Announcement

Collapse
No announcement yet.

740i e38 EDC:n tilalle uusi alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    740i e38 EDC:n tilalle uusi alusta

    Terppa!

    Eli otsikko kertookin jo tärkeimmän, eli EDC olisi tarkoitus heivata ongelmajätteisiin ja hommata tilalle alustasarja. Mitä eroa noilla sarjoilla on mitkä ovat "With EDC" ja "Without EDC"? Herjaako OBC esimerkiksi jostain tuon sarjan vaihdon jälkeen, jos ostaa sarjan mikä on "Without EDC":lle tehty?

    Kauppiaat ei ainakaan tunnu tietävän mitä eroa noilla seteillä on, josko joku joka on itse noita asentanut niin tietää?

    Pikaisia vastauksia, kiitos.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38
  • Taski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2009
    • 380
    • Tampere

    #2
    Itsellä sama homma edessä. Onkos tänä aikana selvinnyt tarkemmin näitä eroja? Voiko EDC tilalle laittaa esim ihan normi iskarit heittämällä vai täytyykö tusailla jotain yläpäiden kanssa tmv?
    Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #3
      jos siinä uudessa setissä on sekä iskarit että jouset, niin niillä pääsee jo pitkälle.
      Edessä yläpäiden pitäisi olla samat, takana EDC-yläpäät (ja self levelling-yläpäät) on erilaiset kuin perusversiossa.
      BTW: perusversion yläpäät on samat kuin E39 535/540 sedanin takayläpäät.

      Tuolta voit vertailla osia: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-740i&mg=33

      Ja se EDC-iskareiden uupuminen ei sinänsä aiheuta mittaristoon herjoja, EDC-napin valo saattaa alkaa vilkkumaan merkkinä EDC-viasta.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • RS2
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 109
        • Lempäälä

        #4
        Minun 740i.ssä on K&W 1 alusta. Edellinen omistaja laittanut EDC.n tilalle. Kynäjousiksi yllättävän mukava, muttei lulla. Asennustarpeista en tiedä enempää, kuin että etupää menee ainakin heittämällä paikoilleen.

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #5
          EDC:n töpseleiden irti jättö ei aiheuta mitään valojen vilkkumisia. Sen sijaan placebo-vaikutus toimii S EDC -nappia painamalla (valo syttyy nappiin).

          BC Racing coilit meni sen setin vakioyläpäillä 750 Langiin taakse, siinä siis myös SLS joka disabloitiin samalla.

          Comment

          • Lördagskorv
            Aluevastaava
            • Nov 2016
            • 2097
            • Lohja city

            #6
            Ajotyylistä riippuen katsoo tuonne jonkun hyvän sarjan.

            Jo perus Bilsteinin satsti tai hyvistä tarvikkeista kasattu (esim. Sachs) alusta ajaa varmasti asiansa.

            Asennus ei ole mikään mahdoton homma tällaiseen.
            Hattuhyllyn saa kaivella irti, mutta eipä ole iso jomma sekään ainakaan omassa kiinteän takapenkin autoissa.
            E92 M3 -10 Jerezschwarz
            E28 528i -84 Diamantschwarz
            G20 320e -22 Sunset Orange
            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

            E92 M3 -08 Silverstone 2
            E38 740i -00 Imolarot 2
            E46 320d -02 Orientblau

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              Originally posted by Martti View Post
              EDC:n töpseleiden irti jättö ei aiheuta mitään valojen vilkkumisia. Sen sijaan placebo-vaikutus toimii S EDC -nappia painamalla (valo syttyy nappiin).
              Mulla on hatara muistikuva että joko faceliftissä tai pre:FL:ssä se valo vilkutteli kun oli johdot irti, en nyt mene takuuseen kummassa vai kummassakaan, kun on noista projekteista jo sen verran monta kuuta aikaa.... Saattoi toki olla ettei kummassakaan vilkutellut mitään

              Originally posted by Lördagskorv View Post
              Hattuhyllyn saa kaivella irti, mutta eipä ole iso jomma sekään ainakaan omassa kiinteän takapenkin autoissa.

              mutta hieman v-mäinen homma sähkösäätöisissä takapenkeissä... toki täysin tehtävissä, mutta vaatii pieniä sormia ja kestäviä hermoja saada ne yläreunojen peitelevyjen jouset takaisin paikoilleen.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                #8
                Mahtavaa, että tälläinen melkein 10-vuotias thread on saatu nostettua ylös. Tuohon vanhaan seiskaani laitoin FK Highsport Coiloverit ja nämä oli merkinnällä, että sopisivat EDC autoon. Todellisuudessa en usko tuossa sarjassa olleen mitään eroa normaaliin alustasarjaan. Eli piuhat jäivät tyhjinä roikkumaan konehuoneen puolelle.

                Muistaakseni EDC-valo itsessään toimi kuten tuossa yllä joku mainitsikin, eli ei aiheuttanut vikavaloja ja syttyi, kun painiketta painoi. Mitään ei luonnollisesti tapahtunut, kun kyseessä oli ihan normaalit coiloverit.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Lol, no ei tiedä koska joku tarvitsee apua taas

                  Minä huollatin omani ja tuli kuin uudet maksoi silloin 250€/ iskari sis. postit.

                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Taski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2009
                    • 380
                    • Tampere

                    #10
                    Tässä kun auton otin nosturille ja rupesin tutkimaan asiaa niin siellähän on joku seppä jo ottanut sekä EDC että tasonsäädön pois käytöstä.

                    Nyt tilanne on se että siellä on suht tuoreen näköiset iskarit ja melko uuden näköiset jouset, mutta perä roikkuu pahasti. Ei kai tuossa nyt mitään sen kummempaa fyysistä eroa ole tasonsäädöttömään etteivätkö normi iskarit ja jouset sinne takapäähän menisi?

                    Erikoinen efekti vain että auto keulii nyt melko rankasti. Mikä lienee ollut järki tuota takapäätä (edellisen omistajan?) tehdessä...
                    Etupäässäkin näyttäisi olevan edc iskarit poistettu ja jotkut sachsit tilalla. Periaatteessa keulaa tiputtamalla auton saisi sopivaan asentoon, perä tuntuu toimivan - ei pohjaa eikä muutenkaan oirehdi.

                    Kuva havainnollistamaan tilannetta
                    Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      Ekana tulis mieleen, että jouset on eriparisia. Vertaile piruuttaan osanumeroita jousista ja iskareista. Tarvittaessa uusi setti alle.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Lördagskorv
                        Aluevastaava
                        • Nov 2016
                        • 2097
                        • Lohja city

                        #12
                        Originally posted by Taski View Post
                        Kuva havainnollistamaan tilannetta
                        https://aijaa.com/iebts1


                        Kyllä tuolla on takana pakosti joku madaltava satsi, on se sen verran matalemmalla kun näissä vakiona.

                        Eteen vaan lyhkäsemmät ja jäykemmät jouset, niin alkaa olemaan hyvä (:
                        Iskareitahan ei tarvitse vaihtaa, ellet välttämättä halua.
                        E92 M3 -10 Jerezschwarz
                        E28 528i -84 Diamantschwarz
                        G20 320e -22 Sunset Orange
                        Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                        E92 M3 -08 Silverstone 2
                        E38 740i -00 Imolarot 2
                        E46 320d -02 Orientblau

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎