Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 etujousien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by kartsa View Post
    Noi kympin vehkeet kestää varmasti. Tommonen 30mm kierretanko ja kynnet päissä niin saa olla aikas kova veto et murtuu tai menee poikki. Se kynsi on senverran iso et kun kunnolla laittaa ni ei taatusti irtoo. Toki en sano et tollanen 300 egee maksava olis kiva mut tahtoo tulla jouselle hintaa kun laskee ton mukaan. Noh kaikki tekee kuten haluaa mulle on riittänyt noi halvat.
    Nuo kympin puristimet toimivat hyvin, jos on kyse jostakin japsikiposta, mutta en missään nimessä lähtisi niillä e38:n etujousia puristamaan. Ensinnäkin useimmissa puristimissa ne hampaan eivät asetu kunnolla sen jousen ympärille ja toiseksi e38:n jouset ovat sen verran järeätä tekoa, että ne ampuvat itsensä ulos tuollaisista halvoista puristimista, jos siihen on vähänkään aihetta. On yksi jos toinenkin tapaus, missä on sattunut juhaa leukaan, kun onkin kiinan puristimet pettäneet ja nimenomaan e38:n etujousien kohdalla. Suosittelen joko hommaamaan tuollaisen kunnollisen jousilautasilla olevan puristimen, taikka viemään koko iskaripaketin jollekin paikalliselle korjaamolle, jotka vaihtavat jouset puolestasi. Ei maksa paljoa, eikä tarvitse päivystää sairaalassa, kun leuka murtui.

    Comment

    • Cock
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 752
      • Tsadi

      #17
      Originally posted by tommi--fi View Post
      Nyt oli pakko lainata topiccia ja kysyä.

      Paljonko tuollainen ylemmän kuvan kaltainen puristin maksaa? Nopea googletus ei antanut tulosta.
      Itse olen tuollaisilla kympin laitteilla aiemmin jouset puristanut, pieni pelko perseessä.
      Originally posted by kartsa View Post
      Noi kympin vehkeet kestää varmasti. Tommonen 30mm kierretanko ja kynnet päissä niin saa olla aikas kova veto et murtuu tai menee poikki. Se kynsi on senverran iso et kun kunnolla laittaa ni ei taatusti irtoo. Toki en sano et tollanen 300 egee maksava olis kiva mut tahtoo tulla jouselle hintaa kun laskee ton mukaan. Noh kaikki tekee kuten haluaa mulle on riittänyt noi halvat.

      Tais olla vielä markka-aikaa kun tuon puristimen ostin, niin ei ihan enää muista....

      Mutta on tuo maksanu itsensä jo monesti takaisin.

      Noista kiinapuristimista sen verran että itselle ei ole tullut vastaan tuollaista, jossa olisi 30mm kierteenpaksuus. voihan niitä olla, en väitä vastaan.

      Joissain autoissa on jousien esijännitys niin tajuton, että nuo puristimet käy oikeasti vaarallisiksi. Olen nähnyt noita joissa on kierteet yksinkertaisesti korkanneet kun ei ole kestänyt vetoa, valetut leuat ovat murtuneet poikki tai kierretanko katkennut. Mutta kyllähän noilla paremman puutteessa tekee, ei nuo minun kalutkaan mitään top of the line vehkeitä ole

      Tosiharrastaja ostaa pöytään pultattavan hydraulitoimisen puristimen !
      540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
      Audi A6 C7 S-Line ABT

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #18
        Originally posted by kartsa View Post
        No nii tulipa jouset vaihdettua. Toisella tunkilla auto ylös ja toisella kannatteli ripustusta. Yläpään mutteri auki ja koiranluu yläpultista irti. Tunkilla varovasti laski ripustuksen alas ja yhdellä "kiina" puristimella hieman kiristi jousta ja sen jälkeen käänsi paketin ulos pyöräkotelosta. jousi pois ja uusi sisään. Sit vaan tunkilla nostaa ripustusta ja ohjaa iskarin paikalleen. Mutteri kiinni ja koiranluu paikalleen. Aikaa per puoli meni noin 15 min. Eli ei todellakaan ole mikään amerikan temppu. Mielestäni mitään vaaraa jousen irtoamiseen ei ollut ja eihän toi jousi enää niin jännityksessä olekaan kun ripustus on alimmassa asennossa.
        Kiitos vaan kaikille vinkeistä.
        Toimii myös E39:n etupään kanssa
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • tommi--fi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1066
          • Riihimäki

          #19
          Originally posted by Cock View Post
          Tais olla vielä markka-aikaa kun tuon puristimen ostin, niin ei ihan enää muista....

          Mutta on tuo maksanu itsensä jo monesti takaisin.

          Noista kiinapuristimista sen verran että itselle ei ole tullut vastaan tuollaista, jossa olisi 30mm kierteenpaksuus. voihan niitä olla, en väitä vastaan.

          Joissain autoissa on jousien esijännitys niin tajuton, että nuo puristimet käy oikeasti vaarallisiksi. Olen nähnyt noita joissa on kierteet yksinkertaisesti korkanneet kun ei ole kestänyt vetoa, valetut leuat ovat murtuneet poikki tai kierretanko katkennut. Mutta kyllähän noilla paremman puutteessa tekee, ei nuo minun kalutkaan mitään top of the line vehkeitä ole

          Tosiharrastaja ostaa pöytään pultattavan hydraulitoimisen puristimen !
          ebayssa muutamia hydraulisia näkyi olevan reiluun 200e Nimenomaan tuollaisia lautasmalleja. 200e sai ihan veivattavia lautaspuristimia.
          Auto tai moottoripyörä Virosta?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎