Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 M-Sport ratin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tico
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 57

    e38 M-Sport ratin asennus

    Ostin kesällä -98 mallisen facelift e38 728. Ostaessa bägivalo paloi ja ennen ostopäätöstä luetutin vikakoodit, jotka kertoivat ratin näppäinten ja ratin airbagin toimimattomuudesta. Jobbari selitti vaihtaneensa ratin kiireessä ja väitti piuhojen vain olevan irti.

    Aloin selvittelemään asiaa tarkemmin. e38.org sivustolta saaduilla ohjeilla sain bägin ja ohjauspylvään suojamuovit pois. Kaikki piuhat olivat kytketty ja ratti on vanhempi single-bägillä varustettu malli. Akunkenkä oli purun ajan luonnollisesti irti. Käytin johdot irti ja niputin paketin takaisin kasaan. Ensimmäisen kerran, kun laitoin virrat päälle bägivalo ei palanut hetkeen, mutta syttyi kuitenkin pienen hetken kuluttua. Ratin näppäimet eivät siis ole toimineet missään vaiheessa minun omistuksessani, eivätkä myöskään toimi tämän korjausyrityksen jälkeenkään.

    Mikä neuvoksi?
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    #2
    Originally posted by Tico View Post
    Ostin kesällä -98 mallisen facelift e38 728. Ostaessa bägivalo paloi ja ennen ostopäätöstä luetutin vikakoodit, jotka kertoivat ratin näppäinten ja ratin airbagin toimimattomuudesta. Jobbari selitti vaihtaneensa ratin kiireessä ja väitti piuhojen vain olevan irti.

    Aloin selvittelemään asiaa tarkemmin. e38.org sivustolta saaduilla ohjeilla sain bägin ja ohjauspylvään suojamuovit pois. Kaikki piuhat olivat kytketty ja ratti on vanhempi single-bägillä varustettu malli. Akunkenkä oli purun ajan luonnollisesti irti. Käytin johdot irti ja niputin paketin takaisin kasaan. Ensimmäisen kerran, kun laitoin virrat päälle bägivalo ei palanut hetkeen, mutta syttyi kuitenkin pienen hetken kuluttua. Ratin näppäimet eivät siis ole toimineet missään vaiheessa minun omistuksessani, eivätkä myöskään toimi tämän korjausyrityksen jälkeenkään.

    Mikä neuvoksi?

    Virtalukonpohja?
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • Jaska.T
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1535
      • TaNpere

      #3
      Originally posted by Tico View Post
      Ostin kesällä -98 mallisen facelift e38 728. Ostaessa bägivalo paloi ja ennen ostopäätöstä luetutin vikakoodit, jotka kertoivat ratin näppäinten ja ratin airbagin toimimattomuudesta. Jobbari selitti vaihtaneensa ratin kiireessä ja väitti piuhojen vain olevan irti.

      Aloin selvittelemään asiaa tarkemmin. e38.org sivustolta saaduilla ohjeilla sain bägin ja ohjauspylvään suojamuovit pois. Kaikki piuhat olivat kytketty ja ratti on vanhempi single-bägillä varustettu malli. Akunkenkä oli purun ajan luonnollisesti irti. Käytin johdot irti ja niputin paketin takaisin kasaan. Ensimmäisen kerran, kun laitoin virrat päälle bägivalo ei palanut hetkeen, mutta syttyi kuitenkin pienen hetken kuluttua. Ratin näppäimet eivät siis ole toimineet missään vaiheessa minun omistuksessani, eivätkä myöskään toimi tämän korjausyrityksen jälkeenkään.

      Mikä neuvoksi?
      palikka
      Last edited by Jaska.T; 20-12-2010, 08:40. Reason: Sheriffit liikenteessä

      G30 530e Msport
      -------------------------------------------------
      F30 330e Msport
      E60 525d Msport LCI
      E39 530d Touring
      Ex E46 320i coupé
      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
      Ex ALPINA B6
      Ex E34 525i Touring
      Ex E36 328i Coupe
      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
      Never Drive Faster Than
      Your GuardianAngel Can Fly

      Comment

      • Tico
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 57

        #4
        Laitoin tunnistinmaton tilaukseen.

        Ovatko ratin napit jotenkin yhteydessä bägin sähköihin? Haluaisin ajatella ratkovani vain yhtä ongelmaa, joka vaikuttaa molempiin vikoihin

        Voiko tuota virtalukonpohjaa jotenkin analysoida, vai onko uuden osan vaihtaminen ainoa ratkaisu?

        Edit: Myöskään töötti ei toimi!
        Last edited by Tico; 19-12-2010, 21:50.

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1535
          • TaNpere

          #5
          Originally posted by Tico View Post
          Laitoin tunnistinmaton tilaukseen.

          Ovatko ratin napit jotenkin yhteydessä bägin sähköihin? Haluaisin ajatella ratkovani vain yhtä ongelmaa, joka vaikuttaa molempiin vikoihin
          Tuo mun laittaman linkin osa ei siis ole tunnistinmatto vaan liitin/plugi joka ohittaa koko maton Eli vänkärinpuolen bagi poksahtaa aina samalla kuin kuskinpuolenkin Mutta toimiipa bagit ainakin kolari tilanteessa ja valo pysyy sammuksissa

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Tico View Post
            Laitoin tunnistinmaton tilaukseen.

            Ovatko ratin napit jotenkin yhteydessä bägin sähköihin? Haluaisin ajatella ratkovani vain yhtä ongelmaa, joka vaikuttaa molempiin vikoihin

            Voiko tuota virtalukonpohjaa jotenkin analysoida, vai onko uuden osan vaihtaminen ainoa ratkaisu?

            Edit: Myöskään töötti ei toimi!
            Eiköhän tuossa vika ole ratin slipringissä..

            Originally posted by Jaska.T View Post
            Tuo mun laittaman linkin osa ei siis ole tunnistinmatto vaan liitin/plugi joka ohittaa koko maton Eli vänkärinpuolen bagi poksahtaa aina samalla kuin kuskinpuolenkin Mutta toimiipa bagit ainakin kolari tilanteessa ja valo pysyy sammuksissa
            Sen verran huomautan, notta airbag järjestelmään ei saisi lainputteissa kajota, ja tuokin palikka on varmasti 100% laiton tieliikenteessä. Vituttaa siinä vaiheessa kun tarkastaja moisen huomaa, olettaen toki ettei järjestelmä jostain syystä toimi kuten pitää.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Originally posted by Jaska.T View Post
              Tuo mun laittaman linkin osa ei siis ole tunnistinmatto vaan liitin/plugi joka ohittaa koko maton Eli vänkärinpuolen bagi poksahtaa aina samalla kuin kuskinpuolenkin Mutta toimiipa bagit ainakin kolari tilanteessa ja valo pysyy sammuksissa
              Eikö tällaisesta kirjoittamisesta ole saanut bannit tällä foorumilla jokunen kaveri aiemminkin
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by Janzki View Post
                Eiköhän tuossa vika ole ratin slipringissä..
                Todennäköisesti juuri näin. Autossa väärän vuosimallin ratti :think
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Jaska.T
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1535
                  • TaNpere

                  #9
                  No shit Sheriff??? Tässähän haetaan vain selvyyttä vikaan ja kerrottu mitä tuon käytöstä aiheutuu. Toki se maton vaihtoon kannattaa laittaa se reipas 100€ jos tuon avulla selviääettä vika on taatusti siellä

                  G30 530e Msport
                  -------------------------------------------------
                  F30 330e Msport
                  E60 525d Msport LCI
                  E39 530d Touring
                  Ex E46 320i coupé
                  Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                  Ex ALPINA B6
                  Ex E34 525i Touring
                  Ex E36 328i Coupe
                  Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                  Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                  Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                  Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                  Never Drive Faster Than
                  Your GuardianAngel Can Fly

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Vain apukuskin tunnistinmatto-ongelmassa bagivalo sammuu ilman kuittausta, eli mitä voimme päätellä tästä jos valo on hetken ollut "itsekseen" sammuksissa"?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎