Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 :lle apuvirtaa..miten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    E38 :lle apuvirtaa..miten ?

    Mites toi tapahtuu..akut vetänyt kuivaksi ja pitäs viedä auto maalarille.
    Konetilassa on + paikka ,missä miinus ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Originally posted by veku View Post
    Mites toi tapahtuu..akut vetänyt kuivaksi ja pitäs viedä auto maalarille.
    Konetilassa on + paikka ,missä miinus ?
    Iskari tolpassa. Mutterin näköinen.

    Comment

    • PeteS
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 2766
      • Ylivieska

      #3
      Originally posted by Luntti View Post
      Iskari tolpassa. Mutterin näköinen.


      Joo ihan sama mihin kohtaan laitat miinus kaapelin rungossa, iskaritolpan mutterit hyvä paikka.
      Originally posted by EGoman
      on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
      Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
      E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

      Comment

      • -JMV-
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 840
        • Etelä-Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by PeteS View Post


        Joo ihan sama mihin kohtaan laitat miinus kaapelin rungossa, iskaritolpan mutterit hyvä paikka.
        Ei ole iskaritolpan mutteri, mutta siinä vieressä on "mutterin näköinen" paikka on juuri tarkoitettu - kaapelille.
        F82 harraste

        Comment

        • PeteS
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 2766
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by -JMV- View Post
          Ei ole iskaritolpan mutteri, mutta siinä vieressä on "mutterin näköinen" paikka on juuri tarkoitettu - kaapelille.
          Ai siellä on semmonenki. No joka tapauksessa toimii vaikka iskarin mutterista.
          Originally posted by EGoman
          on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
          Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
          E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Eri asia sit kannattaako näihin hieman uudempiin bemmeihin ottaa/antaa apuvirtaa ollenkaan... Tuntuu olevan aika herkkiä virtapiikeille. Voipi ilmetä mitä erilaisempia halvaantumisia sen jälkeen.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by Thuppu View Post
              Eri asia sit kannattaako näihin hieman uudempiin bemmeihin ottaa/antaa apuvirtaa ollenkaan... Tuntuu olevan aika herkkiä virtapiikeille. Voipi ilmetä mitä erilaisempia halvaantumisia sen jälkeen.
              No sit laturi kiinni ja sisään keittelemään kahvia. Huono puoli on se että normi kotisepän laturilla saa täysin kyykännyttä akkua hetken hehkutella että lähtee tulille , olettaen että laturi lähtee työntämään ollenkaan virtaskaa jos on aivan kaput patteri.

              Mitä halvaantumisia tarkoitat ? Jotkut ohjainlaitteet ottaa itteensa? Missä malleissa moista esiintyy sitten? Jännä jos näin on.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • waudeville
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 2089
                • Nokia

                #8
                paras tyohon lataukseen on ylläpitolaturi mikä katkaisee syöttövirran kun akku on täys eikä tarvi erikseen irrotella akun piuhoja
                e34 540ia -94 Batmobile
                candy-king

                ex: e32 735i -89
                e34 525i -89

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  No sit laturi kiinni ja sisään keittelemään kahvia. Huono puoli on se että normi kotisepän laturilla saa täysin kyykännyttä akkua hetken hehkutella että lähtee tulille , olettaen että laturi lähtee työntämään ollenkaan virtaskaa jos on aivan kaput patteri.

                  Mitä halvaantumisia tarkoitat ? Jotkut ohjainlaitteet ottaa itteensa? Missä malleissa moista esiintyy sitten? Jännä jos näin on.
                  Totta, eipä tavallisella laturilla välttämättä lähde ollenkaan lataamaan jos on päässy ihan nollille, mut harvoin niin tyhjäksi menee kuitenkaan.

                  Tuntuu nämä väyläohjatut mallit(ts. lähes kaikki uudemmat autot, mutta erityisesti bemarit... yllätys yllätys) olevan erityisen herkkiä suurille ja äkkinäisille jännite vaihteluille. Sen huomaa jo siinä jos startatessa akku menee tyhjäksi niin heittää mitä ihmeempiä vikakoodeja muistiin... Ite myös kerran annoin apuvirtaa yhteen vanhempaan Ooppeliin ja ei siinä mitään sillä hetkellä se lähti käymään ja kaikki hyvin. Mut seuraavana päivänä(eka startti ton jälkeen) kun käynnistin auton niin huomasin että MID:stä puuttuu kellonaika. Muutaman startin jälkeen se palas takaisin ja välillä taas oli poissa mutta on nyt kuitenki viimen vuoden pysynyt omalla paikallaan. Tiedä sitten miten tuo on selitettävissä mut noin vaan tapahtui.

                  Oon myös kuullu et jopa moduleita on menny pysyvästi pimeeksi apuvirran annon jälkeen. Tokikaan tästä ei ole omaa kokemusta.

                  Ite en kyllä viitti antaa apuvirtaa kenellekään, mut onhan se hieman tympeän tuntuista jos joku on hädässä... Tympeää on sekin jos joku monen sadan moduli menee pimeäksi. Onneksi meillä on työmaalla akullinen starttibuusteri jota voi käydä lainaamassa hätätapauksessa.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Gustaff
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 132

                    #10
                    Virtapiikkejä ei pitäisi syntyä jos apuvirran antaa/ottaa oikein. Eli kun molemmat käynnissä, niin antaa käydä kaapelit paikoillaan esim. 5 minuuttia, jonka jälkeen toisessa autossakin on jo akussa sen verran potkua ettei jännite notkahda(ja tämän seurauksena viertapiikkiä tule) kun kaapelit irroittaa.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Täällä yhdellä pokalla Mk3 navi kyrvähti, kun sille oli annettu apuvirtaa. Eli kyllä tuo riski on ihan todellinen.

                      Virtaa antavassa autossa kannattaa laittaa joku virtasyöppö (esim. takalasin lämppäri) päälle ennen piuhojen irrotusta, niin muutos kuormassa ei ole enää niin suuri.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Eri asia sit kannattaako näihin hieman uudempiin bemmeihin ottaa/antaa apuvirtaa ollenkaan... Tuntuu olevan aika herkkiä virtapiikeille. Voipi ilmetä mitä erilaisempia halvaantumisia sen jälkeen.
                        Täällähän tuli hyviä vinkkejä..sitähän ei tiedä vaikka mun tapauksessa midiin ilmestyisi kaikki kadonneet pikselit kun vähän säikäyttäs,taidanpa laitaa lataukseen koko laitokseen jos vaikka ensi viikolla sais tuon maalarille..
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎