3 vuotta auton omistettuani olen kohdannut enemmän tai vähemmän latausongelmia joka kulminoitui laturin hajoamiseen männä viikolla. Sitä ennen olen uusinut akun ja Ctekin erillinen laturikin ollut kovassa käytössä.
Heti auton käynnistyttyä salavalikon mittarin mukaan jännitettä olisi se 13.5-13.8, mutta parin sadan metrin ajon jälkeen se laskee jo 12.1-12.5. Yleismittari antaa samassa tilanteessa hieman korkeampia arvoja, mutta vaikka noihin lukuihin lisäisi sen 0.5 volttia ei se silti mielestäni ole kovin "terve" luku, vai onko tämä normaalia ? Tämä kaikki siis uuden laturin aikana.
Jos nuo luvut eivät olet normaaleja niin onkohan uusi laturi susi jo syntyessään ? Vai olenko ymmärtänyt oikein että jännitteensäädin sisältyy laturiin vai onko se "erillinen" osa järjestelmässä, että voisiko vika olla siinä. Kyseessä siis vuoden -98 mallista eteenpäin uutena tullut vesijäähdytteinen laturi.
Heti auton käynnistyttyä salavalikon mittarin mukaan jännitettä olisi se 13.5-13.8, mutta parin sadan metrin ajon jälkeen se laskee jo 12.1-12.5. Yleismittari antaa samassa tilanteessa hieman korkeampia arvoja, mutta vaikka noihin lukuihin lisäisi sen 0.5 volttia ei se silti mielestäni ole kovin "terve" luku, vai onko tämä normaalia ? Tämä kaikki siis uuden laturin aikana.
Jos nuo luvut eivät olet normaaleja niin onkohan uusi laturi susi jo syntyessään ? Vai olenko ymmärtänyt oikein että jännitteensäädin sisältyy laturiin vai onko se "erillinen" osa järjestelmässä, että voisiko vika olla siinä. Kyseessä siis vuoden -98 mallista eteenpäin uutena tullut vesijäähdytteinen laturi.
Comment