Moi!
Elikkäs tuli haettua Ruotsista 735 e38 -97 jonka kanssa ei sitten päässykkään ihan ongelmitta. Ensin ihmettelin kun yhtäkkiä ei enään hyttiin puhaltanut kuumaa ilmaa laisinkaan ja jäähdytinnesteet alko katoilemaan. Tämä siis ekan viikon jälkeen kun auto suomessa ja pienen vika-analyysin jälkeen alko käymään mielessä ettei vaan olis kannessa jotain. Itselle koko v8 aivan tuntematon ja ei muutaku marmoritiskille neuvotteleen ja sopimaan huollosta. Meni päivä ja vika löyty, eli 3 kannen pulttia poikki ? asentaja päivitteli ettei oo koskaan nähny moista. No ei muutaku koko kone pihalle ja uudet pultit tilalle ja kansien plaanaus ja tiivisteiden vaihto ja jne. Vihdoinkin kun sitten soitettiin 2 viikon jälkeen, että kone olis kasattu valmiiks ja kaikki pitäis olla ok lähdin autoa hakemaan. Kaikki todella vaikutti ok ja kone kävi niinkuin pitikin, mutta sitten kun pääsin huoltamon pihasta noin 2km lähti autosta vedot, öljyvalo syttyi palamaan ja auto sammui. Ei muutaku hinauksella takas huoltamolle ihmettelemään ja arpomaan, että mitäs nyt tapahtui.
Noh vika löytyi ja jakoketju poikki. Asentaja ihmettelee taas, että ei oo koskaan nähny vastaavaa. Arpoi siinä hetken ja epäili, että olisiko öljypumpun pultit ollu löysällä tai kettinki muuten vaan ollu sitten heikko. Eli joudun vaihdattamaan kettingin ja pakosarjan venttiilit pitää oikoa. Miten on mahdollista, että just kun kone on ollut pihalla autosta ja ajan sillä 2km, että toi kettinki voi mennä rikki. Mitä asentaja on voinut mokaa ja mikä todellisuudessa tollasen voi aiheuttaa et se menee poikki? Kansiremppaan tuli vuoden takuu, ja nyt mietityttää, että ketä tämän maksaa. Yhtään ei nappais enään maksaa lisää ja joutuu varmaan käymään kädenvääntöä kattaaako takuu tämän.
Ja vielä, että mitä toi kettingit hajoaminen voi muuten rikkoa kun se ajon aikana meni? ei oo menny tää viikko ihan putkeen
Elikkäs tuli haettua Ruotsista 735 e38 -97 jonka kanssa ei sitten päässykkään ihan ongelmitta. Ensin ihmettelin kun yhtäkkiä ei enään hyttiin puhaltanut kuumaa ilmaa laisinkaan ja jäähdytinnesteet alko katoilemaan. Tämä siis ekan viikon jälkeen kun auto suomessa ja pienen vika-analyysin jälkeen alko käymään mielessä ettei vaan olis kannessa jotain. Itselle koko v8 aivan tuntematon ja ei muutaku marmoritiskille neuvotteleen ja sopimaan huollosta. Meni päivä ja vika löyty, eli 3 kannen pulttia poikki ? asentaja päivitteli ettei oo koskaan nähny moista. No ei muutaku koko kone pihalle ja uudet pultit tilalle ja kansien plaanaus ja tiivisteiden vaihto ja jne. Vihdoinkin kun sitten soitettiin 2 viikon jälkeen, että kone olis kasattu valmiiks ja kaikki pitäis olla ok lähdin autoa hakemaan. Kaikki todella vaikutti ok ja kone kävi niinkuin pitikin, mutta sitten kun pääsin huoltamon pihasta noin 2km lähti autosta vedot, öljyvalo syttyi palamaan ja auto sammui. Ei muutaku hinauksella takas huoltamolle ihmettelemään ja arpomaan, että mitäs nyt tapahtui.
Noh vika löytyi ja jakoketju poikki. Asentaja ihmettelee taas, että ei oo koskaan nähny vastaavaa. Arpoi siinä hetken ja epäili, että olisiko öljypumpun pultit ollu löysällä tai kettinki muuten vaan ollu sitten heikko. Eli joudun vaihdattamaan kettingin ja pakosarjan venttiilit pitää oikoa. Miten on mahdollista, että just kun kone on ollut pihalla autosta ja ajan sillä 2km, että toi kettinki voi mennä rikki. Mitä asentaja on voinut mokaa ja mikä todellisuudessa tollasen voi aiheuttaa et se menee poikki? Kansiremppaan tuli vuoden takuu, ja nyt mietityttää, että ketä tämän maksaa. Yhtään ei nappais enään maksaa lisää ja joutuu varmaan käymään kädenvääntöä kattaaako takuu tämän.
Ja vielä, että mitä toi kettingit hajoaminen voi muuten rikkoa kun se ajon aikana meni? ei oo menny tää viikko ihan putkeen
Comment