Eri asia sit kannattaako näihin hieman uudempiin bemmeihin ottaa/antaa apuvirtaa ollenkaan... Tuntuu olevan aika herkkiä virtapiikeille. Voipi ilmetä mitä erilaisempia halvaantumisia sen jälkeen.
Eri asia sit kannattaako näihin hieman uudempiin bemmeihin ottaa/antaa apuvirtaa ollenkaan... Tuntuu olevan aika herkkiä virtapiikeille. Voipi ilmetä mitä erilaisempia halvaantumisia sen jälkeen.
No sit laturi kiinni ja sisään keittelemään kahvia. Huono puoli on se että normi kotisepän laturilla saa täysin kyykännyttä akkua hetken hehkutella että lähtee tulille , olettaen että laturi lähtee työntämään ollenkaan virtaskaa jos on aivan kaput patteri.
Mitä halvaantumisia tarkoitat ? Jotkut ohjainlaitteet ottaa itteensa? Missä malleissa moista esiintyy sitten? Jännä jos näin on.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
No sit laturi kiinni ja sisään keittelemään kahvia. Huono puoli on se että normi kotisepän laturilla saa täysin kyykännyttä akkua hetken hehkutella että lähtee tulille , olettaen että laturi lähtee työntämään ollenkaan virtaskaa jos on aivan kaput patteri.
Mitä halvaantumisia tarkoitat ? Jotkut ohjainlaitteet ottaa itteensa? Missä malleissa moista esiintyy sitten? Jännä jos näin on.
Totta, eipä tavallisella laturilla välttämättä lähde ollenkaan lataamaan jos on päässy ihan nollille, mut harvoin niin tyhjäksi menee kuitenkaan.
Tuntuu nämä väyläohjatut mallit(ts. lähes kaikki uudemmat autot, mutta erityisesti bemarit... yllätys yllätys) olevan erityisen herkkiä suurille ja äkkinäisille jännite vaihteluille. Sen huomaa jo siinä jos startatessa akku menee tyhjäksi niin heittää mitä ihmeempiä vikakoodeja muistiin... Ite myös kerran annoin apuvirtaa yhteen vanhempaan Ooppeliin ja ei siinä mitään sillä hetkellä se lähti käymään ja kaikki hyvin. Mut seuraavana päivänä(eka startti ton jälkeen) kun käynnistin auton niin huomasin että MID:stä puuttuu kellonaika. Muutaman startin jälkeen se palas takaisin ja välillä taas oli poissa mutta on nyt kuitenki viimen vuoden pysynyt omalla paikallaan. Tiedä sitten miten tuo on selitettävissä mut noin vaan tapahtui.
Oon myös kuullu et jopa moduleita on menny pysyvästi pimeeksi apuvirran annon jälkeen. Tokikaan tästä ei ole omaa kokemusta.
Ite en kyllä viitti antaa apuvirtaa kenellekään, mut onhan se hieman tympeän tuntuista jos joku on hädässä... Tympeää on sekin jos joku monen sadan moduli menee pimeäksi. Onneksi meillä on työmaalla akullinen starttibuusteri jota voi käydä lainaamassa hätätapauksessa.
Virtapiikkejä ei pitäisi syntyä jos apuvirran antaa/ottaa oikein. Eli kun molemmat käynnissä, niin antaa käydä kaapelit paikoillaan esim. 5 minuuttia, jonka jälkeen toisessa autossakin on jo akussa sen verran potkua ettei jännite notkahda(ja tämän seurauksena viertapiikkiä tule) kun kaapelit irroittaa.
Täällä yhdellä pokalla Mk3 navi kyrvähti, kun sille oli annettu apuvirtaa. Eli kyllä tuo riski on ihan todellinen.
Virtaa antavassa autossa kannattaa laittaa joku virtasyöppö (esim. takalasin lämppäri) päälle ennen piuhojen irrotusta, niin muutos kuormassa ei ole enää niin suuri.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eri asia sit kannattaako näihin hieman uudempiin bemmeihin ottaa/antaa apuvirtaa ollenkaan... Tuntuu olevan aika herkkiä virtapiikeille. Voipi ilmetä mitä erilaisempia halvaantumisia sen jälkeen.
Täällähän tuli hyviä vinkkejä..sitähän ei tiedä vaikka mun tapauksessa midiin ilmestyisi kaikki kadonneet pikselit kun vähän säikäyttäs,taidanpa laitaa lataukseen koko laitokseen jos vaikka ensi viikolla sais tuon maalarille..
Comment