Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38, 740da -00 , M67 vuotaa nestettä,laturi remontin jälkeen,liikkeessä korjattu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete-91
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 38
    • Keski-Suomi

    E38, 740da -00 , M67 vuotaa nestettä,laturi remontin jälkeen,liikkeessä korjattu.

    Elikkäs Ongelma alkoi kun laturi alkoi temppuilla,mutta se korjaantui kun laturi vaihdettiin liikkeessä kunnostettuun vaihtolaturiin.Kyseessä vesijäähdytteinen laturi.

    Mutta tämän jälkeen ajettua 70km ,"check coolant level" jonka jälkeen huomasin että jäähdytysnestettä vuotaa.

    Olenko oikeassa että M67 3.9l tupla turbo dieselin jäähdytysjärjestelmä pitää ilmata auto sammutettuna,avain toisessa asennossa,lämmöt täysillä,puhallin pienellä,auton etuosa hieman ylhäällä ja sähkönen vesipumppu hoitaa ilmaamisen kunhan ilmausruuvit on auki ?

    koska liike ilmasi auton käynnissä,voiko tästä johtua että painetta kertyi järjestelmään hieman ylimääräistä ja jostain heikosta kohdasta petti ja alkoi vuotamaan? Nopean purkamisen jälkeen näyttää että jostakin keskeltä konetta,imusarjan alta ehkä vuotaisi.

    Mitä mieltä olette kannattaako yrittää edes saada liike korjaamaan vian koska vika tuli laturin korjauksen jälkeen heti ?

    kiitokset etukäteen.
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Olisikohan sillä vaikutusta vaikka auto käynnissä on, koska kyllähän sähköinen pumppu silloinkin pyörii. Ja koneen mekaaninen vielä lisänä eli voisi kuvitella että ilmaantuu jopa paremmin käynnissä?:think

    Kyllähän tuossa saattaa joku yhteys olla että nesteisiin on koskettu ja hetken päästä nestettä vuotaa, mutta jos imusarjan alta neste tulee niin sinne ei kai ole tarvinnut mitään tehdä tuossa rempassa.

    Imusarjan alta löytyy EGR-termostaatti jäähdyttimineen joka ilmeisesti jostain nyt vuotaa jos neste sieltäpäin tulee, vaatii imusarjan irroituksen että pääsee käsiksi/näkemään.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • pete-91
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 38
      • Keski-Suomi

      #3
      Jostakin luin että kyseisessä autossa termostaatti aukeaa vasta +100 astetta jonka takia pitäisi ilmata juuri auto sammutettuna,koska jos ilmaa käynnissä ja termostaatti aukeaa lentää nesteet pois.

      Mutta kiitoksia tuosta että imusarjan alta löytyy kyseinen osa,täytyypi joku päivä ottaa imusarja irti ja katsoa mitä löytyy.
      Onkohan kyseisestä imusarjan irroituksesta kokemuksia kenelläkään?

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by pete-91 View Post
        Onkohan kyseisestä imusarjan irroituksesta kokemuksia kenelläkään?
        -Suojamuovi pois
        -Ahtoputket ja alipaineletkut irti
        -Egr-venttiilit irti
        -Imusarja irti (oisko ollu päällä 6 isoa pulttia)
        -Johdot hehkuilta irti (paina varovasti liitintä ja vedä ylös), tämän jälkeen hehkujen johtosarja sivuun ja pääset egr-termariin käsiksi

        Egr-termostaatin vaihdoin syksyllä. Ei ole paha rasti ja samalla rapsuttelet venttiileistä karstat pois ja laitat alipaineletkut tukkoon niin loppuu se nokeentuminen. Muistiin tulee koodi mutta ei sytytä vikavaloa eikä vaikuta mihinkään, eli tulppaus pelaa aivan kuten esim. E39 530d:ssä mutta venttiilejä on kaksi.
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • pete-91
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 38
          • Keski-Suomi

          #5
          Kiitoksia vastauksesta,täytyypi tässä alkaa purkamaan joku päivä.
          Muistatko mitä maksoi kyseinen EGR termostaatti? mietin että onko järkevää alkaa etsimään vuotoa ja vaihtelemaan o-renkaita ym. tiivisteitä vai ostaa kokonaan uusi.?

          Liitän viellä kuvan,eli onko kyseinen EGR venttiilien tukkiminen vain että tukkii kyseiset alipaineletkut mitkä kuvassa merkkasin ?
          Attached Files

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #6
            Ei termostaatti tiivisteineen paljon ollu, oisko ollu 40e. Sama osa kuin E39 530d:ssä jos varaosatiski ei satu tuntemaan.

            Juuri nuo on ne letkut, laita vaikka sopivan ruuvin kanssa tukkoon tms.

            Ps.Talvella oikein kunnon pakkasilla vaikuttaa hieman hidastavasti koneen lämpenemiseen tuo tukkiminen, mutta saahan ne pukattua helposti takaisin niiden kelien ajaksi jos siltä joskus tuntuu.
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • pete-91
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 38
              • Keski-Suomi

              #7
              Kiitoksia viellä tarkennuksista,eiköhän näillä neuvoilla jo saada auto taas ajoon
              Saa nähdä kuinka likainen tuo imusarja on koska autolla ajettu 310tkm ,ja näyttää ainekin että molemmat EGR:ät on käytössä.Imusarjan putsauksella viellä pieniä lisiä vääntöpuolelle ehkäpä.

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #8
                p

                neste voi tulla myös niistä muovisista kierteellä olevista tulpista (Ilmausroput?) jotka näkyy siinä ykkös/nelos-sylinterin liepeillä lähellä hehkua. Olettaen,että siinä on samanlailla kun 65 korisessa.

                itse puhaltelin kompuralla sitä ropun ympärystä puuhtaaksi auton käydessä niin vuodon kyllä huomasi vaikka se oli aika vähäistä.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • pete-91
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 38
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Tietääkseni pitäisi olla samanlainen kone ainekin pääsääntöisesti.
                  Kiitoksia vinkistä täytyypi katsoa kyseiset "tulpat" samalla.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎