Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 v12 jähdytysvesi/ilmaus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertsoni
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 145
    • Satakunta

    e38 v12 jähdytysvesi/ilmaus ongelma

    Eli oli päässyt vedet vähiin ei keittänyt eikä mitään sellaista.
    Mutta ilmaa ei saa järjestelmästä pois mitenkään.
    Kun avaa korkin ja pistää koneen käyntiin niin pienen ajan päästä alkaa lykkäämään vedet korkista pihalle joten ei tuo letkun pumppauskaan onnistu...

    Tuo ihmetyttää miksi se työntää nuo vedet pihalle.
    Ilmeisesti alkaa vesi kiehua tuolla ilmataskussa?

    Eikä tuossa vissiin ole ilmaruuvia?

    Nyt olisi kiire
    sigpic
    EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d
  • jarkko67
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 43
    • Vantaa

    #2
    Ilmausruuvi on siinä täyttökorkin vieressä!!!

    Originally posted by Tertsoni View Post
    Eli oli päässyt vedet vähiin ei keittänyt eikä mitään sellaista.
    Mutta ilmaa ei saa järjestelmästä pois mitenkään.
    Kun avaa korkin ja pistää koneen käyntiin niin pienen ajan päästä alkaa lykkäämään vedet korkista pihalle joten ei tuo letkun pumppauskaan onnistu...

    Tuo ihmetyttää miksi se työntää nuo vedet pihalle.
    Ilmeisesti alkaa vesi kiehua tuolla ilmataskussa?

    Eikä tuossa vissiin ole ilmaruuvia?

    Nyt olisi kiire
    Ilmausruuvi on siinä täyttökorkin vieressä!!!

    Kyllä tuon ilmaus normaalisti menee: paisarin korkki ja ilmausruuvi auki kabiinin lämmöt täysille, puhallukset minimiin. Paisarissa 50:50 seokset, motti käyntiin ja odotellaan lämpöjen nousua normaaliksi koko ajan pitäen nestepinta riittävän korkealla paisarissa. Kun ilmausruuvista ei kuplia enää tule pitäisi ilmaus olla suoritettu. Korkki ja ilmausruuvi kiinni ja menoksi. Parin päivän ajan tulisi tarkistaa (kylmän koneen) nestepinnan korkeus.

    Jos webasto on jälkiasennus, voi sen ilmaus joskus tuottaa päänvaivaa...
    Joka tapauksessa laittaisin myös webaston päälle samalla kun ilmaisin järjestelmää moottorin käydessä.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Siinä taitaapi olla 95 asteinen termari, en yhtään ihmettelis jos kiehauttaa nesteet ennen termarin aukeamista jos on korkki auki.

      Mites se oireilee jos tuntuu siltä ettei ilmat lähde?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Tertsoni
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 145
        • Satakunta

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Siinä taitaapi olla 95 asteinen termari, en yhtään ihmettelis jos kiehauttaa nesteet ennen termarin aukeamista jos on korkki auki.

        Mites se oireilee jos tuntuu siltä ettei ilmat lähde?
        Nousee paineet aikalailla ei vielä päästä mistään pihalle mutta, letkut menee kivikoviks...

        Aikalailla alkaa tulla korkista vettä sellasta valkosta vaahtoo oikeastaan..

        Moottorin lämmöt kuitenki kokoajan normaalit.
        sigpic
        EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

        Comment

        • Tertsoni
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 145
          • Satakunta

          #5
          Löytyhän se ruuvikin ku oli vaan niin jämerän näkönen

          Mut ei paljo lohduta ku tulee vettä vain sieltäki pihalle
          sigpic
          EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Tottakai siellä painetta onkin, ei se paineeton järjestelmä ole. Jos kabiiniin tulee lämmintä eikä lämmöt nouse, niin mikä on vikana? Vai pukkaako se siis korkista pihalle tavaraa vaikka olis kiinni?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Tertsoni
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 145
              • Satakunta

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Tottakai siellä painetta onkin, ei se paineeton järjestelmä ole. Jos kabiiniin tulee lämmintä eikä lämmöt nouse, niin mikä on vikana? Vai pukkaako se siis korkista pihalle tavaraa vaikka olis kiinni?

              Oon kolmena päivänä kattonut niin on paisari tyhjä kun kone kylmä lisään nestettä niin kohta se pukkaa ne pihalle.
              Ja ei kabiini lämpeä, muutakun sitte kun on lisänny nestettä ja yrittää saada ilmoja pois..
              Ja ei vuoda mistään ellei oo jossain vaiheessa päästäny niitä pihalle, ei ongelma taitaa olla tuo ilmatasku et alkaa kiehua vesi siellä..?

              sain nyt tuolta ilmaruuvista kyllä ilmaa pihalle jonkin aikaa vettä tuli kyllä samalla aika paljon ja paisarin kautta ei saa lisää laitettua ainakaan lämpimänä.

              Pitää kattoa taas kuhan jäähtyy....
              sigpic
              EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

              Comment

              • BMWSaloon
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 281

                #8
                mitäs se öljytikku näyttää ettei ois vaan tikussa pintanoussu?

                Comment

                • Tertsoni
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 145
                  • Satakunta

                  #9
                  Ei ole
                  Ainakin nykysin ei brobleemia.
                  sigpic
                  EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Tuskin on kallis operaatio ajaa korjaamolle ja pyytää ilmaamaan alipainelaitteilla. Muistaa vaan varmistua että vesiventtiili on auki operaation aikana. Jos eivät alipainevehjettä käytä voi sanoa että menen kotiin huudattamaan konetta limppapullon kanssa ihan itte.

                    -Jarno

                    edit : tulikin vastattua jo ratkottuun ongelmaan.. nooo...
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Oma 850 työnsi kanssa nesteitä ulos ja ei saanut ilmattua, viaksi paljastui yksi katkennut kannenpultti...
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎