Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 suvuuttaa ja tyhjäkäynti huono

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thompson_12
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 16
    • pyhäjoki

    740 suvuuttaa ja tyhjäkäynti huono

    eli e38 740i -94 ollu talven tallissa ja on käytetty muutamia kertoja talven aikana lämpimäksi pihalla ja nyt otettu ns. liikenteeseen ja ajettu jotai 100km nii nyt on alkanu savuuttaa melkolailla ja tyhjäkäynti menee välillä alle 500rpm. kaasua ku antaa nii hyvin käy...mutta taas ku löysää nii saattaa käydä jonku aikaa hyvin ja sitte taas menee alle 500...tehot tuntus olevan tallessa niinku ennenki...normaalisti ollu jotai 600 kieppeillä kierrokset...mistä vois aloittaa tutkimisen? pitäs leimaki saaha kohtapuolin ja noilla savuilla sitä ei varmasti saa
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by thompson_12 View Post
    eli e38 740i -94 ollu talven tallissa ja on käytetty muutamia kertoja talven aikana lämpimäksi pihalla ja nyt otettu ns. liikenteeseen ja ajettu jotai 100km nii nyt on alkanu savuuttaa melkolailla ja tyhjäkäynti menee välillä alle 500rpm. kaasua ku antaa nii hyvin käy...mutta taas ku löysää nii saattaa käydä jonku aikaa hyvin ja sitte taas menee alle 500...tehot tuntus olevan tallessa niinku ennenki...normaalisti ollu jotai 600 kieppeillä kierrokset...mistä vois aloittaa tutkimisen? pitäs leimaki saaha kohtapuolin ja noilla savuilla sitä ei varmasti saa
    mitähän se savu on? öljynkäryä? höyryä? mustaa? mitävittua?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • thompson_12
      Newbiemmer
      • Apr 2011
      • 16
      • pyhäjoki

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      mitähän se savu on? öljynkäryä? höyryä? mustaa? mitävittua?
      öljynkatku haiskahtaa ja sinertävää savua se on

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        separaattori...
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3196
          • Saarijärvi

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          separaattori...
          Ja nimenomaan imusarjan takakannessa oleva separaattorin kalvo, eikä se varsinainen separaattori. Myyvät sulle tiskiltä sen separaattorin jos meet sillä nimellä kysymään ja sitä ei vaihdeta ihan helpolla + siinä ei ole rikkoutuvia osia.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • thompson_12
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 16
            • pyhäjoki

            #6
            Originally posted by Morkai View Post
            Ja nimenomaan imusarjan takakannessa oleva separaattorin kalvo, eikä se varsinainen separaattori. Myyvät sulle tiskiltä sen separaattorin jos meet sillä nimellä kysymään ja sitä ei vaihdeta ihan helpolla + siinä ei ole rikkoutuvia osia.
            eli siis mitä tarkkaanottaen pitää ostaa? vai voiko sitä silmämääräisesti nähdä onko se sökö?

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              #7


              2 & 5 ja kunnon torks avain ettei mene imusarjan irroittamiseksi
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • -JMV-
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 840
                • Etelä-Pirkanmaa

                #8
                Ääni kanssa separaattorille. Kokeileppas auto käynnissä ottaa öljytikku ylös ja seuraa muuttuuko käynti, pitäisi myös olla imua tikun reiässä, jos kalvo rikki.
                F82 harraste

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3196
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Ja toi tiivisteen vaihto on melko turhaa, näissä on semmostakin tyyppivikaa ainakin alkupään laitteissa että imusarjasta pyrkii torx-ruuvien muoviin upotetut vastakappaleet nousemaan ylös ja ei uusikaan tiiviste enää tiivistä rakoa. Eli kasaan nykyään aina varuiks tiivisteliiman kanssa.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • SaQwa
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 545
                    • kempa

                    #10
                    no vaihteen välit tai se vaihdelaatikko on menossa paskaks, tai voihan sihen olla sekin että joku pytyistä menny paskaks tai hukkaputki on jotenki taas tukossa?

                    Comment

                    • thompson_12
                      Newbiemmer
                      • Apr 2011
                      • 16
                      • pyhäjoki

                      #11
                      kävin äsken kokeilee tota että ottaa öljytikun pois mutta se vaa ihmetyttää että nyt se kävi ihan normaalisti vaikka kuin kaasutteli sen lämpimäksi ja ootti....ja otin tikun pois nii ei siinä imua kyllä ollu yhtään...kumma vaan että se ei aina tee tuota tyhjäkäynti hommaa että menee alle 500rpm.nytki oli kokoajan jotai 600-700

                      Comment

                      • VaihtoVirta
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 558
                        • Kuusamo

                        #12
                        Originally posted by SaQwa View Post
                        no vaihteen välit tai se vaihdelaatikko on menossa paskaks, tai voihan sihen olla sekin että joku pytyistä menny paskaks tai hukkaputki on jotenki taas tukossa?
                        Vitsi? Ei vittuko repesin

                        Comment

                        • thompson_12
                          Newbiemmer
                          • Apr 2011
                          • 16
                          • pyhäjoki

                          #13
                          dodii....nyt äsken kävin käyttään taas autoo ja kävi jälleen huonosti...no kokeilin nyt sitä aikaisemmin ehdotettua että ottaa öljytikun pois...joo kyllähän sielä kunnon imuääni kuulu ja imi kunnolla ku sormella kokeili....eli siis mikä se nyt siis todennäköisimmin on??:think

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by thompson_12 View Post
                            dodii....nyt äsken kävin käyttään taas autoo ja kävi jälleen huonosti...no kokeilin nyt sitä aikaisemmin ehdotettua että ottaa öljytikun pois...joo kyllähän sielä kunnon imuääni kuulu ja imi kunnolla ku sormella kokeili....eli siis mikä se nyt siis todennäköisimmin on??:think
                            Aika varmasti mennyt tuo kalvo imusarjan takapäädyssä. Ei muutakun aikaisemmin ehdotetut osat tilaukseen sekä vaihtoon

                            Keskellä oleva alin torxi voi olla hankala, itse jouduin aukaisemaan sen niin että pistin lukkopihteihin torx avaimen
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • thompson_12
                              Newbiemmer
                              • Apr 2011
                              • 16
                              • pyhäjoki

                              #15
                              Originally posted by Dunky View Post
                              http://realoem.com/bmw/showparts.do?...26&hg=11&fg=40

                              2 & 5 ja kunnon torks avain ettei mene imusarjan irroittamiseksi
                              mikä toi kakkos osa on nimeltää joka tunnettas varaosaliikkeessä?
                              ja toi 5 osa vissii iha vaa tiiviste eikä mikää kalvo?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎