Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e38 740iA -95 Putkistosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    BMW e38 740iA -95 Putkistosta

    Eli seuraavanlaiseen autoon olisi hakusessa putkistoa. Eisennmanneja kovasti kaikki kehunut, mutta onko jotakin muita valmistajia jotka ovat myös käypäsiä?
    Omakohtaisia kokemuksia erillaisista merkeistä kuunnellaan mieluusti. Ja tietenkin se suurin syy, miksi Eisennmania ei jo ole, eli hintahaitaria myös muihin merkkeihin olisi kiva kuulla. Hirveästi noita putkistoja ei tunnu olevan, tai ainakaan omaan silmään ei ole osunut. Kiitos.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #2
    Millaista putkistoa? Pelkät takapöntöt, catback vai ihan pakosarjoineen päivineen? Eisenmann toimii, Supersprint on hyvä ja ainakin Remusta on ulkomaanpellet kehuneet, itsellä ei mitään tietoa. Myös mittatilaustyönä tekee putkistoja useampikin paja, Martelius taitaa olla suurin.

    Hyvää ei saa halvalla, ellei tee itse. Mikset tekisi itse?

    edit: Itselle on tulossa Magnaflown pönttö ja x-pipe. Muuten suoraa putkea. Se on hyvä, eikä maksa paljoa.
    Last edited by r.w.; 02-03-2009, 17:08.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      #3
      Aivan, oletin vähän hölmösti. Eli siis takapöntöt ainoastaan.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Sama kiinostaa itseä myös, siis takapöntöt pelkästään. Remus, eisenmann ja vastavat tuntuvat olevan siinä reilun tonnin paikkeilla kun saksastakin kattelee, aika kallista metallia...
        Minkähänlainen toteutus noissa on? Ilmeisesti kuitenkin läpivirtaavia? Eli reikäputki vaan menee läpi ja pönttö täynnä villaa, oonko ymmärtäny idean oikein?
        Voisko vastaaviin äänimaailmoihin päästä jos tekee pöntöt itse? Kuinka tarkkaa tommonen puuha yleensä on? :think

        En tosiaan halua mitään kovaäänistä vaan mietoa kasin murinaa, ilman että tosiaan haittaa matka-ajossa.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          #5
          Originally posted by r.w. View Post
          Millaista putkistoa? Pelkät takapöntöt, catback vai ihan pakosarjoineen päivineen? Eisenmann toimii, Supersprint on hyvä ja ainakin Remusta on ulkomaanpellet kehuneet, itsellä ei mitään tietoa. Myös mittatilaustyönä tekee putkistoja useampikin paja, Martelius taitaa olla suurin.

          Hyvää ei saa halvalla, ellei tee itse. Mikset tekisi itse?

          edit: Itselle on tulossa Magnaflown pönttö ja x-pipe. Muuten suoraa putkea. Se on hyvä, eikä maksa paljoa.
          Itse en voi tehdä, koska ei ole tiloja, tietoa, taitoa ymsyms. Onko kellään tietoa minkähintaisia nuo mittatilausputket ovat? Eivät varmaan ainakaan tuon 1300e Eisenmanin alle meneviä. :s Minkä verran maksaa nuo vermeet jota on itselle tulossa? Mistä oot tilaillu yms?
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #6
            Originally posted by r.w. View Post
            Millaista putkistoa? Pelkät takapöntöt, catback vai ihan pakosarjoineen päivineen? Eisenmann toimii, Supersprint on hyvä ja ainakin Remusta on ulkomaanpellet kehuneet, itsellä ei mitään tietoa. Myös mittatilaustyönä tekee putkistoja useampikin paja, Martelius taitaa olla suurin.

            Hyvää ei saa halvalla, ellei tee itse. Mikset tekisi itse?

            edit: Itselle on tulossa Magnaflown pönttö ja x-pipe. Muuten suoraa putkea. Se on hyvä, eikä maksa paljoa.
            Saakos tuota Magnaflowta Turusta jostain ihan hyllystä? US Parts?
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              #7
              Niin ja jos jollain on jotain ideoita noiden vakioänkkien ulostuomiseksi niin sekin olisi jo ulkonäöllisesti minun silmääni suuri muutos, eli esimerkiksi puskurin jatke vaihtoon ja erinäköset putkenpäät vain. Kaikkea saa ehdottaa.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #8
                Originally posted by Alpina E34 View Post
                Saakos tuota Magnaflowta Turusta jostain ihan hyllystä? US Parts?
                US Partsilla on ainakin edustus ja käsittääkseni pitäisi tavaraa ihan hyllystäkin löytyä. Omat osat tosin tulevat hieman kauempana olevan välikäden kautta, nimittäin Atlantin tuolta puolen.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  #9
                  Lainataanpas hieman threadia, itsellä 540:ssä toinen katti kolisee lämpimänä, eli ilm. sisuskalut lähteny liikkeelle. Mitä jos ennen katteja yhdistän putket yhdeksi 3" putkeksi johon perään yksi katti ja yhdellä 3" putkella ja parilla vaimentimella loppuun asti? Kärsiikö tehot tai tuleeko rumat äänet? Riittääkö 3" halkaisija?
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    #10
                    Originally posted by Tomba87 View Post
                    Lainataanpas hieman threadia, itsellä 540:ssä toinen katti kolisee lämpimänä, eli ilm. sisuskalut lähteny liikkeelle. Mitä jos ennen katteja yhdistän putket yhdeksi 3" putkeksi johon perään yksi katti ja yhdellä 3" putkella ja parilla vaimentimella loppuun asti? Kärsiikö tehot tai tuleeko rumat äänet? Riittääkö 3" halkaisija?
                    Anyone?
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Koko varmaan riittää.

                      Äänistä ja tehoista sitten en tarkemmin osaakkaan sanoa.

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4029
                        • Imatra

                        #12
                        edit: ei mitään.
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          Originally posted by McBeast View Post
                          Aivan, oletin vähän hölmösti. Eli siis takapöntöt ainoastaan.
                          Kehottaisin aivan ensimmäiseksi tutkimaan koko nykyisen putkiston kunnon. E38 orkkisputket ovat toki hävyttömän hyvälaatuisia, eihän niillä alkuperäisillä muuten vieläkin ajettaisi. Mutta ei nekään ikuisia ole, 15 vuotta ja 300 tkm saavat ihmeitä aikaan. Sitten on vielä noita sököjä kattejakin. Ei liene paljoa pointtia vaihtaa pelkkiä takapönttöjä, jos esim. keskipönttö(kin) on jo tullut tiensä päähän. Miksi vaihtaa pelkät takapöntöt murinan vuoksi, jos jostain edempää pihisee ja pieree saumoista pihalle? Niinkuin suurimmassa osassa ns. nuorisoautoista tapaa tehdä...

                          Tutki ensin vanhan kunto ja mieti vasta sitten mitä teet.

                          (Auton huoltaminen voi ylläpitää sen jälleenmyyntiarvoa, pelkkä tuunaus yleensä vaan laskee sitä...)

                          (edit. kirjoitinko tosiaan tämän tuning-clubille?)

                          Originally posted by McBeast
                          Niin ja jos jollain on jotain ideoita noiden vakioänkkien ulostuomiseksi niin sekin olisi jo ulkonäöllisesti minun silmääni suuri muutos, eli esimerkiksi puskurin jatke vaihtoon ja erinäköset putkenpäät vain. Kaikkea saa ehdottaa.
                          Mun silmään taas alkuperäinen on paras, eli kun putkenpäitä ei näy ollenkaan... Kun nyt pyysit ehdottamaan.
                          Last edited by Erich; 05-03-2009, 08:44.
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            #14
                            Originally posted by Erich View Post
                            Kehottaisin aivan ensimmäiseksi tutkimaan koko nykyisen putkiston kunnon. E38 orkkisputket ovat toki hävyttömän hyvälaatuisia, eihän niillä alkuperäisillä muuten vieläkin ajettaisi. Mutta ei nekään ikuisia ole, 15 vuotta ja 300 tkm saavat ihmeitä aikaan. Sitten on vielä noita sököjä kattejakin. Ei liene paljoa pointtia vaihtaa pelkkiä takapönttöjä, jos esim. keskipönttö(kin) on jo tullut tiensä päähän. Miksi vaihtaa pelkät takapöntöt murinan vuoksi, jos jostain edempää pihisee ja pieree saumoista pihalle? Niinkuin suurimmassa osassa ns. nuorisoautoista tapaa tehdä...

                            Tutki ensin vanhan kunto ja mieti vasta sitten mitä teet.

                            (Auton huoltaminen voi ylläpitää sen jälleenmyyntiarvoa, pelkkä tuunaus yleensä vaan laskee sitä...)

                            (edit. kirjoitinko tosiaan tämän tuning-clubille?)



                            Mun silmään taas alkuperäinen on paras, eli kun putkenpäitä ei näy ollenkaan... Kun nyt pyysit ehdottamaan.
                            En väitä etteikö olisi huonon näköinen noinkin, näkyvät putkenpäät vaan omaan silmään luo aika paljon sellaista ja , ei tarvitse äänet kuulua naapurikuntaan asti kuitenkaan. Ja tarkastetaan putkiston kunto kun auton saan käsiini.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • Erich
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 783
                              • Hämeenkyrö

                              #15
                              Originally posted by McBeast View Post
                              En väitä etteikö olisi huonon näköinen noinkin, näkyvät putkenpäät vaan omaan silmään luo aika paljon sellaista ja
                              Täähän olikin se makuasia. Halvimmalla saat päät näkyviin, kun sahaat puskurin nahkaan aukot, katkaiset alkuperäisistä päistä pätkät pois ja ruuvaat tarvikejatkeet niiden tilalle.
                              6 - E24 635
                              7 - E38 740
                              8 - E31 850

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎