Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 voimat hävis yhtäkkiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    E38 voimat hävis yhtäkkiä

    Eli, ajoin kehä kolmosta ja yhtäkkiä hävis voima autosta, eli auton kierrokset laski 500 ja vähän alle, sitä kesti joku...3sec? Ja sit voimat taas palas, ja sillonki sain ajaa vain sen 250m ja sama homma uudellee...voimat hävis, vaikka painoinkin kaasua. Ei se mitään vielä...käännyin Tikkuriln liittymästä ylös, pysähdyin tien viereen, sammutin auton, otin fikkarin ja osotin sillä tasauspyörästöä, että jos se vika ois siinä...enhän mä silla fikkarilla läpi näe, mutta ken tietää...vaik se ois roikkunu siinä se tasauspyörästö
    Menin autoon...ja arvaa käynnistykö? No eipä tietenkää, tai siis kyllä se käyntiin meni, mutta kierrokset pomppi siinä 700-300 välillä ja sit sammu koko paskaYritin uudestaan...sama homma, ja kolmannella kerralla vasta jäi käyntiin, lähin ajaa...ja taas alko nykii, eli voimat hävis blabla ja sit tuli takas jnejne sit tuli liikennevalot...pysähdyin käännyin oikealle ja ei siinä muuta, mutta auto sammu kesken käännöksen, ihmettelin ko hävis ohjaustehostinJa sit katoin kierroksii, ne oli 0. Siin oli sit onneks bussipysäkki, siin käynnistelin sitä autoo, taas kierrokset pomppi ja sit sammu...ok, venasin siin joku ehkä 3min, ilman mitää yrittämättä, ja sit käynnisty hyvin...ja ajoin Shellile asti ilman mitää ongelmia, shellillä taas ei käynnistyny ku sammutin auton. Sit ku se käynnisty, ni ajoin himaan ilman mitään ongelimia, eli tikkurilasta kontulaan päin, eli aika pitä matka sillee.

    Ennen ei ole mitään vastaavaa ongelmaa ollu...muutenki kone on ollu aina OK.
    Mut yks juttu, saattaako se johtua ilmastoinnista? Nimittäin ajattelin huvin vuoks kokeilla ilmastoa pitästä aikaa, viimeks loppukesästä käyttäny. Sillonkaa ei ollu nesteet siinä ihan normissa, tai jotenki se käyttäyty ihmeellisesti.

    Tai sitten ne katalysaattoreista...aika huonossa kunnossa ne on ollu jo pitkän aikaa. Mut ekaa kertaa käyttäytyy auto tuolla tavalla
    Bensaakin on 20 litraa ja moottorin lämpötila normissa. Ja ei oo mitää epämäärästä hajuakaan...

    Onko kellään mitää sanottavaa tähän?
    Kyl se aika veteläksi veti tuolla kehällä

    Auto on E38 4.4 V8 96.vm
    Last edited by H4ck; 14-02-2009, 04:44.
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #2
    Moi,

    Äänet menee 8/10 kampiakselin asentoanturille ja 2/10 tankkipumpulle.

    Käy lukeen koodit. Anturi antaa koodin, tankkipumpun loppuminen ei (siellä voi näkyä jotain muuta noista häiriöistä ja näkyykin).

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Tästähän jotain yritettiin carsoftilla lukea pari päivää ennen tapahtunutta

      Instrument Cluster:

      8D Data lead disturbed

      D7 fuel tanks sensor 2 (without fuel pump)

      91 Gong Ton (T2)

      8B Gong Ton (T3)

      BF Instrument Cluster Internal Error

      Airbag:

      Left satellit (sensor for sidebag) - or pressure sensor passenger

      16 Belt switch, driver's side

      ABS/ASC/DSC:

      74 not defined

      38 Gus-valve-adjustment error

      EGS:

      154 CAN-BUS: throttle vale info (DME detects faulty signal)

      Verify cables and cable connections on the EGS control unit: Pin 86 +12V Pin 85: 0V and Pin 84 : Pulse 0V/+12V Probably should the EGS control unit defective.

      121 not defined

      102 program checksum

      Incorrec program checksum. If the error returns, replace the EGS control unit if necessary. Gear box program : Mechanical Emergency Program.

      EWS:

      02 key 2 not recognised

      LCM/CCM:

      40 Thermical oil level sensor
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Originally posted by teropa View Post
        Moi,

        Äänet menee 8/10 kampiakselin asentoanturille ja 2/10 tankkipumpulle.

        Käy lukeen koodit. Anturi antaa koodin, tankkipumpun loppuminen ei (siellä voi näkyä jotain muuta noista häiriöistä ja näkyykin).

        Tero
        Mää oon kans sitä mieltä, että jompi kumpi teropan ehdottamista. Annan ehkä 3/10 bensapumpulle.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • H4ck
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 659
          • Helsinki/Eesti

          #5
          No eilen ajoin kokopäivän autolla ja ei ollut mitään ongelmaa
          Varaosat, huolto ja maalaus.

          -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #6
            Originally posted by H4ck View Post
            No eilen ajoin kokopäivän autolla ja ei ollut mitään ongelmaa
            Oliko tankki täynnä?

            Ei nuo kampianturin viat olekaan kokoaikaa haittaamassa. Voi hyvin toimia välillä, ja sitte taas...

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • H4ck
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 659
              • Helsinki/Eesti

              #7
              Originally posted by teropa View Post
              Oliko tankki täynnä?

              Ei nuo kampianturin viat olekaan kokoaikaa haittaamassa. Voi hyvin toimia välillä, ja sitte taas...

              Tero
              Ei ollu...päinvastoin.
              Tänään taas alko..

              Paljonko tuo anturi maksaa? Työkaveri sano, että se ei ole mikään halpa vaihdon kanssa
              Tai sitten, jos jollain olisi opetus miten se vaihdetaan, ni ehkäpä kaveri sais jopa ite vaihettua?
              Last edited by H4ck; 15-02-2009, 21:43.
              Varaosat, huolto ja maalaus.

              -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎