Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 m60b30 kiekat sahaa 600-2500 lämpösenä, visko rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsami
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 7

    e38 m60b30 kiekat sahaa 600-2500 lämpösenä, visko rikki?

    Tuli ostettua tommonen e38 ja sehän alkoi heti temppuilemaan kaupungissa. Kylmänä toimii ok, mutta lämpösenä seistessä paikallaan alkaa kone nostamaan kierroksia.

    icv ja imuvuodot tarkistettu. Vikaakoodeissa oli moottorin lämmöt/anturi. Koneen käydessä kuitenkin testeri näyttää oikeita lämpöjä eculta, joten epäilen anturin olevan kunnossa. Ilmamäärämittari näytti suht hyvältä.

    Onko viisaammilla tietoa nostaako ecu koneen kierroksia, jotta lämmöt laskisivat? Tai muita ehdotuksia mistä hakea vikaa?

    Eipä tarvii jussina kajota kossuun kun saa leikkiä tän kanssa .
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Originally posted by djsami View Post
    Tuli ostettua tommonen e38 ja sehän alkoi heti temppuilemaan kaupungissa. Kylmänä toimii ok, mutta lämpösenä seistessä paikallaan alkaa kone nostamaan kierroksia.

    icv ja imuvuodot tarkistettu. Vikaakoodeissa oli moottorin lämmöt/anturi. Koneen käydessä kuitenkin testeri näyttää oikeita lämpöjä eculta, joten epäilen anturin olevan kunnossa. Ilmamäärämittari näytti suht hyvältä.

    Onko viisaammilla tietoa nostaako ecu koneen kierroksia, jotta lämmöt laskisivat? Tai muita ehdotuksia mistä hakea vikaa?

    Eipä tarvii jussina kajota kossuun kun saa leikkiä tän kanssa .
    Tyhjäkäyntimoottori imusarjan edestä irti, putsaus ja takas.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • djsami
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 7

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Tyhjäkäyntimoottori imusarjan edestä irti, putsaus ja takas.
      Tyhjäkäyntimoottorin putsasin ekana, on puhdas ja liikkuu hyvin, mutta ei auttanut vikaan. Jotain lämpöjen kanssa tällä on varmaan tekemistä kun kylmänä toimii normisti.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by djsami View Post
        Tyhjäkäyntimoottorin putsasin ekana, on puhdas ja liikkuu hyvin, mutta ei auttanut vikaan. Jotain lämpöjen kanssa tällä on varmaan tekemistä kun kylmänä toimii normisti.
        No jos vaihtaisi sen lämpötila anturin ensin? Jos kerran vikakoodia tulee. Ja mikä anturi se tarkalleen oli, onhan siellä ainakin imuilmassa ja jäähdytinnesteessä anturit.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • djsami
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 7

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          No jos vaihtaisi sen lämpötila anturin ensin? Jos kerran vikakoodia tulee. Ja mikä anturi se tarkalleen oli, onhan siellä ainakin imuilmassa ja jäähdytinnesteessä anturit.
          Jäähdytysnesteen anturista valittaa, pitää vaihtaa kun näyttää olevan kympin arvonen .

          Joo, anturi vaihtoon ja alko skulaan, halvaks tuli tällä kertaa.
          Last edited by djsami; 19-06-2009, 00:02.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎