Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 730d käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CeeKoo
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 49
    • Kiikka

    #16
    Noniin, eilen tuli taas auton kans ihmeteltyä ja selvisi seuraavaa.
    Yksi vikakoodi tuli nokka-akselin asentoanturista tai kampiakselin vastaavasta, (1e25 speed sensor tms). Veikkaisin kampiakselin anturia koska auto on sammunut tyhjäkäynniltä pari kertaa ja tätä ei nokka-akselin anturi tee.

    Polttoainepumput tuntuu lähtevän käyntiin miten sattuu. Tänä aamuna kylmästä käänsin virrat päälle useita kertoja, mitään ei tapahtunut mutta kun jätin virrat päälle niin parin minuutin kuluttua alkoi pumput käymään ja auton sai käyntiin? Mistä tollanen viive voisi johtua?

    Comment

    • CeeKoo
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 49
      • Kiikka

      #17
      Originally posted by Dunky View Post
      Kaksi sulaketta on releelle: F17 10A ja F57 15A
      Opettele käyttämään ja ymmärtämään WDS:ää.

      Nämä sulakkeet ovat kunnossa.

      Comment

      • CeeKoo
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 49
        • Kiikka

        #18
        Noniin, tulipahan sitä taas opittua monenlaista.

        Aikani luettua internetin ihmemaailmaa ajattelin jo että on pian kaikki osat rikki autossa kun ei starttaa. Siirtopumpun toimintaa tuli ihmeteltyä ja päättelin että DDE lootassa olis jotain vikaa kun ei herätevirtaa tuu pumpun releelle. No, ensimmäisenä avasin kaikki liittimet ja putsasin kontaktispreillä ja taas kasaan, no eihän se silti toiminut. No, taas aivoriihi päälle.

        Auto on ollut välillä pihalla ja välillä sisällä ja aina lämpimästä hallista on jossain vaiheessa auto saatu käymään ja pihalta ei joten vian täytyy olla jotenkin lämpötilariippuvainen, ei muutakun defa puhaltamaan konehuoneen "sähkökeskukseen". (Samalla purin sisälokarin ja tarkistin johtosarjan siltä osin mitä näkyi, kaikki silminnähden kunnossa). N.10minuutin lämmityksen jälkeen käänsin virrat päälle ja kas kummaa, siirtopumppu käynnistyi ja kone hörähti tulille.

        Sen jälkeen annoin jäähtyä jotta vika tulisi taas esiin. Sen jälkeen lämmitin puhaltimella jokaisen sähköosan/boksin erikseen, olin jo luopua toivosta että mikään ei ole rikki kunnes viimeisen sähköosan kohdalla lämmitys auttoi. No sehän oli DDE:n päärele. Ilmeisesti dde ei ollut saanut ollenkaan sähköä eikä näinollen auto voi edes käynnistyä, starttaa kylläkin. Kerrankin kävi tuuri, varaosat marmoritiskiltä 12,5e kyllä lähtee kylmästä käymään hienosti. Tuli samalla uusittua rikkinäiset hehkut.

        Kiitokset avuista, tuli samalla opittua yhtä sun toista ja purettua puoli autoa..

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎