Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 -95 Pelkääjän puoli autosta kylmänä!! Ja nyt koko auto!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakusa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 515
    • Lempäälä

    #16
    Ota venttiilien sähköjohto irti mutta pidä pumpun johto kytkettynä ja kokeile tuleeko kuumaa. Ilman sähköä venttiilit ovat auki. Näin voit todeta onko ohjausvika. Jos ei vieläkään auta niin sitten joko vesi vaan ei kierrä tai kylmää ilmaa jotenkin pääsee sekoittumaan. Lämppärin kenno vaan on niin syvällä piilossa että tuskin on mekaanisesti hajonnut se kennoa ympäröivä kotelo/ilmakanavat mutta onhan kaikki mahdollista.
    -after all is said and done more is said than done-


    Comment

    • Joueri
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 103
      • Ulvila

      #17
      Johto oli irti, mutta kuumaa ei tullut mistään,kuljettajan puolelta sitä vähän kädenlämpöistä lämpimämpää,ja hanttarille edelleen pakkasta

      Mitäs se keskikanavien välissä oleva rulla,jossa punanen ja sininen ylhääl ja alhaal,nii mitäs se säätää. Siitä kun ei tällä hetkellä tapahdu mitään,aivan mykkä rulla:think
      Ja vaikutti se sitten mihin vaan,ni eihän se sentään siihen vaikuta etta tosiaan toinen puoli kylmänä?!??
      E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #18
        Nyt jos kerran vesivettiit toimii varmasti eikä kertovesipumpussa ole vikaa niin seuraavat kohteet ovat sisäilman tunnistin anturit(siellä säätöpaneelin sisällä), itse lämmön säätöpaneeli ja sitten tuolta

        alat kattomaan mikä läppä moottori jumittaa. :think

        Siellä ei tartte kun yksi sopiva askelmoottori olla jumissa/rikki niin homma ei pelaa.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Komu
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 1039
          • Nurmijärvi

          #19
          Exässä automaatti-ilmastoinnillisessa oli pelkääjänpuolen sisälämpöanturi pimeänä. Jolloin puhalsi vain tulikuumaa pelkääjän puolelle jalkatilaan. Tuon vian näki vikakoodinlukulaitteilla. En sitten tiedä hajoaako nuo eritavalla niin, että kylmää puhaltaisi.
          Nyt ix m60 2024

          ex:E70 X5 40d + F31 330d
          Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
          Myyty tämäkin335d E91 perheauto
          Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by Joueri View Post
            Johto oli irti, mutta kuumaa ei tullut mistään,kuljettajan puolelta sitä vähän kädenlämpöistä lämpimämpää,ja hanttarille edelleen pakkasta

            Mitäs se keskikanavien välissä oleva rulla,jossa punanen ja sininen ylhääl ja alhaal,nii mitäs se säätää. Siitä kun ei tällä hetkellä tapahdu mitään,aivan mykkä rulla:think
            Ja vaikutti se sitten mihin vaan,ni eihän se sentään siihen vaikuta etta tosiaan toinen puoli kylmänä?!??
            Sillä rullalla voi vaikuttaa kojelaudan keskellä ja päissä olevien suuttimien ilman lämpötilaan. Se ei siis vaikuta mitenkään tuulillasi- tai jalkatilapuhallukseen, ei ainakaan pitäisi. Lämpöanturit eivät voi olla syyllisiä koska venttiilien johdon irroitus ei vaikuttanut mitenkään. Tuleeko takaatakin kylmää apparille ja kuskille haaleaa?
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • Joueri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 103
              • Ulvila

              #21
              Takaa tulee lämmintä kans vain toiselta puolelta. Ja tänään tais tulla pien aivoinfarkti pikateil ku joku audi rupes nykii vieres, ni siinä huomasin kun oikein anto kenkää ja ajo isoilla kierroksilla pidemmän matkaa,alko tuuppaamaa hanttarille lämmintä,mutta kuskille koko ajan lämpimämpää. Ja heti kun vauhti ja kierrokset laski niin jo viileni hanttarin puoli taas... wtf?
              Last edited by Joueri; 02-02-2010, 20:46.
              E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

              Comment

              • Joueri
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 103
                • Ulvila

                #22
                ja samat oireet toistu ku ajo uudestaa korkeilla kierroksilla,eli ei sattumaa...? Mutta niin lämmintä ei tullu mistää ku pitäis,kuitenkin selvästi kättä lämpösempää, ja jäähdytys nesteet on ok!
                E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                Comment

                • jakusa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 515
                  • Lempäälä

                  #23
                  Kovasti viittaisi siihen, että vesi ei vaan kierrä kennolla kunnolla.
                  -after all is said and done more is said than done-


                  Comment

                  • Joueri
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 103
                    • Ulvila

                    #24
                    Eli pumpussa voisi sittenkin olla jotain hässäkkää? Mites tuon pumpun uusiminen, tietenkään ei ole uusittava osa vaan pitää ottaa koko venttiili hässäkkä mukaan?
                    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                    Comment

                    • jakusa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 515
                      • Lempäälä

                      #25
                      Kiertovesipumppu on erittäin yksinkertainen osa ja vikana on lähes aina loppuunkuluneet hiilet. Ne on erittäin helppo vaihtaa. Mutta vaikka se pumppu olisikin rikki niin silti ei selitä sitä miksi apparille tulisi vähemmän lämpöä. Eli veikkailen että siellä kennolla/koteloinnissa on jotain vikaa. Se ilmasekoittaja jokatapauksessa on rikki kun se rulla siinä keskellä ei vaikuta mitään. Mutta kuten aiemmin sanoin sekin vaikuttaa vain kojelaudan suuttimiin eikä tuulilasille/jaloille.
                      -after all is said and done more is said than done-


                      Comment

                      • Joueri
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 103
                        • Ulvila

                        #26
                        No mistäs semmosia hiiliä osaa löytää,autoa kun kuitenkin joka päivä tarttee ja montaa kertaa sitä pumppu/venttiili hässäkkää ei haluis irrottaa...?
                        E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                        Comment

                        • #BMW#
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 488
                          • Espoo

                          #27
                          hiilien vaihto projektin suoritin kuukausi sitten.. Alkup. Hiilen koko on 5mmx5mm pituutta en tiedä. Autosähkö liikkeestä tod. Tarjoavat 5mmx6mm kokosta, tarvii siis millin viilata pois. Hiilien pituus selviää asennus vaiheessa 1 tai 2mm piti lyhentää. Maksoi 12 hiilet.

                          Koita huuhdella lämmitys lennoa..
                          E38 pre 740i 4.4l Manual

                          Comment

                          • Joueri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 103
                            • Ulvila

                            #28
                            Nonii hyvin menee mut menköö. Tänää vaihdettiin pumpun hiilet, ja koitettiin jollain tallin lattialta löytyneellä akulla että pumppu varmasti pyöri,no pyörihän se. Ja edelleen sama homma,pelkääjän puoli kylmä. Ja kun koneessa on 4500rpm niin jo tulee lämmintä kaikille. Takanakin sama homma,vaan kuskin puolelle tulee lämpöä:think

                            Ja sen verran vielä että eilen kun auto kävi,ja paisarin korkki oli auki ,moottorin lämmöt normaalissa,niin paisaris ei tapahtu sit minkää näköstä virtausta mihinkään suuntaan?!!?!? Edellises autos 750:s ainakin kävi pieni virtaus ja ruikki jostain pikku reiästäki ainet paisariin?Eikä sieltä paisarista se tikkukaan nouse ylös vaikka nestettä olis!
                            Että voisko tuo lämpöjen kadonneisuus johtua jostain muusta tällä kertaa? Esim.moottorin vesipumpusta? Koska korkeilla kierroksilla lämpöä riittää pelkääjälle asti!
                            M
                            Last edited by Joueri; 04-02-2010, 12:26.
                            E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                            Comment

                            • #BMW#
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 488
                              • Espoo

                              #29
                              omituista.. Meka. Pumpusta lähteny muutama siipi käveleen ja tukkinu apparipuolen kennon tulo linjan ->vast kovilla kierroksilla virtaus saavuttaa kennon.
                              Mulla reilu 3000rpm riitti puskemaan lämpöä kapiiniin.
                              E38 pre 740i 4.4l Manual

                              Comment

                              • Joueri
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 103
                                • Ulvila

                                #30
                                Kyllä nyt vaikuttais siltä että vikana oli se pumppu. Hiilien vaihto ja armoton ilmaus ralli ni nyt tuntuis että saattaa alkaa lämmittämään,ainakin parani,välillä pelkääjän puolen lämmöt seilaa mutta johtunee vielä ilmavaivoista.
                                E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎