Announcement

Collapse
No announcement yet.

730i Savuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fobba
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 2
    • HELSINKI

    730i Savuttaa

    Vanha rouva 7301 vm-95 savuttaa. Tyypillisesti motarin rampista kun antaa vähän tossua nousee vaalea savupilvi. Savua tulee niin paljon että takantuleva autoilija joutuu ajamaan pilvessä Luin että pakoputkistoon keräntyy vettä joka kondensoituu kun kiihdyttää kun on kylmä sää. Nyt ei ole kovinkaan kylmä joten en oikein usko tähän selitykseen. Voisko joku ystävällinen osaava sielu kertoa missä voisi olla vika.
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Originally posted by Fobba View Post
    Vanha rouva 7301 vm-95 savuttaa. Tyypillisesti motarin rampista kun antaa vähän tossua nousee vaalea savupilvi. Savua tulee niin paljon että takantuleva autoilija joutuu ajamaan pilvessä Luin että pakoputkistoon keräntyy vettä joka kondensoituu kun kiihdyttää kun on kylmä sää. Nyt ei ole kovinkaan kylmä joten en oikein usko tähän selitykseen. Voisko joku ystävällinen osaava sielu kertoa missä voisi olla vika.
    Imusarjan takakansi vaihtoon, alipainetoiminen huohottimen venttiili ei toimi ja imasee herkästi öljyä imusarjaan. Osan hinta reilu 40e tiskiltä ja parkkiksella vaihtaa hyvällä torx-avaimella reilussa tunnissa.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      parkkiksella vaihtaa hyvällä torx-avaimella reilussa tunnissa.
      Tuota lihavoitua sanaa ei voi painottaa liikaa. Jos avain muljahtaa kerrankin ruuvin kannassa, niin aikaa alkaakin kulumaan jo moninkertaisesti.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Kwame
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322
        • Ylöjärvi

        #4
        Ja vielä kolmannen kerran, HYVÄLLÄ torx-avaimella! Itsellä sama operaatio edessä ja tuli eilen todettua ettei vaihdosta tule mitään kun sinne oli pistetty puoliks nyljetyt torxit kiinni. Vaikuttaa siltä että joutuu ottamaan imusarjan ylös ja sitä kautta pääsee sitten kunnolla niihin käsiksi.
        e60 530d -04

        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
        e36 320i coupe M-sport -94,
        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Joo laadukkaalla ja ehjällä avaimella lähet työskentelemään. Avain täytyy muistaa pitää täysin kohtisuorassa pulttiin nähden, muuten lipeää
          Yksi alimmaisista pulteista rautasahalla kihnutettiin kerran poikki...
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Kwame
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Joo laadukkaalla ja ehjällä avaimella lähet työskentelemään. Avain täytyy muistaa pitää täysin kohtisuorassa pulttiin nähden, muuten lipeää
            Yksi alimmaisista pulteista rautasahalla kihnutettiin kerran poikki...

            Nussitaan sen verran pilkkua, että rautasahan terää vissiin tarkotat.. Millä ihmeellä ootte saanu edes pelkän terän sopiin sinne väliin?
            e60 530d -04

            e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
            e36 320i coupe M-sport -94,
            e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
            e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Yksi alimmaisista pulteista rautasahalla kihnutettiin kerran poikki...
              Samoin jouduin tekemään omaan autoon. Dremelillä ei ulottunut lähellekkään kantaa, joten ainut vaihtoehto oli rautasahan terä. Kädet oli niin puuduksissa, ettei mitään rajaa.
              Vaihdoin suosiolla vanhojen torxien tilalle tavalliset pultit.
              Last edited by kaol; 31-07-2010, 21:08. Reason: lisätty pari a-kirjainta
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Kwame
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322
                • Ylöjärvi

                #8
                Originally posted by kaol View Post
                Samoin jouduin tekemään omaan autoon. Dremelillä ei ulottunut lähellekkään kantaa, joten ainut vihtoehto oli rutasahan terä. Kädet oli niin puuduksissa, ettei mitään rajaa.
                Vaihdoin suosiolla vanhojen torxien tilalle tavalliset pultit.
                Täytyy varmaan kokeilla tota omaankin ennnekun Benkaralle vie. :think
                e60 530d -04

                e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                e36 320i coupe M-sport -94,
                e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                Comment

                • HarrySledge
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 28

                  #9
                  Ajattelin tehdä saman homman varmuuden vuoksi omaan -95 740. Eli mitkä osat pitää hommassa uusia? http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=11&fg=40

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Osat #2, #4 ja #5 (ja pultit 7kpl M6X25 oman maun mukaan). Jos ostat osat merkkiliikkeestä, niin silloin myös tiiviste #4 tulee osan #2 mukana, eikä sitä tarvitse erikseen tilata.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎