi olla ettei ole. mitä se rinkula tekee?)
Mutta jos se boksi on kunnossa niin pahoja asioita tapahtuu....
WSE1:lle vastaan etten tiedä, sanottiin vaan että boksi rikki. Vikakoodi-testeri ilmoitti. Mut se ilmoitti 4 muutakin vikaa. Yksi oli muistaakseni kampiakselin asennon tunnistin ja muita en muista...
Siellä korjaamolla sanottiin että kun se on käytetty boksi niin sitä ei tarvi koodata...
Soitin juuri metro autoon tutulle äijälle, se sanoi että tuo se auto tänne. Samaiselta korjaamolta on tullut heille kerran aikaisemmin samanlainen auto saman vian takia. Olivat käskeneet ostamaan ohjausboksin, mutta metro autossa auto tuli kuntoon kampiakselin asennontunnistimen vaihdolla.
Päätin kuitenkin antaa BENKARA:lle vielä mahkun. Jos ei auto huomenna tule kuntoon niin se viedään HETI maanantai aamulla sinne metrolle..
Comment
-
-
Originally posted by PepsiMoto View PostMä en tajua mitään noista jutuista...
Originally posted by PepsiMoto View PostSiellä korjaamolla sanottiin että kun se on käytetty boksi niin sitä ei tarvi koodata...
Mitä osanumeroa vertaat bokseissa, Bosch-numeroa vai BMW-numeroa? Saman aikakauden purkeissa voi olla sama Bosch-numero, mutta eri BMW-numero. Bosch on ohjainyksikön elektroniikan valmistaja, BMW (asiakas) koodaa ja asentaa boksit. Eri BMW-numero on esim. automaatti- ja manuaalivaihteisissa, joissa purkin rauta on sama, mutta softa eri. Tai näin ainakin minä olen homman ymmärtänyt.
Minkä valmistusvuoden ja -kuukauden autosta se boksi on, jonka hankit? Automaatti vai manuaali?
Originally posted by PepsiMoto View PostOlivat käskeneet ostamaan ohjausboksin, mutta metro autossa auto tuli kuntoon kampiakselin asennontunnistimen vaihdolla.
Originally posted by PepsiMoto View Post(en muista onko siinä sellaista rinkulaa.. voi olla ettei ole. mitä se rinkula tekee?)
(kaikki tämä ja enemmän löytyy myös aiemmin postatuista linkeistä ja lainauksista, ajatuksella lukemaan vaan.)
Rinkulaa et näe päällepäin suoraan, se on sen rattiputken muovin ja virtalukon kaulusmuovin alla piilossa. Virtalukon ulkonäössä on vähän eroa vanhemman ja uudemman välillä, eli päältäpäin tunnistaakseen pitäisi tietää, mihin vertaa.Last edited by Erich; 30-01-2009, 15:53.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by PepsiMoto View PostJos se mun boksi on viallinen niin sitten se on ok, lähetän sen takas ja ostan uuden vaikka nimim. TOMIPPA:lta---> (en muista onko siinä sellaista rinkulaa.. voi olla ettei ole. mitä se rinkula tekee?)
Mutta jos se boksi on kunnossa niin pahoja asioita tapahtuu....
En äkkiseltä löytänt selkeää kuvaa, josta olisi voinut katsoa virtalukon ympäryksen eroja EWS1:n ja EWS2:n välillä.
Comment
-
-
No niin, eli ei kuulunu mitään algerian pojista viikonlopun aikana vaikka ne niin lupas ja painotti. Tänään aamulla oli paljon selityksiä. En jaksa enää kuunnella niitä.. Bemari lähtee nyt metro-autoon. JA OLI TASAN VIIMEINEN KERTA KUN ASIOIN BENKARA-AUTOSSA, TAMPEREEN EPILÄSSÄ. ÄIJÄT EI TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN VAAN OSTATTAA IHMISILLÄ TURHAAN KALLIITA VARAOSIA. Auto on seissyt nyt siellä puolitoista viikkoa eikä mitään ole tapahtunut, paitsi heidän käskystä todennäköisesti turhaan ostettu ohjausboksi. Stana että v*#*ttaa. Saa nähdä mitä ne alkaa vielä vaatia multa ns. remontista. Sota tulee.
Originally posted by Erich View Post
Mitä osanumeroa vertaat bokseissa, Bosch-numeroa vai BMW-numeroa? Saman aikakauden purkeissa voi olla sama Bosch-numero, mutta eri BMW-numero. Bosch on ohjainyksikön elektroniikan valmistaja, BMW (asiakas) koodaa ja asentaa boksit. Eri BMW-numero on esim. automaatti- ja manuaalivaihteisissa, joissa purkin rauta on sama, mutta softa eri. Tai näin ainakin minä olen homman ymmärtänyt.
Minkä valmistusvuoden ja -kuukauden autosta se boksi on, jonka hankit? Automaatti vai manuaali?
Comment
-
-
No niin nyt kun vitutus on laskenut vähän niin täytyy sanoa ettei se benkara hirveän kaukana ollut.. Ohjausyksikkö oli ehjä mutta ajoneston boksi on rikki. Nyt olisi yksi ylimääräinen moottorin ohjausyksikkö kaupan!
Uusi ajoneston purkki ei maksa ku 96 euroa mut siinä on tietysti viikon toimitusaika.
Ei muuta ku venataan taas..
Comment
-
Comment