Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 takaluukun sulkija / aukaisija ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Biaudimmer
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 26
    • Nurmijärvi

    E38 takaluukun sulkija / aukaisija ei toimi

    Onko kellään tietoa, miten E38 740D -01 hydraulinen takaluukun sulkija toimii? (Ilmaus, hydraulinesteen laatu jne) Hydraulimoottori kyllä pyörii ja järjestelmä yrittää sulkea luukkua mutta ei jaksa.
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Olisko käynyt niin että on kondensoitunut vettä linjaan, joka pakkasilla jäätyy ja haittaa öljyn kulkua.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Snow Dog
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 185
      • Raisio

      #3
      Originally posted by Biaudimmer View Post
      Onko kellään tietoa, miten E38 740D -01 hydraulinen takaluukun sulkija toimii? (Ilmaus, hydraulinesteen laatu jne) Hydraulimoottori kyllä pyörii ja järjestelmä yrittää sulkea luukkua mutta ei jaksa.
      mites se aukeaa? jos on ongelmia molempiin suuntiin niin voi olla pelkkää öljynpuutetta.
      F01 740d -11
      F11 530d -13
      E93 325 -07
      ex: E38 730d -00
      ex: E39 523AT -97
      ex: E39 530dAT -00

      Comment

      • Biaudimmer
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 26
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Snow Dog View Post
        mites se aukeaa? jos on ongelmia molempiin suuntiin niin voi olla pelkkää öljynpuutetta.
        Säiliössä näyttäisi olevan alle puolet öljyä. Sisällä lämpimässä on auto myös ollut. On saatettu aukaista väkisin kun akku on ollut tyhjä.

        Comment

        • Snow Dog
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 185
          • Raisio

          #5
          Originally posted by Biaudimmer View Post
          Säiliössä näyttäisi olevan alle puolet öljyä. Sisällä lämpimässä on auto myös ollut. On saatettu aukaista väkisin kun akku on ollut tyhjä.
          sillä öljyn lisäyksellä voisi ehkä aloittaa
          F01 740d -11
          F11 530d -13
          E93 325 -07
          ex: E38 730d -00
          ex: E39 523AT -97
          ex: E39 530dAT -00

          Comment

          • Biaudimmer
            Newbiemmer
            • Oct 2006
            • 26
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Snow Dog View Post
            sillä öljyn lisäyksellä voisi ehkä aloittaa
            http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Hyd..._Boot_Info.pdf
            Kiitti hyvästä matskusta. Lisättiin öljyä. Ei toimi vieläkään....:think

            Comment

            • junkkri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 679
              • Järvenpää

              #7
              tarviiko

              ilmata?Jos, niin miten helpoiten?

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                Originally posted by Biaudimmer View Post
                Kiitti hyvästä matskusta. Lisättiin öljyä. Ei toimi vieläkään....:think
                Nouseeko luukku?

                Comment

                • R Power
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 163

                  #9
                  Originally posted by junkkri View Post
                  ilmata?Jos, niin miten helpoiten?
                  Ilmaus tehdään aukaisemalla ja sulkemalla luukkua.
                  Ahneella on aina enemmän!

                  Comment

                  • Biaudimmer
                    Newbiemmer
                    • Oct 2006
                    • 26
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by R Power View Post
                    Ilmaus tehdään aukaisemalla ja sulkemalla luukkua.
                    Eihän tuo aukea itsestään. Välillä se vähän aukesikin itsestään. Ilmataan "kylmänä" (ei siis pumpun käydessä) aukaisemalla ja sulkemalla kantta?

                    Comment

                    • R Power
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 163

                      #11
                      Originally posted by Biaudimmer View Post
                      Eihän tuo aukea itsestään. Välillä se vähän aukesikin itsestään. Ilmataan "kylmänä" (ei siis pumpun käydessä) aukaisemalla ja sulkemalla kantta?
                      Oletko testaillut luukkua tallissa lämpimässä vai pihalla pakkasessa? Mitä öljyä lisäsit? Tarkista vielä, että siellä on oikea määrä ölppää.

                      Mikäli nestettä oli liian vähän niin lisätään merkkien väliin => ilmaus tehdään aikaisemalla luukku sähköisesti/hydrauliikalla eli napista ja sen jälkeen sulkemalla luukku. Luukku uudestaan ylös pumpulla ja nesteen tarkistus.

                      Ei pelaa kunnolla mikäli nestettä on liian vähän / pakkanen + normi ATF (esim. Dexron 3).
                      Ahneella on aina enemmän!

                      Comment

                      • Snow Dog
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 185
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by R Power View Post
                        Ei pelaa kunnolla mikäli nestettä on liian vähän / pakkanen + normi ATF (esim. Dexron 3).
                        Mulla ainakin toimi koko viime talven tuolla normi ATF:llä, ja vieläkin pelittää ihan OK.
                        Tosin ei alle -25 C ole tullut testattua. Missä keleissä sulla lakkasi toimimasta?
                        F01 740d -11
                        F11 530d -13
                        E93 325 -07
                        ex: E38 730d -00
                        ex: E39 523AT -97
                        ex: E39 530dAT -00

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Miten jotenkin muistelen että ainakaan ATF tuonne ei kuulu vaan joku hydrauliikkaöljy..Joskus tästä oli juttua Jartsa02 nimimerkin kanssa..
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • R Power
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 163

                            #14
                            Originally posted by Snow Dog View Post
                            Mulla ainakin toimi koko viime talven tuolla normi ATF:llä, ja vieläkin pelittää ihan OK.
                            Tosin ei alle -25 C ole tullut testattua. Missä keleissä sulla lakkasi toimimasta?
                            Kyllähän se pelaa atf:llä tosin riippuen vallitsevasta lämpötilasta ja ns. seossuhteesta siihen orginaali öljyyn. Et varmaan vaihtanut kaikkia nesteitä normi ATF:ään?

                            Kokemuksia on tuosta järjestelmän täyttämisestä atf:llä sen verran ettei pelaa enää kunnolla -28C ->. Näin siinä tapauksessa, että täyttää sen koko säiliön ATF:llä.

                            Originally posted by Janzki View Post
                            Miten jotenkin muistelen että ainakaan ATF tuonne ei kuulu vaan joku hydrauliikkaöljy..Joskus tästä oli juttua Jartsa02 nimimerkin kanssa..
                            Kuulemma Shell Aeroshell Fluid 41. Saatavuus tosin melko ongelmallista kun joutuu ottamaan melko isoissa erissä. Varmasti myös moni muu matalan viskositeetin hydrauliikkaöljy käy yhtä hyvin kunhan vain huuhtelee järjestelmän.
                            Ahneella on aina enemmän!

                            Comment

                            • Biaudimmer
                              Newbiemmer
                              • Oct 2006
                              • 26
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by R Power View Post
                              Kyllähän se pelaa atf:llä tosin riippuen vallitsevasta lämpötilasta ja ns. seossuhteesta siihen orginaali öljyyn. Et varmaan vaihtanut kaikkia nesteitä normi ATF:ään?

                              Kokemuksia on tuosta järjestelmän täyttämisestä atf:llä sen verran ettei pelaa enää kunnolla -28C ->. Näin siinä tapauksessa, että täyttää sen koko säiliön ATF:llä.


                              Kuulemma Shell Aeroshell Fluid 41. Saatavuus tosin melko ongelmallista kun joutuu ottamaan melko isoissa erissä. Varmasti myös moni muu matalan viskositeetin hydrauliikkaöljy käy yhtä hyvin kunhan vain huuhtelee järjestelmän.

                              Kiitti vinkeistä!

                              Eihän tuota saa koneellisesti ilmattua kun mokoma ei suostu aukeamaan napista. Sisällähän näitä täytyy nykyisin jo korjata. On jo sen verran ikää ettei Suomalais-Ugrilainen metsäremontti (-20 C) oikein maistu.

                              Laitoin ATF Dexron III:sta. Olikos tietoa laitteen ohjausboksin ja sulakkeen sijainnista?

                              Mites tuo hätäaukaisu oikein toimii? (Emergency trunk lid)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎