Tervehdys!
Autona on siis 11/98 valmistettu E38, 728i, varustettuna M52B28TU koneella ja steppitomaatilla. Autolla on rullattu 220tkm.
Kevät tuli ja ongelmat alkoivat. Ensimmäisen vitu***sen aiheutti nuorehko naishenkilö, joka yritti parkkipaikalla tehdä omalle autolleen tilaa kolhimalla autoani. Noh, tästä onneksi selvittiin vakuutusyhtiön rahapussilla ja maalaamokeikalla.
Itse aiheeseen. Teknisiä murheita on ilmennyt lähiaikoina kokoajan lisää ja lisää. Tässä pienehkö lista:
- Alakierroksilla tehoton, herää 2,5krpm kohdalla hieman ja 4krpm kohdalla kunnolla
- Pölläyttää, kun käynnistää kylmän moottorin, hukkaa myös hieman öljyä
- Ravistaa tyhjäkäynnillä (pahiten D-silmässä jarrua vasten esim. valoissa seisoessa, N-silmässä ravistaa vähemmän, mutta kierrokset laskevat välillä n. 600rpm ja sitten nousevat yhtäkkiä n. 1000rpm tasolle hetkeksi)
- Jurisee ja ravistaa koko koria yli 80km/h vauhdissa (sport modella ei tee tätä, eikä manuaalimodella käskettäessä pakkonelosella)
- Pitää kummallista rallatusta tyhjäkäynnillä
- Hukkaa hieman vettä johonkin, n. 3dl/500km (ei jätä lätäkköä mihinkään, eikä missään näy vuotoa)
Vikakoodiksi luettiin viitossylinterin huono sytytys.
Tähän mennessä tehtyä:
- Tulpat vaihdettu
- Venakopan tiiviste vaihdettu
- Vesipumppu + termari
- Laatikon öljyt vaihdettu
- Vitosen puola vaihdettu
Haulla törmäsin vaikka minkälaisiin vikakuvauksiin. Oman analyysin kärkipäässä on:
- Turbiini paskana
- Vanoksen tiivisteet vaihtokunnossa (mistä näitä saa? marmorilla levittivät käsiä)
- Huohottimen separaattori (ostettu)
Arvoisan raadin mielipiteitä ja neuvoja otetaan mielellään vastaan. Turhaa en viitsisi jokaista osaa ostaa ja kokeilla, että auttaako. Myös varaosien hyviä (lue: halpoja laatuosia) ostospaikkoja otetaan mielellään vastaan.
Terveisin
Nimim. penarimaailman tulokas
Autona on siis 11/98 valmistettu E38, 728i, varustettuna M52B28TU koneella ja steppitomaatilla. Autolla on rullattu 220tkm.
Kevät tuli ja ongelmat alkoivat. Ensimmäisen vitu***sen aiheutti nuorehko naishenkilö, joka yritti parkkipaikalla tehdä omalle autolleen tilaa kolhimalla autoani. Noh, tästä onneksi selvittiin vakuutusyhtiön rahapussilla ja maalaamokeikalla.
Itse aiheeseen. Teknisiä murheita on ilmennyt lähiaikoina kokoajan lisää ja lisää. Tässä pienehkö lista:
- Alakierroksilla tehoton, herää 2,5krpm kohdalla hieman ja 4krpm kohdalla kunnolla
- Pölläyttää, kun käynnistää kylmän moottorin, hukkaa myös hieman öljyä
- Ravistaa tyhjäkäynnillä (pahiten D-silmässä jarrua vasten esim. valoissa seisoessa, N-silmässä ravistaa vähemmän, mutta kierrokset laskevat välillä n. 600rpm ja sitten nousevat yhtäkkiä n. 1000rpm tasolle hetkeksi)
- Jurisee ja ravistaa koko koria yli 80km/h vauhdissa (sport modella ei tee tätä, eikä manuaalimodella käskettäessä pakkonelosella)
- Pitää kummallista rallatusta tyhjäkäynnillä
- Hukkaa hieman vettä johonkin, n. 3dl/500km (ei jätä lätäkköä mihinkään, eikä missään näy vuotoa)
Vikakoodiksi luettiin viitossylinterin huono sytytys.
Tähän mennessä tehtyä:
- Tulpat vaihdettu
- Venakopan tiiviste vaihdettu
- Vesipumppu + termari
- Laatikon öljyt vaihdettu
- Vitosen puola vaihdettu
Haulla törmäsin vaikka minkälaisiin vikakuvauksiin. Oman analyysin kärkipäässä on:
- Turbiini paskana
- Vanoksen tiivisteet vaihtokunnossa (mistä näitä saa? marmorilla levittivät käsiä)
- Huohottimen separaattori (ostettu)
Arvoisan raadin mielipiteitä ja neuvoja otetaan mielellään vastaan. Turhaa en viitsisi jokaista osaa ostaa ja kokeilla, että auttaako. Myös varaosien hyviä (lue: halpoja laatuosia) ostospaikkoja otetaan mielellään vastaan.
Terveisin
Nimim. penarimaailman tulokas
Comment