Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 -94 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Päkapikk
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 8

    e38 -94 ei käynnisty

    Auto toimi aamulla. Nyt kun yrittää niin ajonestolaitetta ei saa kuitattua pois päältä. Tässä on virtalukon vieressä paikka, josta ajonesto pitää kuitata pois omalla "avaimellaan" ennen kuin virratkaan lähtee päälle. Nyt kuitenkin punainen valo jää palamaan. Aikaisemmin vastaavaa vikaa ei ole ilmennyt.
    Löytyisikö mitään vinkkiä mitä voisi tehdä?
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #2
    ei oo ainakaan auton alkuperäinen ajonesto jos joku sellanen paikka siinä erikseen kun noissa on avaimessa itessään siru
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • Elevator67
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1338
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by MasaTDS View Post
      ei oo ainakaan auton alkuperäinen ajonesto jos joku sellanen paikka siinä erikseen kun noissa on avaimessa itessään siru
      Niin eihän niissä vakiona sellaista ole.. se riippuu mikä ajonesto e38:ssa nyt tällä hetykellä on asennettuna.. oletko ottanut akun kenkiä irti lähiaikoina?
      sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

      Comment

      • Päkapikk
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 8

        #4
        Akunkenkiä ei ole irroitettu ennen ongelmaa. Nyt kylläkin kokeilin josko auttaisi, mutta ei vaikutusta.
        Kosteus tulee yhtenä mieleen. Hankala vielä kun ei tiedä, onko avaimessa vai autossa. Vara-avainta kun ei ole jolla kokeilisi...

        Comment

        • Päkapikk
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 8

          #5
          Purin ratin ympäristön näkösälle. Totuus alkoi paljastua kun huomasin, että virtalukolta lähtevissä johoissa oli parit rosvoliittimet . Kaksi johtoa oli katkaistu ja viety jälkiasenteisen ajonestoboxin kautta. Nyt kun boxi on pois välistä auto käynnistyy normaalisti.
          Ei tuommoinen laite oikein vakuuta kun tämmöinen taviskin ohittaa sen noin helposti

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Puhumattakaan siitä, että alkupään e38 saa käyntiin ilman avainta alle 15min torxilla ja pienellä ruuvarilla.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • skiggeböy
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 37
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Morkai View Post
              Puhumattakaan siitä, että alkupään e38 saa käyntiin ilman avainta alle 15min torxilla ja pienellä ruuvarilla.
              täytyy pitää mielessä :think
              BMW e30 320 Toukka -88
              SAAB 900

              ex BMW 316i e30 Tourinki
              BMW 518i e34 -92
              BMW e32 735 IA -88
              BMW e34 520 -94
              BMW e36 316 -92
              BMW e30 316 1.8 -87

              Comment

              • Päkapikk
                Newbiemmer
                • Nov 2007
                • 8

                #8
                Jatketaampas tähän samaan. Ajonesto on muuten toiminut loistavasti tuolla autotallin nurkassa

                Nyt ilmeni käyntiongelmia. Meinasi jättää parit kerrat tienpäälle satunnaisten sammahtelujen johdosta. Kotiin päästiin, mutta seuraavana aamuna ei käyntiin millään. Vasta lisävirralla riittävän sahauksen jälkeen tulille. Nyt auto tallissa ja lähtee käyntiin startilla. Saattaa käydä pitkäänkin tyhjäkäyntiä ennen kuin sammuu itsekseen. Sammumaan saa nopealla kaasun liikkeellä. Eli kun kaasua antaa nopeasti, kuuluu jonkinmoinen suhahtava ääni, hiukan täksähtäen kierrokset ylös. Tämän jälkeen käynti pätkii hetken ja sitten sammuu. Sammuessaankin pitää tuollaisen tuhahduksen. (sikaflunssaako?)

                Bensaa on. Ilmanputsari ei ole tukossa. Voisiko syynä olla tämä oil separatorin kalvo? Kaivelin sen jo irti, mutten ainakaan huomannut kalvossa murtumia. Hitosti karstaa kalvossa kylläkin on. Onko tietoa mitä uusi maksaa?

                Vinkkejä otetaan vastaan...

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #9
                  Originally posted by Päkapikk View Post
                  Jatketaampas tähän samaan. Ajonesto on muuten toiminut loistavasti tuolla autotallin nurkassa

                  Nyt ilmeni käyntiongelmia. Meinasi jättää parit kerrat tienpäälle satunnaisten sammahtelujen johdosta. Kotiin päästiin, mutta seuraavana aamuna ei käyntiin millään. Vasta lisävirralla riittävän sahauksen jälkeen tulille. Nyt auto tallissa ja lähtee käyntiin startilla. Saattaa käydä pitkäänkin tyhjäkäyntiä ennen kuin sammuu itsekseen. Sammumaan saa nopealla kaasun liikkeellä. Eli kun kaasua antaa nopeasti, kuuluu jonkinmoinen suhahtava ääni, hiukan täksähtäen kierrokset ylös. Tämän jälkeen käynti pätkii hetken ja sitten sammuu. Sammuessaankin pitää tuollaisen tuhahduksen. (sikaflunssaako?)

                  Bensaa on. Ilmanputsari ei ole tukossa. Voisiko syynä olla tämä oil separatorin kalvo? Kaivelin sen jo irti, mutten ainakaan huomannut kalvossa murtumia. Hitosti karstaa kalvossa kylläkin on. Onko tietoa mitä uusi maksaa?

                  Vinkkejä otetaan vastaan...
                  Huohotin maksaa n. 50e.
                  Muuten kuulostaa kampuran ja nokan asento tunnistin vialta.
                  Mikähän kone kyseessä?

                  Comment

                  • Päkapikk
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 8

                    #10
                    Niin onko tuo m60 nyt koneen koodi? 6/94 740i kyseessä.

                    Comment

                    • Päkapikk
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 8

                      #11
                      Nyt on oljyneroittimen kalvo ja nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu. Tulos se että ei käy. Kampiakselin asentotunnistin on tulossa kun ei ollut hyllyssä. Erittäin vahva aavistus on, että vika on tuossa kampiakselin anturissa. Käytin nimittäin nokka-akselin anturia siinä tilalla ja auto lähti käymään. Huonosti kävi, mutta kävi. Sitten kun laitoin oikean anturin takaisin niin ei edes lupaa.
                      Saapa nähdä miten käy...

                      Comment

                      • Päkapikk
                        Newbiemmer
                        • Nov 2007
                        • 8

                        #12
                        Kampiakselin anturissa oli vika. Nyt käy tasaiseen.

                        Comment

                        • humala
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 739
                          • Kemi

                          #13
                          lainataanpas topikkia hiukan kun on samanmallisesta ja ikäisestä autosta kyse. Eli auto ei starttaa antaa kyllä sahata mutta ei käynnisty. Bensan syöttöä ei tapahdu ja moottorinohjaukselta tämmöistä koodia sateli saksankielellä..

                          E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                          Date: 12/04/09 12:10:36
                          ECU: DM338DS0
                          JobStatus: OKAY
                          Variant: DM338DS0
                          -------------------------------------------------------------
                          RESULT: 2 errors in error memory !

                          26 Steuergeraet Dauerversorgung
                          Error frequency : 1
                          Pruefmusterbyte 0.00 [1]
                          Pruefmusterbyte 255.00 [1]
                          Unterbrechung
                          Fehler nach Entprellung abgespeichert
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          statischer Fehler


                          65 Eingang Klimakompressor
                          Error frequency : 60
                          Motordrehzahl 80.00 1/min
                          Lastsignal 4.00 ms
                          falscher Arbeitsbereich (Plausibilitaetsfehler)
                          Fehler nach Entprellung abgespeichert
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          sporadischer Fehler

                          Vapaasti suomennettuna googlella meinas

                          Jatkuva virransyöttö ohjausyksikkö

                          Onkos mahdollisesti ohjausboksi kabut vai mikäs? Jotenkin alkoi haiskahtamaan tuon bensansyötön takia tommosia mietteitä...?

                          Eli kaverin auto kyseessä e38 740i 94vm
                          Last edited by humala; 04-12-2009, 22:16.
                          E70 X5 3.0d -07
                          E39 530da touring -99
                          ex: E36 325i sedan -93

                          Comment

                          • speissi
                            Newbiemmer
                            • Dec 2009
                            • 4
                            • Tornio

                            #14
                            Kyseisen auton omistajana voin sanoa,että vika oli bensapumpussa!

                            Uus pumppu vaihdettu niin alkoi toimimaan

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎