Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 740 E38 -95 "lämmöt ei nouse"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    BMW 740 E38 -95 "lämmöt ei nouse"

    Tesve.

    Niinkun otsikostakin varmaan ilmenee, niin lämmöt ei tahdo nousta millään
    yli sinisen palkin, liikkeellä oltaessa nousee karvan verran ylitte sinisestä, mutta ei sen enempää. Lämmintä ilmaa tulee kabiiniin kyllä. Letkuja kun kokeili, niin kuumat olivat.
    Olisiko mittaristossa mahdollisesti vika?
    Anturissa?
    Tai olisiko Japanin mallin termari säädetty avautumaan liian aikaisin olosuhteiden vuoksi. (Hieman lämpimämpää kuin täällä).

    Vastauksia odotellessa.

    EDIT: Ja saa tosiaan siirtää ongelmat puolelle!
    Last edited by McBeast; 31-03-2009, 20:02. Reason: Siirtää saisi vallan.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Termari sökö, kesätermarit ym. on urbaanilegendoja ja myyntipuheita
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Termari sökö, kesätermarit ym. on urbaanilegendoja ja myyntipuheita
      Termari varmaankin on sökö. MUTTA kesätermarit eivät ole urbaanilegendoja. Siittä vaan on kauan kun niitä käytettiin.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        #4
        Kiitos paljon nopeista vastauksista!
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          #5
          Noniin, termari vaihdettiin, ja auto nostikin lämmöt ensimmäistä kertaa melkein puoleenväliin, syynä luulisin olevan lämpimämmät kelit.

          Kun autolla ajaa maantiellä, laskee lämpötilä pikkuhiljaa, kaupungissa ajellessa saattaa lämmöt heilua sinisen rajalta melkein keskiviivalle, ei mitenkään äkkiseltään vaan erittäin hitaasti ajotavasta riippumatta. Kuitenkin kun pysähtyy ja avaa konepellin pyörii flekti kovaa vauhtia ja kone on oikeasti lämmin, eikä todellakaan sinisen rajalla, niin kuin mittari näyttää. Vesi kiertää ja putket on kuumat. Olisiko jossakin anturissa vika mahdollisesti, tai jopa mittaristossa?

          Tänään, kun kone oli mittarin mukaan kylmä(sinisen yläreunassa), kun auton käynnistin, hetken seisonnan jälkeen, kapusi mittari nopeasti melkein keskiviivalle, kunnes lähdin liikkeelle.

          Termostaatti vaihdettiin BMW-huollossa, Autokeskuksessa.

          Olipa sekavaa tekstiä, toivottavasti joku jaksoi lukeakkin.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • jaiwe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 328
            • virrat

            #6
            Mitäs se mittariston salavalikko näyttää? Olikohan se 7 numero.
            750 Oxfordgrun

            __

            Comment

            • Yltti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2792
              • Kuopio suamen texas

              #7
              Kiertääkö vesi varmasti pienillä kierroksilla? Onko vesipumpusta mitään tietoo onko vaihdettu?
              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
              F10 525d Xdrive comfort sitte
              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
              www.rotator.fi

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10001
                • KVLA

                #8
                Toimiiko visko oikein ja onko laite ilmattu kunnolla termarin vaihdon jälkeen (vaikka merkkiliike sen vaihtoikin)?

                Comment

                • Keke71
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 340
                  • Kiiminki

                  #9
                  Itellä tuli kans toi viskon toiminta mieleen, että toimiiko oikein. Mutta erikoinen ongelma, toivottavasti selviää edullisesti ja lähiaikoina.
                  E39 540iA Touring

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    #10
                    Onko normaalia, että kun auton käynnistää, että visko pyörittää heti kylmääkin konetta? Aluksi pyöri kovaa ja sitten hieman rauhoittu.

                    Veden kiertoa en ole tarkistanut sen kummemmin mitenkään, muuta kuin letkuja koskemalla, ja sen tein kun auto oli tyhjäkäynnillä. Ilmaamisesta en osaa sanoa, mutta luulisin niin. Tänään vaikka olikin erittäin lämmin päivä ei varsinaisesti lämmöt noussut missään vaiheessa ensimmäistä pykälää korkeammalle juurikaan, hiljaisessa kaupunkilipuilussa oli +8c lämmöt sinisen ja ekan välillä. Kone kuitenkin tuntuu nokkapellin avatessa huomattavasti lämpimämmältä. Tietenkin jos joku foorumilainen haluaa tulla tekemään arviota, niin saa toki tulla.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      #11
                      Originally posted by McBeast View Post
                      Onko normaalia, että kun auton käynnistää, että visko pyörittää heti kylmääkin konetta? Aluksi pyöri kovaa ja sitten hieman rauhoittu.

                      Veden kiertoa en ole tarkistanut sen kummemmin mitenkään, muuta kuin letkuja koskemalla, ja sen tein kun auto oli tyhjäkäynnillä. Ilmaamisesta en osaa sanoa, mutta luulisin niin. Tänään vaikka olikin erittäin lämmin päivä ei varsinaisesti lämmöt noussut missään vaiheessa ensimmäistä pykälää korkeammalle juurikaan, hiljaisessa kaupunkilipuilussa oli +8c lämmöt sinisen ja ekan välillä. Kone kuitenkin tuntuu nokkapellin avatessa huomattavasti lämpimämmältä. Tietenkin jos joku foorumilainen haluaa tulla tekemään arviota, niin saa toki tulla.
                      Visko pyörii aluksi hieman nopeammin ja kohta rauhoittuu se on ok. Ilmaamista voit itse kokeilla kun auto pyörii niin siinä syylärin (edestäpäin katsottuna) vasemmalla puolella on paisunta säiliö ja siinä pieni ilmaruuvi. Avaa sitä hieman jos ei rupea heti nestettä tulemaan kun ruuvi on auki ja kone lämmin niin järjestelmässä on ilmaa. Milläs korkeudella nesteen pinta on kun kone on KYLMÄ. Tarkasta se paisuntasäiliön korkki avaamalla.



                      Osa numero 3 on ilmaruuvi.
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        #12
                        Tarkistan noi, kun pääsen autolle, tai ainakin tuon nesteen korkeuden.
                        Semmonen tuli mieleen, kun auton käytin katsastuksessa, niin päästöissä ei ollut mitään sanomista, onko ok, että kylmälläkin koneella tulisi ok päästöt?
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Yltti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2792
                          • Kuopio suamen texas

                          #13
                          Originally posted by McBeast View Post
                          Tarkistan noi, kun pääsen autolle, tai ainakin tuon nesteen korkeuden.
                          Semmonen tuli mieleen, kun auton käytin katsastuksessa, niin päästöissä ei ollut mitään sanomista, onko ok, että kylmälläkin koneella tulisi ok päästöt?
                          Kattien pitää olla lämpimät että tulee päästöt. Ei heti startatulla koneella.
                          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                          F10 525d Xdrive comfort sitte
                          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                          www.rotator.fi

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Eikö ne siellä autokeskuksessa katsoneet lämpötilatietoja moottorinohjaukselta. Tuskin kummatkin anturin osat on pimeenä?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              #15
                              Originally posted by Yltti View Post
                              Kattien pitää olla lämpimät että tulee päästöt. Ei heti startatulla koneella.
                              Joo, no niin mäkin kuvittelin. En mä tiedä loppupeleissä mitä ne nyt siellä on tehnyt, sanoin, että ei nosta lämpöjä, ilmeisesti termari pitäs vaihtaa, sitten kun autoa hain, sanottiin, että autoa on testattu. Mutta mitään vahvistusta ei ilmeisesti lämpöjen normaalista tasosta ollut? Jäi huollossa muutakin, mm. huoltovalon nollausta ei ole tehty eikä huoltokirjaa tullut mukaan, käynti sinne tulee maanantaina kuitenkin. Tänään muuten huomasin sellaisen tuossa, että ajeltiin kaupungilla sunnuntaiajelua, ja lämmöt oli sinisestä pikkusen ylemmäksi, käytiin sitten läheisellä abc:llä kaupassa ja kun tulin takaisin autoon, oli lämmöt siinä ajassa kivunnut ensimmäiselle pykälälle asti(EDIT: AUTO OLI SIIS POIS KÄYNNISTÄ), jossa roikkuivatkin pidemmän aikaa, mutta ajan mittaan valuivat taas alespäin?!

                              Nesteet katsoin kylmällä koneella ja olivat maximissa, eli tappi oli ylhäällä kun korkin avasin. Salavalikkoonkin yritin mennä ja onnistuinkin, mutta jotakin koodeja ilmeisesti vaatii, että pääsee tarkemmin tutkimaan joitakin osioita?
                              Last edited by McBeast; 26-04-2009, 22:17.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎