memebuy23buy

E38 iso alatukivarsi takana, mistä puslat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G_Voima
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 178
    • Pori

    #31
    Juu ei mitään uretaania seiskan alustaan, kiitos.

    Mutta tilasin nyt noi puslat. Maksoi profiteilella 10e kappale ja kaverilta pitäisi löytyä 14 ja 12 mm alumiiniputkea 1 mm seinämällä.
    Teen tästä sitten raportin/threadin, että miten onnistu jos onnistu ja mitkä on ne osien koodit.

    Eli lemförderin puslista on siis kyse.
    "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #32
      Originally posted by G_Voima View Post
      Juu ei mitään uretaania seiskan alustaan, kiitos.

      Mutta tilasin nyt noi puslat. Maksoi profiteilella 10e kappale ja kaverilta pitäisi löytyä 14 ja 12 mm alumiiniputkea 1 mm seinämällä.
      Teen tästä sitten raportin/threadin, että miten onnistu jos onnistu ja mitkä on ne osien koodit.

      Eli lemförderin puslista on siis kyse.
      alumiiniputki 1mm seinämällä kuulostaa aika huteralta äkkiseltään, kestäneekö kiristystä puristumatta kasaan :think
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #33
        Tuskin kestää.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • G_Voima
          Bimmer Rookie
          • Oct 2002
          • 178
          • Pori

          #34
          Tämä tulee nyt vähän myöhässä ja syystäkin. Jos joku vielä haluaa tietää jotain näistä H-sillan puslista.

          Se on kyllä mahdollista, että sinne sorvataan alumiinihelat sisälle, vaikka on ohuet. Kävin jollakin metallisepällä ja hän sanoi, että sitä alumiinia on eri kovuusluokkia ja tuohon voisi käyttää jotain "työkalualumiinia" tai samantyylistä mikä on kestävää ja pitäisi toimia ihan hyvin sen puslan sisemmän helan alumiinin kanssa. Jos seinämäpaksuus tulee liian ohueksi, niin alkuperäistä puslaa voi porata isommaksi ja sovittaa sinne lämpökäsittelyllä sylinterin muotoinen holkki mikä porataan auki oikean kokoiseksi.

          Toiseksi, sen sorvatun holkin ei varsinaisesti tarvitse kestää sen auton aiheuttamia voimia, vaan lähinnä keskittää se puslan sisempi hela siihen pulttiin ja auton runkoon.
          Se pusla pysyy paikallaan varmaan kokonaan kitkalla minkä se pultti aiheuttaa kun se puristaa ne tasaiset pinnat yhteen. Eli sen puslan sisemmän helan kiinnityspinnan ja auton rungon kiinnikkeiden välisen pinnan.
          Alkuperäisessä pultissa on siis pieni pykälä alkupäässä noin sentin matkalta ja on muuten ohuempi kuin se sisäreikä, eli se ei edes ota siellä puslan sisällä mihinkään kiinni varmaan sen takia, ettei se hapetu jumiin.

          Syy miksi tämä vähän myöhästy oli, että auto meni ikävä kyllä peuran takia lunastukseen ja tämä postaus unohtui. En ehtinyt vaihtamaan mitään puslia takapäähän.

          [EDIT]
          Lemförder H-sillan puslat:
          3493301 ja 3493401

          Oli muistaakseni E53 koriseen sopivasta H-sillasta. Noi pitäisi mennä E38 jos niihin sorvaa sen pienemmän helan sisälle pulttia varten.
          [/EDIT]
          Last edited by G_Voima; 14-01-2018, 20:03. Reason: Lisättiin H-sillan puslien koodit.
          "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

          Comment

          • RS2
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 109
            • Lempäälä

            #35
            Mm. Autodocilta löytyy Lemfölderinä ja Meylenä puslat. Käyvätkö nuo heittämällä vai miksikö ne olisi sisäreiältään väljät vielä tänäkin päivänä?

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #36
              Originally posted by RS2 View Post
              Mm. Autodocilta löytyy Lemfölderinä ja Meylenä puslat. Käyvätkö nuo heittämällä vai miksikö ne olisi sisäreiältään väljät vielä tänäkin päivänä?
              No jos ne ovat E53:n puslat niin siinä on erikokoinen pultti.

              Comment

              • RS2
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 109
                • Lempäälä

                #37
                Nettikaupat väittää, että käypäisyys on E38 eri tekniikoilla olevat autot. No... näkee sitten, kun puslat saan.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #38
                  Originally posted by RS2 View Post
                  Nettikaupat väittää, että käypäisyys on E38 eri tekniikoilla olevat autot. No... näkee sitten, kun puslat saan.
                  Silloin sen pitäisi olla sopivaa kokoa mutta joskus myytiin E53 sopivaa puslaa E38 sopivana ja muuten onkin mutta pultti on erikokoinen.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14578
                    • Oulu

                    #39
                    Millä numerolla olevat helat tilasit? Näyttää olevan tuo taaempi haastellinen, ja kumpiakaan en itse ainakaan löydä merkkipuslana. Ainoastaan nuita isommalla reiällä olevia.

                    Pitäisi helat vaihtaa myös omaan. Mutta näyttää vähän, että joko strongflexiltä uretaaniset tai sitten pitää joko holkittaa tai porata apurungon reikiä isommaksi... Tai vähintäänkin tuo operaatio taaempaan helaan, jos febest merkkiin tyytyy etummaisen helan kanssa. :think
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • RS2
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 109
                      • Lempäälä

                      #40
                      Ilman tuskia tilasin nuo isoreikäpuslat sitten. Simppeliä, kun laitan rosteriset putket puslien pituusmitalla välykset täyttämään ja vakiopulteilla paikoilleen. Se putki vain keskittää ja himpun tukee puslan alumiiniholkkia. Muoviputkikin menisi välysholkkina.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14578
                        • Oulu

                        #41
                        No, febestit mulla nyt odottaa kontissa vaihtoa. Kokeillaan miten kestävät.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • RS2
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 109
                          • Lempäälä

                          #42
                          Etualatukivarren iso pusla

                          Etutukivarren taaimmaisesta isosta puslasta tarvian oikeaa tietoa. Lemförderin mukaan siihen saa hydropuslaakin tavallisen metallikumipuslan lisäksi. Onko kellään kokemusta eroista ajettavuuden muutosten suhteen? 2537702 Lemförder.
                          Last edited by RS2; 20-03-2020, 15:08.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14578
                            • Oulu

                            #43
                            Virhe näppäily.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • RS2
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 109
                              • Lempäälä

                              #44
                              Ei parempaa osaa voi saadakaan 90-luvun jälkeen. Mitäs kysyit, vitun homo.

                              Comment

                              Working...
                              X