Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 moottorivikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #16
    Vikakoodit ei nollaannu mutta vikavalo kyllä sammuu.
    Meinasin lähinnä että herjaako vieläkin seoksen korjauksesta vai jostain muusta tälläkertaa.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • sampo74
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 34
      • kokemäki

      #17
      Originally posted by Supa View Post
      Vikakoodit ei nollaannu mutta vikavalo kyllä sammuu.
      Meinasin lähinnä että herjaako vieläkin seoksen korjauksesta vai jostain muusta tälläkertaa.
      Jep tien kyl et viat jää muistiin tota valoo vaa meinasin et pitäskö sen pysyy pois ilman muistin nollausta? ei kellää sattus oleen vehkeitä et sais nollattuu noi ja katottuu mitä se viel herjaa? Täälpäin ei taida olla ku rinta-jouppi ja viimeks otti 60 euroo et melko tyyris paikka mitä vaikutuusta imusarjan sisällä olevalla putkella on?
      Liittyykö kenties samaan vikaan seuraava oire. Kun menee esim.risteykseen ja melkein pysähdyksissä niin kulutusmittari pomppaa pohjiin ja rupee sit laskee hiljalleen alas. Normaaliako vai viittaako sekin esim.imuvuotoon??
      Last edited by sampo74; 19-07-2010, 19:44.

      Comment

      • sampo74
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 34
        • kokemäki

        #18
        Tänään käyty testerissä ja samat vikakoodit kun aikasemminki. Lambdat mitattu ja oli kunnossa ainakin sillä hetkellä. Arvailivat imuvuotoa tai lambdoja jotka antaa ajoittain väärää signaalia. Tulpat vaihdoin ja öljyä todella paljon tulpan koloissa. Tilasin uudet venakopan tiivisteet ja tulpan hatut. Voiskohan vika olla siinä että kipinä välillä hukas kun niin pal öljys uivat ja siks koittaa seosta korjailla?? Ei siis kaikki mut pari koloo oli todella paljon öljyssä. Jos imuvuotoo ni mistä vielä pitäisi sellasta paikkaa etsiä?? Niin ja veikkasivat vielä et katit rikki. Kyllä sieppaa toi vehje

        Comment

        • sampo74
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 34
          • kokemäki

          #19
          Unohtu kertoo et kun esim.140 painaa kaasun pohjaan ni rupee nyppimään eikä tahdo mennä kunnolla mut loppuu ku pitää kaasun pohjassa. Veikkasivat myös bensa pumppuu. Taitaa olla arvailijoita toi rinta-joupin väki

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by sampo74 View Post
            Tänään käyty testerissä ja samat vikakoodit kun aikasemminki. Lambdat mitattu ja oli kunnossa ainakin sillä hetkellä. Arvailivat imuvuotoa tai lambdoja jotka antaa ajoittain väärää signaalia. Tulpat vaihdoin ja öljyä todella paljon tulpan koloissa. Tilasin uudet venakopan tiivisteet ja tulpan hatut. Voiskohan vika olla siinä että kipinä välillä hukas kun niin pal öljys uivat ja siks koittaa seosta korjailla?? Ei siis kaikki mut pari koloo oli todella paljon öljyssä. Jos imuvuotoo ni mistä vielä pitäisi sellasta paikkaa etsiä?? Niin ja veikkasivat vielä et katit rikki. Kyllä sieppaa toi vehje
            Kyllä ainakin minun korviini on kantautunut sellaista tietoa, että kun niissä tulpankoloissa on tarpeeksi öljyä, niin aiheuttaa sytytyskatkoksia, jotka taas lopulta aiheuttavat kattien hajoamisen (jos ei reagoida ajoissa), koska palamatonta bensaa menee katteihin. Jos kattien vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin suosittelen hankkimaan uudet Määttälästä. Hitsailua toki teettää, mutta kahden katin hinta on 330€. Marmorilta orkkis katti per kappale 1100€! KL-varaosista tarvikekatti 730€/kpl.

            Comment

            • sampo74
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 34
              • kokemäki

              #21
              Originally posted by Ramzez View Post
              Kyllä ainakin minun korviini on kantautunut sellaista tietoa, että kun niissä tulpankoloissa on tarpeeksi öljyä, niin aiheuttaa sytytyskatkoksia, jotka taas lopulta aiheuttavat kattien hajoamisen (jos ei reagoida ajoissa), koska palamatonta bensaa menee katteihin. Jos kattien vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin suosittelen hankkimaan uudet Määttälästä. Hitsailua toki teettää, mutta kahden katin hinta on 330€. Marmorilta orkkis katti per kappale 1100€! KL-varaosista tarvikekatti 730€/kpl.
              Kiitos vinkistä Oisko sulla jotain yhteys tietoi tonne määttälään ihan varuiks? Ennen hitsailen ku maksan tollasii hintoi.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by sampo74 View Post
                Kiitos vinkistä Oisko sulla jotain yhteys tietoi tonne määttälään ihan varuiks? Ennen hitsailen ku maksan tollasii hintoi.
                TÄSSÄ linkki.

                Comment

                • sampo74
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 34
                  • kokemäki

                  #23
                  kiitos linkistä. Mitäs tällänen herja sit tarkottaa ku activation, map cooling?

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Käyrästö-ohjatun termostaatin vikaa, eli juuri tuo mistä olit aluksikin saanut vikakoodin. Moottorinohjaus laskee kuormituksessa moottorin lämpötilaa ohjaamalla termostaattia, nyt tuo toiminto ei pelitä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • sampo74
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 34
                      • kokemäki

                      #25
                      e38 moottorivika valo KORJATTU

                      Vikana oli rikkinäinen ilmamäärämittari ja imuvuoto imusarjan etu päässä.
                      Kiitokset cellille joka paikallisti vian ja pisti vehkeen kuntoon

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎