Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740d Käyntiongelma EDIT 13.10: Männässä reikä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    E38 740d Käyntiongelma EDIT 13.10: Männässä reikä

    No nytten kun sain kaksi suutinta vaihdettua niin ei auto käynnisty enään ollenkaan. Ei edes lupaa. Akku loppui kesken sahauksen kylläkin. :think

    -Eli tarviiko noi ilmata jotenkin erikoisesti, vai riittääkö ihan starttaamalla?
    -Tarviiko testerillä käydä jotain ohjelmistoa päivittämässä uusista suuttimista?
    Last edited by Rolli; 13-10-2009, 20:34.
    E34 530d -94 M-Sport
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by Rolli View Post
    No nytten kun sain kaksi suutinta vaihdettua niin ei auto käynnisty enään ollenkaan. Ei edes lupaa. Akku loppui kesken sahauksen kylläkin. :think

    -Eli tarviiko noi ilmata jotenkin erikoisesti, vai riittääkö ihan starttaamalla?
    -Tarviiko testerillä käydä jotain ohjelmistoa päivittämässä uusista suuttimista?
    Suuttimien ohjearvot tulisi nollata ja ilmaus tapahtuu pitämällä virtoja 1min päällä.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      Originally posted by Rahu View Post
      Suuttimien ohjearvot tulisi nollata ja ilmaus tapahtuu pitämällä virtoja 1min päällä.
      Lähteekö toi käyntii vaikka ei nollaa ohjearvoja? BMW diagnoosi laite multa löytyy jolla pitäis noikin onnistua tehdä, kuhan tutustuu ensin siihen.
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Rolli View Post
        Lähteekö toi käyntii vaikka ei nollaa ohjearvoja? BMW diagnoosi laite multa löytyy jolla pitäis noikin onnistua tehdä, kuhan tutustuu ensin siihen.
        Kyllä pitäisi lähteä mutta olisi silti suositeltavaa nollata ne.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Kyllä pitäisi lähteä mutta olisi silti suositeltavaa nollata ne.
          Ok. Ei ainakaan äsken lähtenyt kun kokeilin. Täytyy huomenna tutustua paremmin. Vaihdoin samalla toisen massamittarin, sillä tuskin vaikutusta käynnistymiseen.
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Ei ole mutta toivottavasti vaihdoit alkuperäisen.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              EDIT: En tunnekaan 740d:ta tarpeeksi, alla olevissa posteissa parempaa infoa..
              Last edited by -Tapi; 16-09-2009, 10:44.
              ---

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                E38 740d ei muuten pyöritä esipainepumppua virrat päällä ja on muutenkin vaikea ilmautuva. Pa suodattimen vaihdon yhteydessäkin joutu aktivoimaan testerillä esipainepumpun ja löysäämään suodattimelta railpumpulle menevän letkun et sai käyntiin. Eikä ole ainostaan tossa mun autossa näin vaan kaikissa jotka meillä on huollossa käynyt.
                N 15min taistelu oli et sain ton omani käyntiin kun uusin pa-suodattimen, pikkasen vaikeeta vrt m47/57
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Rahu View Post
                  ilmaus tapahtuu pitämällä virtoja 1min päällä.
                  Niinkö :think
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Joo e39 jne m57 koneella ilmaantuu itekssen kun virrat on päällä mut m67 ei.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by sirkus View Post
                      Joo e39 jne m57 koneella ilmaantuu itekssen kun virrat on päällä mut m67 ei.
                      Juu, nämä ovat ihan eri koneita vaikka molemmat nakuttaakin
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Rolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1067
                        • Kausala city

                        #12
                        Originally posted by sirkus View Post
                        E38 740d ei muuten pyöritä esipainepumppua virrat päällä ja on muutenkin vaikea ilmautuva. Pa suodattimen vaihdon yhteydessäkin joutu aktivoimaan testerillä esipainepumpun ja löysäämään suodattimelta railpumpulle menevän letkun et sai käyntiin. Eikä ole ainostaan tossa mun autossa näin vaan kaikissa jotka meillä on huollossa käynyt.
                        N 15min taistelu oli et sain ton omani käyntiin kun uusin pa-suodattimen, pikkasen vaikeeta vrt m47/57

                        Jaahas jaahas.. Onnistuuko työntää vaan hyppyjohdolla suorat virrat tuolle pumpulle? en saa tota carsoftia tähän hätään pelittämään.
                        E34 530d -94 M-Sport

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          #13
                          Eiköhän sekin onnistu.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            No enpä huomioinutkaan että kyseessä oli eikä M67 eikä M57.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Rolli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1067
                              • Kausala city

                              #15
                              Tänään carsoftilla luettu vikakoodit. ei ollu mitään moottorin puolelta. Suuttimet nollattu. Mutta ei lähde käyntiin.
                              Löpöä se varmasti saa ja ilmaa siellä ei varmaan ole. Sitä on startattu jo niin paljon ja suorilla virroilla tuota tankissa olevaa pumppuakin pyöritelty. Suuttimien putken kun avaa ja starttaa niin löpöä kyllä työntää niistä.

                              Voiko toi vanha akku vaikkuttaa ettei lähde käyntiin? Oli kyllä koko yön latauksessa mutta ei lähteny.
                              E34 530d -94 M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎