Eli ongelmana on auton sammuminen täyskaasulla kiihdyttäessä. Siirtopumppu on vaihdettu, suodatin uusittu ja vikakoodit luettu. Voiko suodattimen päällä oleva anturi tehdä tämän (pre supply pressure sensor)? Kun anturissa on johto kiinni niin kylmäkäynnistyksellä auto tukeutuu eikä kierrä yli 3000rpm, tätä kestää noin kilometrin. Kun johto/liitin on irti niin auto ei tee tätä, mutta sammuu edelleen täyskiihdytyksessä. Polttoaineen määrä ei vaikuta asiaan, eli vika tuskin on tankin pumpussa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 730d sammuu täyskiihdytyksessä
Collapse
X
-
Miten siirtopaine käyttäytyy sitten kiihdytettäessä? Jos tieto pätkäsee niin kulku kyllä hyytyy koska suojaa korkeapainepumppua mutta ei se nyt ihan sammua pitäisi. Myös railipainetta olisi hyvä katsoa ajossa + tietysti muitakin livedata arvoja.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostSiirtopumppu on vaihdettu, suodatin uusittu ja vikakoodit luettu. Voiko suodattimen päällä oleva anturi tehdä tämän (pre supply pressure sensor)?
Mitä koodia pukkasi?
Kulkeeko polttoaineletkuissa ilmaa?
Reippaasti vuotava suutin laskee paineen nopeasti ja voi aiheuttaa ko. oireet.
Clavurion on joskus laittanut foorumille seuraavanlaista faktaa suuttimista:
Presupply Pressure Sensor DDE 4.0
The presupply pressure sensor registers the absolute pressure (presupply pressure and atmospheric pressure together) in the fuel feed after the fuel filter and serves the purpose of monitoring the fuel supply.
The presupply pressure sensor is integrated in the fuel filter housing. The DDE control unit supplies the sensor with ground (M_KND) and a supply voltage of 5 V (U_KND). The sensor sends a corresponding measurement voltage (EA_KND) to the DDE control unit.
Presupply Pressure Sensor Monitoring
Troubleshooting
Fault code 1255 "Presupply pressure sensor" is stored if the presupply pressure has electrical defect.
Consequences:
- 4 bar is output as a substitute value
Presupply Pressure Monitoring
The presupply pressure is monitored during engine start and engine operation by way of setpoint/actual value comparison. Fault code 1260 "Presupply pressure monitoring" is stored if the DDE determines an impermissible deviation in the presupply pressure from the setpoint.
Consequences:
- Depending on the deviation, the injection volume is reduced or the engine turned off or engine start is not possible.
Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
Siirtopaine ei muutu, pysyy kokoajan samana, olisiko ollut 4.26. Johtuu ainakin anturista. Vikakoodeja ei ole. Railipaine ok. Tuskin ilmaa letkuissa. Kun tekee täydelläkin tankilla.Last edited by esa`pentula; 08-03-2011, 14:21.
Comment
-
-
Originally posted by Jusaba View PostIsän E39 530D:ssä samaa ongelmaa.. Ei aina, mutta toisinaan täyskiihdytyksellä sammuu auto. Korjaantuko vika anturin vaihdolla?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
ei korjaantunut anturin vaihdolla, makso kaiken lisäksi muistaakseni 225e... autokin vaihtoi omistajaa jo. anturin vaihdolla korjaantui tämä kylmällä koneella hyytyminen, joten kyllä siinä jotain vikaa oli.
itse en kyllä usko tässä autossa vuotavaan suuttimeen, koska kaikki korjausarvot olivat koholla. ellei sitten kaikki vuoda. korjaus ei ole mitään halpaa, olisiko ollut 80-100e/kpl ja uudet 400e/kplLast edited by esa`pentula; 17-04-2011, 12:34.
Comment
-
-
Originally posted by Jusaba View PostIsän E39 530D:ssä samaa ongelmaa.. Ei aina, mutta toisinaan täyskiihdytyksellä sammuu auto. Korjaantuko vika anturin vaihdolla?
Liian korkea railin paine, liian korkea ahtopaine ja moottorin asema tiedoissa ongelmia voisivat aiheuttaa...
j.h
Comment
-
Comment