Moro! Nyt tarvittais bmw ropaajilta tietoutta!
Juu päätinpä siinä työpäivän päätteeksi kurkata omasta autosta hieman vikakoodeja. Boschin testeri kiinni ja vaihteistosta löytyi muutama ongelma jotka poistelin, ajattelin että ne on varmaan jostain talven luistatteluista tulleita hetkellisiä häiriöitä joten poistelin. Toinen vika tuli imuilmanlämpötila-anturilta joka tuli aina takaisin kun poistin. Auto on kuitenkin toiminut ihan suht asiallisesti.
Auto oli aika kauan virrat päällä, muttei akku tyhjäksi asti. Nyt ei edes pyöritä ja mittaristoon hyökkii tosi pahalla pikseli vialla varustettuna tottakai saksaa: jotain EEPROM KL olisko? tms. Loppu menee siitä sanasta jo niin sekavaksi ettei saa mitään selvää. Eli sohaisiko tuo pirun Bosch vikakoodien tyhjennyksessä ohjainlaitteen EEPROM muistia?!
Boschilla
Vikakoodeiksi antaa: 191 EEPROM tai väärin koodattu ohj.laite
Ja Texan testerillä Mittaristoon sisäistä häiriötä ja mukavuusmoduuliin ei anna yhteyttä. Moottorin ohjainlaitteesta antoi vikakoodin ajonestoon ja tämä vika ei tullut takaisin poistin ja koitin virtoja taasen päälle.
Auto on kytkettynä tottakai virtalähteeseen että sitä riittää. Koitin myös pari kertaa irroittaa akun miinuskaapelin 5 minuutiksi. Ei vaikutusta. Koitin toista avainta. Sulakkeet tarkistelin. Avain on koodattu uudestaan
Tietääkö joku mitkä osat saan ainakin sulkea pois vikalistalta vai onko vaan ohjelmointi juttu?! Vika tuli siis heti vikakoodien poiston seurauksena. Johtosarjoja yms. ei ole sörkitty.
Jaa eiiipä lähde starttaa. Pikku vinkkejä kaivattais mistäpäin lähden tutkimaan vikaa. Bmw kun ei satu olemaan se leipämerkki meikäläisellä
Juu päätinpä siinä työpäivän päätteeksi kurkata omasta autosta hieman vikakoodeja. Boschin testeri kiinni ja vaihteistosta löytyi muutama ongelma jotka poistelin, ajattelin että ne on varmaan jostain talven luistatteluista tulleita hetkellisiä häiriöitä joten poistelin. Toinen vika tuli imuilmanlämpötila-anturilta joka tuli aina takaisin kun poistin. Auto on kuitenkin toiminut ihan suht asiallisesti.
Auto oli aika kauan virrat päällä, muttei akku tyhjäksi asti. Nyt ei edes pyöritä ja mittaristoon hyökkii tosi pahalla pikseli vialla varustettuna tottakai saksaa: jotain EEPROM KL olisko? tms. Loppu menee siitä sanasta jo niin sekavaksi ettei saa mitään selvää. Eli sohaisiko tuo pirun Bosch vikakoodien tyhjennyksessä ohjainlaitteen EEPROM muistia?!
Boschilla
Vikakoodeiksi antaa: 191 EEPROM tai väärin koodattu ohj.laite
Ja Texan testerillä Mittaristoon sisäistä häiriötä ja mukavuusmoduuliin ei anna yhteyttä. Moottorin ohjainlaitteesta antoi vikakoodin ajonestoon ja tämä vika ei tullut takaisin poistin ja koitin virtoja taasen päälle.
Auto on kytkettynä tottakai virtalähteeseen että sitä riittää. Koitin myös pari kertaa irroittaa akun miinuskaapelin 5 minuutiksi. Ei vaikutusta. Koitin toista avainta. Sulakkeet tarkistelin. Avain on koodattu uudestaan
Tietääkö joku mitkä osat saan ainakin sulkea pois vikalistalta vai onko vaan ohjelmointi juttu?! Vika tuli siis heti vikakoodien poiston seurauksena. Johtosarjoja yms. ei ole sörkitty.
Jaa eiiipä lähde starttaa. Pikku vinkkejä kaivattais mistäpäin lähden tutkimaan vikaa. Bmw kun ei satu olemaan se leipämerkki meikäläisellä
Comment