Announcement

Collapse
No announcement yet.

730i E38 sitkeä käyntihäiriö! V*****aa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Piitti
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 15
    • Tampere

    #16
    Nonii kissoihin kurkattu ja sielä oli semmonen ulkokehällä kiertävä rengasmainen noin 2cm leveä vahvike/erotuspala porsinu pituussunnassa olevien eri kennostojen välistä.. Se siellä helisi mutta muuten ne näytti terveiltä ja aukot kissoissa ei muuttanut käyntiä suuntaan eikä toiseen.

    Olisikohan kellään hyviä vinkkejä imuvuotojen etsimiseen vai purkaanko imusarjan yms ja pistän liimalla uudet tiivisteet ja varmistan sillä asian?


    Kiitoksia avusta!!

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Piitti View Post
      Nonii kissoihin kurkattu ja sielä oli semmonen ulkokehällä kiertävä rengasmainen noin 2cm leveä vahvike/erotuspala porsinu pituussunnassa olevien eri kennostojen välistä.. Se siellä helisi mutta muuten ne näytti terveiltä ja aukot kissoissa ei muuttanut käyntiä suuntaan eikä toiseen.

      Olisikohan kellään hyviä vinkkejä imuvuotojen etsimiseen vai purkaanko imusarjan yms ja pistän liimalla uudet tiivisteet ja varmistan sillä asian?


      Kiitoksia avusta!!
      Ei liimoja väliin! Kumitiivisteet kyseessä jotka toimii loistavasti kunhan on uusittu ja pinnat puhdistettu.

      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Piitti
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 15
        • Tampere

        #18
        Doodii matka jatkuu ja uusia vikapaikkoja löytyy.

        Eli mihin mahtais liittyä kuvassa näkyvä kiiltävä mötikkä?

        Siellä on luultavasti joku alipaineella toimiva kalvo. Siihen tulee alipaineohjaus sieltä separaattorilta tms.. välissä takaisinisku venttiili, alipainesäiliö ja sähköisesti ohjattu mikrokytkin jonka jälkeen pieni letku menee tohon. Eli linkin takana letku nro 14 menee tohon alipaineventtiiliin, jota tuossa ei ole nimetty.



        Tuon alapuolelta menee putket molemmille puolille lohkon alle tai lohkon kylkeen. Kuvassa rutussa oleva viallinen letku menee tuosta mötiköstö lokasuojan sisään. Hiilisäiliöhän ainakin yleensä on tuolla lokasuojan sisällä. en ole vielä sinne ehtinyt kurkata. Eli mahtaisikohan käyntihäikkä johtua tuosta viallisesta letkusta? Vaihdan sen kunhan löydän uuden.

        Click image for larger version

Name:	221020101481.jpg
Views:	1
Size:	58.0 KB
ID:	4821468
        [IMG]file:///C:/Users/Phiit/Desktop/221020101480.jpg[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Phiit/Desktop/221020101480.jpg[/IMG]

        Nyt löyty uus kuva missä kyseinen palikka on ilmeisesti numero 1. Elikkä liittyisköhän tämä pakokaasujen takaisinkierrätykseen vai onkohan täs joku lisäilmapumppu systeemi.

        Last edited by Piitti; 22-10-2010, 21:15.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Lisäilmapumppuhan se, ei tee käyntihäröä.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Piitti
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 15
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Morkai View Post

            Jos imusarjan tiivisteet vuotaa kylmänä oikein pahasti, niin saattaa jopa kuulua semmonen tsuptsup ääni hetken aikaa. Noilla on paha tapa tiivistyä lämmitessään, jolloin oireet esiintyvät pääasiassa ja aluksi vain kylmällä koneella.
            Nyt on ruvennut kuulumaan jotain ääniä konehuoneesta ajettaessa kylmänä. Saattaa olla imuvuoto, ihmetyttää vaan kun ääni on todellaa terävä ja hieman jopa paukahtaa. Ääntä ei pysty paikallistamaan kun se kuuluu pelkästään ajossa. Voisiko kyseinen ääni tulla imuvuodon vuoksi?

            Bensanpaineet mitattu ja kunnossa. Seuraavaksi mittaan puristuspaineet ja mikäli ne ovat ok, vaihdan sitten ne imusarjan tiivisteet!

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #21
              Katsokaa nyt kampuran anturi ekax. Nokka-anturikin tietysti voi olla kyseessä.

              Kampiakselin tunnistajan johto saattaa hinkata vesipumpun hihnapyörään, aiheuttaa ongelmia. Tuttu juttu.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Piitti
                Newbiemmer
                • Oct 2010
                • 15
                • Tampere

                #22
                Bensanpaineet mitattu - 3,5 bar - Ok

                Imusarjan tiivisteet ja päätytiivisteet ymm. vaihdettu. Käynti parani huomattavasti ja voimaakin tais tulla takas. Kylmänä edelleen hieman käynnissä sanomista, lämpimänä pelaa oikein komeesti.

                Johtuukohan vaan siitä että kartan kertoimet ei oo vielä kunnossa? Paljonkohan tuolla pitää ajella että se saa kartan kuntoon? :think

                Kiitoksia jelpistä!

                vajaa sadan kilsan kurvailu tuotti tulosta! Toimii paremmin ku koskaan!

                Kiitos kaikille avusta!
                Last edited by Piitti; 04-11-2010, 21:43. Reason: Vika loppu

                Comment

                • Piitti
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 15
                  • Tampere

                  #23
                  Se ehjän auton ilo loppu lyhyeen..

                  Edelliseen 50 vikavapaata kilometriä lisää, sitte tänään vaihdoin talvipyörät alle ja kerkesin päästellä noin sata kilsaa niin samallaanen hyrskytys tuli takas entistä pahempana. Epätasaista hyrskytystä tyhjäkäynnillä ja lievää nypytystä ajossa. Välillä konehuoneessa paukkuu jokin..

                  Imusarjan tiivisteiden vaihto siis auttoi noin 250 kilometrin verran.. Meneekö noi boksit sekaasin renkaiden vaihdosta, kun samalla kierrosnopeudella mennäänkin hieman eri nopeutta kuin ennemmin??

                  Taitaapa tulla kaarteeski isompia nopeuseroja..
                  Last edited by Piitti; 08-11-2010, 23:45.

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #24
                    Vikakoodien ja livedatan lukua ilmaiseksi tarjolla tähän
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Piitti
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 15
                      • Tampere

                      #25
                      Jees pistin sähköpostia asian tiimoilta, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei tarvii pistää töpselin päähän.

                      Vika korjaantui, kun vaihtoi kuukauden vanhan ilmamassamittarin uuteen.

                      Taas toimii moitteettomasti.

                      Kiitosta vaan!!

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Kuukauden vanha ilmamassamittari oli ilmeisesti tarvike?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          Kuukauden vanha ilmamassamittari oli ilmeisesti tarvike?
                          Aivan varmasti.

                          Mutta asiaan, kannattaa silti sen verran käyttää piuhan päässä että nollaa moottorinohjaksen adaptiot.
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎