Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 vääntö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blacjack2
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 172
    • Helsinki

    E38 vääntö ongelma

    Ongelma seuraavanlainen kone ei jostain syystä väännä kierrosalueella 2000-2500 rpm.

    Paikalta lähtee normaalisti ja kun kierrokset saa nostettua yli 2500 niin alkaa normaalisti vääntämään. Jos kunnola polkee niin jostain tulee palaneen hajua. Missähän voisi vika olla.

    Lambdat ja johtosarjat vaihdettu (alkuperäiset) koodit luettu ja kuitattu.

    Auto 728i 1997
    E38 728iA -97
    EX- E34 518 -90
    It's all about BMW
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Onko automaattilaatikolla?

    Voisiko siellä suunnalla olla jotain häiriötä?

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Kyseessä siis M52 kone, tuo kuulostaisi äkkiseltään nokan anturin vialta jolloin vanos ei toimi jos ei saa järkevää signaalia nokan asennosta + että tällöin ei ole käytössä sekventaaliruiskutus ja todennäköisesti mennään hieman turvallisemmilla kartoilla.
      Jos kerran koodit luettiin ja kuitattiin niin siellä oli jotain muistissa? Mitä?
      Eli uudestaan lukuun onko päällä olevaa vikaa ja samalla kannattaa livedatan kautta katsoa näyttääkö nokan asento järkevää lukemaa.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • blacjack2
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 172
        • Helsinki

        #4
        Lisäyksenä vielä, että kylmällä koneella ei tuota ongelmaa ole. Kun kone lämpiää niin heti alkaa, johtuisiko siis tuosta nokasta?

        Ei vaikuta laatikko vialta, koska tekee samaa vaihteesta riippumatta, esim. motarilla ajettaessa 5 vaihde päällä ja kierrokset kun laskee siihen 2500 alle niin kaasua kun painaa niin kestää kiihtyä.
        E38 728iA -97
        EX- E34 518 -90
        It's all about BMW

        Comment

        • blacjack2
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 172
          • Helsinki

          #5
          Osaisko kukaan jeesata, että missa vika
          E38 728iA -97
          EX- E34 518 -90
          It's all about BMW

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Supa jo ohjasikin... Nokan anturi vaihtoon. Vaikka vikakoodia ei olisi niin silti voi olla kaput (kokemusta on).
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Yksi ääni vielä nokan asennontunnistimelle.

              Suuttimet alkavat myös pitää tyhjäkäynnillä naputtavaa ääntä kun tuo anturi on rikki.
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • blacjack2
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 172
                • Helsinki

                #8
                Vielä apuja, eli tiedustelin osaa liikeistä ja ainakin Merteilissä oli, sekä imupuolelle, että pakopuolelle oma. Mistäs sen nyt sitten kumpiko pitää vaihtaa jos ei anna vikakoodia??

                Niin ja pitääkö vaohdon jälkeen vielä käyttää piuhan päässä?
                E38 728iA -97
                EX- E34 518 -90
                It's all about BMW

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Mitäs vikakoodeja siellä oli? Vikakoodien kuittaus niitä edes yrittämättä tulkita, on täysin turhaa ja ylimääräistä rahanmenoa aiheuttava projekti, ilmeisesti nytkin on lambdat vaihdettu turhaan. Lukemaan uudestaan, sen jälkeen sanatarkasti ylös mitä tuli tulokseksi, jatketaan sitten mietintöjä.

                  Imuvuotojen tarkistaminenkaan ei olisi yhtään pahitteeksi, enemmän kuin yleistä että ainakin ilmamassamittarilta lähtevä kumiputki on revennyt.

                  Tuon ikäisessä ei ole kahta nokan anturia, vasta uudemmasta löytyy.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎