Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kph
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 26

    e38 ei käynnisty

    e38 M62 4,4L -00 ei käynnisty, enää.
    Lähti käyntiin, kävi jonkunaikaa kunnes alkoi "rytkyttää", eli kävi kuin vanha kuorma auto. Sammutin jonka jälkeen ei enää starttaa.
    Ei starttaa.
    Lämpömittari nousee punaiselle vaikka kone on kylmä???
    Engine Failsafe mode. pim
    Transmission failsafe mode. pim
    Vaihteen näyttö, mittaritaulussa, ei pelaa.
    Peruutusvalo ei syty R asennossa.

    Joittenkin dokumenttien perusteella voisi vaihteen valitsimen kytkin aiheuttaa myös tämän käynnistämättömyyden = DME/EGS/EWS ei tiedä että laatikko on P asennossa.

    Onkos samaa sattunut kellekkään?
    Onko tietoo mistä löytyisi kytkentäkaaviot jotta voisi mittailla ton vaihteenvalitsimen kytkimen, se tieto kai tulee vaihteiston ohjausboksiin moottoritilassa?
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Viisainta olisi kai aloittaa vikakoodin luvulla purkamaan tota ongelmaa...
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • kph
      Newbiemmer
      • Jul 2007
      • 26

      #3
      Originally posted by kph View Post
      e38 M62 4,4L -00 ei käynnisty, enää.
      Lähti käyntiin, kävi jonkunaikaa kunnes alkoi "rytkyttää", eli kävi kuin vanha kuorma auto. Sammutin jonka jälkeen ei enää starttaa.
      Ei starttaa.
      Lämpömittari nousee punaiselle vaikka kone on kylmä???
      Engine Failsafe mode. pim
      Transmission failsafe mode. pim
      Vaihteen näyttö, mittaritaulussa, ei pelaa.
      Peruutusvalo ei syty R asennossa.

      Joittenkin dokumenttien perusteella voisi vaihteen valitsimen kytkin aiheuttaa myös tämän käynnistämättömyyden = DME/EGS/EWS ei tiedä että laatikko on P asennossa.

      Onkos samaa sattunut kellekkään?
      Onko tietoo mistä löytyisi kytkentäkaaviot jotta voisi mittailla ton vaihteenvalitsimen kytkimen, se tieto kai tulee vaihteiston ohjausboksiin moottoritilassa?
      Lisäys: Vikakoodit olis kiva luetuttaa, jos vaan liikkus.
      Tosin on kokeiltu mutta toi ELM/scantool on senverran köpönen ettei se saa muuta kun moottori datan, ja tod. näköisesti vain sen viat.

      Hetken googlaamalla selvis että joku ystävällinen on laittanu koko WDS :n nettiin: http://spaghetticoder.org/bmw/wds/

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        #4
        Paikkakunta kun olis näkyvissä niin saattas tuohonkin koodin luentaan löytyä helposti apua kunnon laitteilla. :think
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • micchu
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 20
          • Kaalimaalla

          #5
          Mahtaakohan vikakooditkaan näkyä, kun on noin paljon laitteistoa "pois linjalta". Ohjainboksien liittimien tarkastus, johtosarja(t) ehjiä? On näitä joskus ilmennyt: "Transmission failsafe mode. pim Vaihteen näyttö, mittaritaulussa, ei pelaa. Peruutusvalo ei syty R asennossa."
          BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

          Comment

          • kph
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 26

            #6
            Vika löyty

            Lämmitettävä termostaatti rikki, siitä se liitin huonon kontaktin myötä sulanut ja poltti sulakkeen sieltä sähköboksin sisältä siitä viiden sulakkeen harmaasta nipusta yhden 30A. Joka on siis sen ruuvattavan kannen alla, siellähän on yht. 7kpl sulakkeita.
            Yllättävän ohutta johtoa muuten tulee termostaatille jos on 30A sulakkeen takana :-(

            Toivottavasti auttaa jotakuta.
            Last edited by kph; 17-03-2009, 12:15.

            Comment

            • Stroop
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 284
              • Jyväskylä

              #7
              Eli termarin vaihdolla korjaantui nuo viat? Mistä sait termarin ostettua ja paljonko maksoi? Itsellä ilmeisesti sama juttu tulossa; ilmoittaa vikakoodia tuolle ja käynti/veto ei ole normaalia tietyillä kierroksilla. Koneen päällä johtonipussa yksi huolella lämmenyt johto, sulaketta en ole vielä tsekannut. Itsekkin ihmettelin tuota johtojen ohkaisuutta. Oliko sulla termari sökö vai pelkkä huono liitos?

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by Stroop View Post
                Eli termarin vaihdolla korjaantui nuo viat? Mistä sait termarin ostettua ja paljonko maksoi? Itsellä ilmeisesti sama juttu tulossa; ilmoittaa vikakoodia tuolle ja käynti/veto ei ole normaalia tietyillä kierroksilla. Koneen päällä johtonipussa yksi huolella lämmenyt johto, sulaketta en ole vielä tsekannut. Itsekkin ihmettelin tuota johtojen ohkaisuutta. Oliko sulla termari sökö vai pelkkä huono liitos?
                Termostaatin ja muidenkin antureiden kautta kulkeva virta on ylensä milliamppeerien luokkaa (0,xxxA) ja siitä syystä johtojen ei tarvitse olla paksuja.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Stroop
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 284
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Näinhän se on. Mutta 30A sulake tuolla termostaatilla....?

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #10
                    Se sulake on ruisku-boxin pääsulakkeita ja sen takana on vähän muutakin settiä; sen palaminen aiheuttaa auton moottorin sammumisen eikä se enää lähde käyntiin ollenkaan. Yleisin syy kylläkin sen sulakkeen palamiselle on just tuo termarin lämpövastus, joka on mennyt oikariin.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • Stroop
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 284
                      • Jyväskylä

                      #11
                      No tarkemmin ajateltuna näinhän se on. Tsekkailin vähän syvällisemmin noita piuhoja ja sinne sulakkeelle niitä sukeltaa sitten samassa nipussa enemmän.

                      Mitenkähän tuon termarin toiminnan vois todeta paikallaan pitävästi? Ohmit oli samat kuin uudella; 11.1. Herja ilmestyy termarin osalta molemmilla (Caroft ja INPA), mutta saattavat pysyä poissakin hetken aikaa. Voisi tietysti olla että tuo aikaisemmin sulanut johto ei aina anna kontaktia..

                      Lisäksi tulee aina CS:llä "141 Activation electrical ventilation". Tuolle en ole keksinyt selitystä eikä tunnu löytyvän mistään. Liekö näillä tekemistä keskenään?

                      Ai niin, Jartsa; kiitoksia tiedät kyllä mistä

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎