Vikakoodit ei nollaannu mutta vikavalo kyllä sammuu.
Meinasin lähinnä että herjaako vieläkin seoksen korjauksesta vai jostain muusta tälläkertaa.
Jep tien kyl et viat jää muistiin tota valoo vaa meinasin et pitäskö sen pysyy pois ilman muistin nollausta? ei kellää sattus oleen vehkeitä et sais nollattuu noi ja katottuu mitä se viel herjaa? Täälpäin ei taida olla ku rinta-jouppi ja viimeks otti 60 euroo et melko tyyris paikka mitä vaikutuusta imusarjan sisällä olevalla putkella on?
Liittyykö kenties samaan vikaan seuraava oire. Kun menee esim.risteykseen ja melkein pysähdyksissä niin kulutusmittari pomppaa pohjiin ja rupee sit laskee hiljalleen alas. Normaaliako vai viittaako sekin esim.imuvuotoon??
Tänään käyty testerissä ja samat vikakoodit kun aikasemminki. Lambdat mitattu ja oli kunnossa ainakin sillä hetkellä. Arvailivat imuvuotoa tai lambdoja jotka antaa ajoittain väärää signaalia. Tulpat vaihdoin ja öljyä todella paljon tulpan koloissa. Tilasin uudet venakopan tiivisteet ja tulpan hatut. Voiskohan vika olla siinä että kipinä välillä hukas kun niin pal öljys uivat ja siks koittaa seosta korjailla?? Ei siis kaikki mut pari koloo oli todella paljon öljyssä. Jos imuvuotoo ni mistä vielä pitäisi sellasta paikkaa etsiä?? Niin ja veikkasivat vielä et katit rikki. Kyllä sieppaa toi vehje
Unohtu kertoo et kun esim.140 painaa kaasun pohjaan ni rupee nyppimään eikä tahdo mennä kunnolla mut loppuu ku pitää kaasun pohjassa. Veikkasivat myös bensa pumppuu. Taitaa olla arvailijoita toi rinta-joupin väki
Tänään käyty testerissä ja samat vikakoodit kun aikasemminki. Lambdat mitattu ja oli kunnossa ainakin sillä hetkellä. Arvailivat imuvuotoa tai lambdoja jotka antaa ajoittain väärää signaalia. Tulpat vaihdoin ja öljyä todella paljon tulpan koloissa. Tilasin uudet venakopan tiivisteet ja tulpan hatut. Voiskohan vika olla siinä että kipinä välillä hukas kun niin pal öljys uivat ja siks koittaa seosta korjailla?? Ei siis kaikki mut pari koloo oli todella paljon öljyssä. Jos imuvuotoo ni mistä vielä pitäisi sellasta paikkaa etsiä?? Niin ja veikkasivat vielä et katit rikki. Kyllä sieppaa toi vehje
Kyllä ainakin minun korviini on kantautunut sellaista tietoa, että kun niissä tulpankoloissa on tarpeeksi öljyä, niin aiheuttaa sytytyskatkoksia, jotka taas lopulta aiheuttavat kattien hajoamisen (jos ei reagoida ajoissa), koska palamatonta bensaa menee katteihin. Jos kattien vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin suosittelen hankkimaan uudet Määttälästä. Hitsailua toki teettää, mutta kahden katin hinta on 330€. Marmorilta orkkis katti per kappale 1100€! KL-varaosista tarvikekatti 730€/kpl.
Kyllä ainakin minun korviini on kantautunut sellaista tietoa, että kun niissä tulpankoloissa on tarpeeksi öljyä, niin aiheuttaa sytytyskatkoksia, jotka taas lopulta aiheuttavat kattien hajoamisen (jos ei reagoida ajoissa), koska palamatonta bensaa menee katteihin. Jos kattien vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin suosittelen hankkimaan uudet Määttälästä. Hitsailua toki teettää, mutta kahden katin hinta on 330€. Marmorilta orkkis katti per kappale 1100€! KL-varaosista tarvikekatti 730€/kpl.
Kiitos vinkistä Oisko sulla jotain yhteys tietoi tonne määttälään ihan varuiks? Ennen hitsailen ku maksan tollasii hintoi.
Käyrästö-ohjatun termostaatin vikaa, eli juuri tuo mistä olit aluksikin saanut vikakoodin. Moottorinohjaus laskee kuormituksessa moottorin lämpötilaa ohjaamalla termostaattia, nyt tuo toiminto ei pelitä.
Comment